Yalnız Mesajı Göster

Motor Parçaları Ve Görevleri, Dersi, Adları, İsimleri, Nelerdir

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motor Parçaları Ve Görevleri, Dersi, Adları, İsimleri, Nelerdir




Motor Parçaları ve Görevleri, Dersi, Adları, İsimleri, Nelerdir

MOTOR YÜKSEK DEVİRDE TEKLİYOR

1- Motor üzerindeki bujiler sıcaktır Daha soğuk tipteki bir bujiyle değiştirilir Ancak normal bir bujinin ısı yalıtkanlığı ve fena bir buji contayı sebebiyle de çok ısınabileceğini akıldan çıkarmamak gerekir

2- Platin aralıkları çok açıktır

3- Platin kolları eğilmiş veya sıkışmıştır

4- Platin yayı gerilimi zayıflamıştır

5- Supaplar sıkışmıştır

6- Supap yayları supapları kapamayacak kadar zayıflamıştır, yahut kırılmıştır

7- Ara sıra karbüratöre gelen yakıt miktarı azalıp çoğaldığı için karışım zaman zaman yanmayacak kadar fakirleşmektedir

8- Yakıt donanımında kısmi (motoru tamamen durdurmayacak kadar) buhar tamponu meydana gelmiştir

9- Ateşleme kıvılcımı zayıftır

10- Egzoz manifoldu kurumla tıkanmıştır

11- Egzoz manifoldunda, susturucuda ve egzoz borusunda gaz çıkışını güçleştiren bir tıkanıklık vardır

12- Ateşleme zaman ayan bozuktur

13- Distribütörde ağırlıklı avans iyi çalışmıyor

14- Emme manifoldu ısıtıcısı kapalı olarak sıkışmıştır

15- Karbüratör hava filtresi kirlidir

16- Jikle kelebeği tam olarak açılmıyor

17- Gaz kelebeği, mili üzerinde gevşemiştir

18- Yakıt pompasının çalışması yetersizdir

19- Silindirlerde kızgın noktalar erken ateşlemeye sebep olmaktadır

20- Supap zaman ayarı bozuktur

MOTOR ZOR ÇALIŞIYOR

Motor sıcakken

Motor sıcak olduğu zaman güç çalışıyorsa, umumiyetle arıza sebebi yakıt sisteminin boğulmaya sebep olmasından ileri gelir Bu arızalar; “MOTOR NİÇİN ÇALIŞMIYOR” kısmında izah edilen sebeplerden ileri gelir Seyrek de olsa ateşleme bobini bazı hallerde ısındığı zaman ateşlemenin bozulmasına sebep olabilir

Motor soğukken

Motorun soğukken zor çalışması: “MOTOR NİÇİN ÇALIŞMIYOR” bölümünde belirtilen sebeplerden ileri gelebileceği gibi ayrıca aşağıda görülecek sebeplerden de ileri gelebilir

1- Jikle kelebeği iyice kapanmıyor, jikle ayarı yapılır

2- Benzin içinde gaz yağı, su vardır Yahut depoda buzlanma vardır

3- Yakıt pompası filtresinde buzlanma vardır, sıcak suyla eritilir

4- Yakıt borularında buzlanma vardır

5-Marş motoru yavaş çeviriyor;

a) Sıfırın altındaki sıcaklıklarda motor yağı çok kalınlaşmıştır,

b-)Akü zayıftır Fazla soğuk havalarda akünün zayıflığı iyice kendini gösterir

6- Uzak bir ihtimal de olsa su pompası içindeki suyun donmasıyla pompa rotoru sıkışabileceğinden gergin bulunan kayış motorun dönüşünü geciktirmektedir

Buhar Tamponu

Benzinin depodan karbüratörde, fıskiyeye gelinceye kadar, geçtiği yerlerde, buharlaşmasıyla boşlukların yahut kabarcıkların meydana gelmesi halidir Yakıt pompasının, boruların ve karbüratörün fazla ısınmasıyla benzin içeride buharlaşarak boşluklar meydana getirecektir Benzin uçuculuğunun çok olması, buhar tamponunun çoğalmasına sebep olur Ayrıca, hava sıcaklığının yüksek olması, otomobili fazla yük altında kullanmak, soğutma donanımının arızalı oluşu ve yükseklerde hava basıncının azalması buhar tamponunu arttıran sebeplerdendir

Buhar tamponu aşırı değilse, motorun teklemesine ve sıcak olduğu zaman güç çalışmasına sebep olacaktır Aşırı buhar tamponu; çalışmakta olan motoru durduracağı gibi, buhar tamponunun meydana geldiği kısım soğutularak içerdeki buhar yoğunlaştırılmadıkça motoru tekrar çalıştırılamayacak duruma da sokabilir

Yakıt Kaynaması

Yakıtın karbüratör içinde ısınarak kaynaması haline yakıt kaynaması denir Bu olay buhar tamponunun karbüratördeki başlangıcıdır Karışımın fakir veya zengin olmasına sebep olur

Karışım fakir olduğunda motor gücünden kaybeder Zengin olduğu zaman ise motora ilk hareketi vermek zorlaşır Bazı karbüratörlere; bu muhtemel arızayı önlemek için buhar boşaltma supapı (anti-perköletör) denilen bir tertibat ilave edilmiştir Gaz kelebeği bağlantılarıyla irtibatı olan bu tertibat, gaz kelebeği kapalı bulunduğu zaman açılarak, kaynama basıncının açık havaya kaçmasını sağlamaktadır

Buhar boşalma supapı, öyle ayarlanmalıdır ki; gaz kelebeği kapalı iken açık bulunmak suretiyle karbüratördeki yakıt seviyesini muhafaza etsin ve gaz kelebeği açıldığı zaman kapansın

Şayet buhar boşaltma supapı, gaz kelebeği kapalı iken çalışmayacak olursa, motor dururken, buhar basıncı karbüratörden yakıtı emme manifolduna taşırarak motorun boğulmasına sebep olmak suretiyle ilk hareketi güçleştirebilir

SU KAÇAKLARI

Silindir kapağında

1- Kapak saplamaları gevşektir

2- Saplamaların paslı, kirli olması, kapağın sıkılmasına mani olmaktadır

3- Kapak yüzünün düzgün olmaması, contanın iyi sıkılmamasına sebep olmaktadır

4- Motorda suyun donması yahut aşırı ısınması kapağı çatlatmıştır

5- Üstten supaplı motorlarda muhtemelen egzoz supabı yuvası çatlamış, su silindire ve kartere sızmaktadır

Silindir gövdesinde su kaçağı

1- Silindir blokunda saplama yüzleri kapağın sıkılmasına mani olacak şekilde arızalı veya kirlidir

2- Blok yüzü contanın düzgün sıkışmasına mani olacak şekilde eğilmiştir

3- Motorda suyun donmasından ve aşırı ısınmasından silindir bloku çatlamıştır

4- L tipi motorlarda egzoz supap yuvası çatlamış olduğundan silindire ve kartere su sızmaktadır

5- Silindir kapak cıvatası çok uzun olduğundun silindir bloku çatlamıştır

6- Silindir su gömleği üzerindeki genleşme veya boru tapaları sızdırmaktadır

Silindir kapak contasında su kaçağı

1- Conta kirlenmiş, yıpranmış yahut kırılmıştır

2- Silindir kapak cıvatalarının gevşek olması sebebiyle kapak contası gevşektir

3- Kapakla silindir bloku arasında contasının sıkılmasına mani bir sebep vardır



Alıntı Yaparak Cevapla