Yalnız Mesajı Göster

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler

Eski 10-21-2012   #29
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motosiklet Kullanımında 96 Püf Nokta! Teknik Bilgiler




85 - Vites yükseltme / Debriyaj kolunu fazla sıkmayın Sadece kavrama noktasına kadar sıkmanız kafidir Aslında bir çok motosiklet modelinde yumuşak hızlı vites değişimleri debriyaj gerektirmez Bunu deneyin

86 - Vites düşürme / Gazı ani bir hareketle kapayıp motor devrini düşürülecek vites için uygun çalışma düzenine sokmak en uygunudur Böylelikle debriyaj balatasındaki hafif aşınmaları da bir ölçüde azaltmış olursunuz

87 - Eş zamanlı olarak vites düşürme ve frenleme yapın / Bu zor hareketi madde 84 ve 86 daki yönergelerle kombine olarak uygulamalısınız 88- Gaz verme / Hızınızı değiştirme ve doğrultunuzu düzeltip tehlikelerden uzaklaşma sizin yegane savunma yöntemlerinizden biridir Maksimum gaz verme esnasında çatala iyice hakim olmadan vites yükseltmemelisiniz

89 - Bir dönemeçte durmak / Çabuk durabilmek için doğrultunuzu çabuk düzeltebilmelisiniz Tabii frenlemeden önce de bunu tam anlamıyla gerçekleştiremeyebilirsiniz (Yolun dışına savrulabilirsiniz) Yöntem yatma açınızı azaltırken frene ayağınızı yumuşak bir şekilde artan bir kuvvetle bastırmanızdır

90 - Dönemeçlerde yana savrulma / Dönemeçlerde lastiklerin kıpırdanmasından kaynaklanan belli belirsiz bir lastik cayırtısı duymaya başladığınızda bunu yavaş yavaş önleyebilmek mümkündür Eğer ön tekerlek kilitlenmeye meylediyorsa arka frene basmayı sürdürün Yolun temiz yüzeylerini deneyin ve unutmayın: Ön frene daha kuvvetli olarak asılmanız arka frenin yükünü azaltır Çünkü tek kişi binildiğinde ön frene binen yük daha fazla olacaktır

91 - ABS ile yapılan frenler / Hızla frenleyebilirsiniz Size garip ve esrarengiz gelebilirler En iyisi onlara alışmak için pratikler yapmanızdır Ancak fren balatalarınızı ve tüm fren sisteminizi daima bakımlı tutun Çıkmaza girmeyin!

92 - Islak tümsekleri hissettirmeden geçiverin / Sıkılı durumda olan bir arka frenle ıslak çimenli bir tümseği ya da kaygan bir zemini geçmek zorunda kaldığınızda kontrolü nasıl sağlamanız gerektiğini tecrübe edin Tabii daha değerli bir yöntemi de öğrenebilirsiniz Nasıl kilitlenmeyeceğini öğrenerek!

93 - Ön ve arka frenin aynı anda kullanılması / Çabuk durmanız gerektiğinde el ve ayak frenini aynı anda rahatlıkla kullanın Bunun ötesinde başka bir işlem yapmanıza gerek kalmaz

94 - Yakıtınız bittiğinde yakıt musluğunu rezerv konumuna getirmeyi pratik edin / San Diego otobanında tekin olmayan bir Ducati ile 90 km hızla seyrediyordum Sağımdaki trafik ise 130 km hızla seyrediyordu Ne kadar riskli bir durum yaşadığımı tahmin edebildiniz mi?

95 - Şu gaz kolu! / Bir dönemeçte arka tekerlek kaymaya başlarsa (Mıcır yağ veya aşırı gaz verme nedeniyle) Gaz kolunu birden kapamayın! Çekiş gücünü tekrar ele geçirene kadar soğukkanlılığınızı koruyun

96 - Yeni bir motosiklet satın almak / Teknik olarak bu gerçekten de bir görev değildir Ancak yeni bir motosiklet sizi daha da fazla sürüş dolayısıyla becerilerinizi geliştirme yönünde motive edecektir Motosiklet yetkili satıcınızın da karnı doyacaktır Bağlı sektörler işleyecek ve çark dönecektir






Alıntı Yaparak Cevapla