10-21-2012
|
#9
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Motorlu Araçlar Hakkında Güncel Haberler &Amp; Teknik Bilgiler
Bujiler ve NOS;Ne Çalışır, Ne Çalışmaz, ve Neden
Öyle gözüküyor ki yıllar boyunca bujilerin basitçe nasıl çalıştıkları, çalışmakta olan motora parelel olarak yaptıkları hakkında çok sayıda teknik husus yazılmıştır Uygulamanız için doğru bujinin akıllıca bir seçimini yapmak için bujilerin karakteristik yapıları hakkında bilmeniz gereken bir husus vardır
İlk evvela ve en önemli olan; motorunuzun etrafında bulunan donanımlarıyla çalışabilmesi için doğru dizaynda olmalıdır Bu, motorun nasıl yakıt yaktığı ve genelde nasıl çalıştığı ile ilgili olarak bujinin hemen hiç etkisi olmadığını gösterir Doğru buji, motorun içindeki mevcut şartlarda devamiyetini sağlar Bir buji kendisini temiz tutabilmek için doğru ısıyı devam ettirmelidir Yanlış ısı değişimleri haddinden fazla ısınmış bujiye veya kirli bujiye sebebiyet verebilir ısı değişimleri, merkezi elektrodu çevreleyen seramiğin ısısına etki yapar Kötü karışım hava/yakıt dereceleri yakılması en zor olanıdır, çünkü tırnak ateşleyeceği zaman tırnak aralığı yüzeyinde çok az yakıt molekülleri bulunur; kısa aralıklı tırnaklı olan bujiler son model az karışımlı motorlar için dizayn edilmiştir Modern yüksek-enerjili ateşleme sistemleride geniş tırnak aralıklarına (gap) müsaade eder
Sıklıkla, orijinal, geniş aralıklı Tırnaklı, nitro’nun kullanılmasından birkaç saniye sonra yanlış ateşleme durumu yaratır Yanlış ateşleme ısı değişiminden ötürü değildir Yanlış ateşleme ortaya çıkar çünkü, bujinin toprak (şasi) hattı ak kor haline geçer, çünkü nitronun yarattığı ateşleme durumu tarafından meydana gelen ekstra ısıyı sarfetmek için çok uzaktır Doğru uygulama için, daha kısa şasi hatları bulunanlarla değiştirmektir Bunu yapmakla, şasi hattı tarafından tutulan ısının yolunu kısaltmış olacaksınız Aynı ısı değişim hattını kullanabilirsiniz, siz sadece daha kısa ve tercihen daha kalın şasi hattı bulunan ve işlenmiş tırnağı olmayan cinsten buji bulmanız gerekecektir
Eğer sadece bujinin ısı hattını daha soğuk ısı hattına değiştirecek olursanız sizin hala gene de yanlış ateşleme probleminiz olabilir Şasi hattının uzunluğu yanlış ateşlemenin sebebi olduğundan, daha soğuk bir buji, yerine koymuş olduğunuz daha sıcak bujininki gibi aynı uzunluktaki şasi hattına sahip olabilir Buji aralıkları genelde 030” dan 035” e kadar olur 060” olarak dizayn edilen bir bujinin aralığını 035” e indirmeye asla çalışmayın 035” aralığa göre dizayn edilmiş bir buji temin edin
|
|
|