Yalnız Mesajı Göster

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler

Eski 10-21-2012   #27
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler




YAPMANIZ GEREKEN SÜRÜŞ PRATİKLERİ:

Ailesinin okumak için Harvard'a yolladığı Clem isimli bir çocuk vardı O hiç faydalı bir teknik öğrenmeye çalışmadı Bir gün ağır yaralandı ve şimdi sakat bir motosiklet yazarı olarak yaşamını sürdürmekte Eğer bazı talimler yapmazsanız eğitimli biri olmanız size yetmeyebilir İşte bir kaç talim:

70 - Bir çizgi üzerinde durma talimleri / Yumuşak bir fren hareketiyle motorunuzu istediğiniz noktada durdurabilmelisiniz Sert veya yumuşak Düşük ya da yüksek hızlarda Her zaman

71 - Acil frenler / Buna "Panik frenleme" demeyin Mümkün olan en kısa mesafede soğukkanlı bir şekilde durmayı öğrenin Araştırmalar kazalarda çarpma hızının en çok 50 KM süratle gerçekleştiği yönündedir

72 - Kontra gidon hareketleri / Sağa kırın sağa dönün Sola kırın sola dönün Bunu yaparken içgüdüsel olarak değil sezgiyle kararlılıkla yumuşak hareket edin

73 - Denge hareketi / Dönemeçlerde motosikletinizi yatırdığınız açıyla doğru orantılı olarak vücudunuzu da yatırın Bu faydalı sürüş pratiği düşük hızlarda yapılan dönüşlerde de stabilite sağlayacaktır

74 - Direksiyon kırma / Biçimsiz bir şekilde oturma etkin bir gidon hareketi ile birleştiğinde motosikletiniz hele hele ağır bir makinaysa vücudunuzdan bağımsız olarak hareket edebilecektir!

75 - Zikzaklar çizme / Motosiklet sürerken can sıkıntısını geçirmenin en iyi yollarından biri yolunuzun önünde sıralanan kasis ve çukurlardan oluşan noktalardır Kontra gidon hareketlerini kalça hareketleriyle destekleyin

76 - U dönüşleri / Olabildiğince geniş açıyla dönün ve tek ve hızlı bir hareketle dönüşünüzü tamamlamayı deneyin

77 - 140 derecelik açıyla dönüş hareketi / Motosikletinizi kaldırım çizgisine önce 40 derecelik açıyla konuşlandırın Gidonu kırarak ve hafifçe vücudunuzu rahat bir şekilde yatırın İçerdeki ayağınızı sağlamca yere basın ve dışarıdaki ayağınızı motorunuzun ayak dayama pedalında tutunOmuzunuzun üzerinden bakarak yolu kontrol edin Hafifçe gaza dokunarak tereddüte kapılmadan kaldırım çizgisinden ayrılıp dönüşünüzü yapın

78 - Ani ve sert manialar / Eğri büğrü kasisli çukurlu yerlere asla sert frenle dalmayın Mümkünse giriş hızınızı koruyacak şekilde gaza dokunun Fren ile değil gazla hız ayarlayın






Alıntı Yaparak Cevapla