Yalnız Mesajı Göster

Motor Parçaları Ve Görevleri, Dersi, Adları, İsimleri, Nelerdir

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motor Parçaları Ve Görevleri, Dersi, Adları, İsimleri, Nelerdir




Su devridaim pompasında su kaçağı

1- Pompa gevşektir

2- Kapak contası bozuktur

3- Pompanın hortumlara olan irtibatı iyi değildir

4- Pompa gövdesi eğilmiş, bağlantı üzeri kirlenmiştir,

5- Conta yıpranmıştır

6- Pompa keçesi yanlış takılmıştır

7- Pompa mili eğilmiştir

8- Pompanın yatak burçları yahut milin yatak yerleri aşınmıştır

Radyatörde su kaçağı

1- Donma yahut paslanma radyatörün kaçırmasına sebep olmuştur

2- Radyatör araca gerektiği şekilde bağlanmadığı için delinmiştir

3- Vantilatör radyatöre vurmaktadır

4- Boşaltma tapası veya musluk kaçırıyor

5- Radyatör üst bölmesindeki yön verme plakası çok eğilmiş olduğundan suyu taşırma borusundan dışarı akıtmaktadır

Hortumlarda su kaçağı

1- Hortum kelepçeleri gevşektir

2- Hortumlar yerlerine iyi geçirilmemiştir

3- Hortum boydan boya çürümüştür

Isıtıcı

Otomobilin içine sıcak hava sağlayan ısıtıcı, radyatörle irtibatlı olduğundan onun bütün su irtibatları kontrol edilmeli ve sıkılmalıdır

SUSTURUCUNUN KIZARMASI

Egzoz supabı silindir içinde yanma bitmeden açıldığı için yanma egzoz borusunda ve susturucu içinde tamamlanır Bu yüzden egzoz borusu ve susturucu, motorun en sıcak parçalarındandır Ancak, bu kısımlar bazen kızaracak kadar ısınırlar Böyle hallerde bir tehlikeye sebebiyet vermemek için motoru bir müddet soğutmaya terk etmek en iyisidir Egzoz borusu ve susturucunun kızarması daha ziyade karışım fakir olduğu zaman meydana gelir

Uzun Zaman Bekletilmiş Bir Otomobilde Motorun Zor Çalışma Sebepleri

1- Yakıt içinde bulunması lazım gelen uçuculuk derecesi yüksek maddeler beklemekle azalmış olacağından, ilk harekette tutulmayı sağlayacak karışımı meydana gelmemektedir, depoya taze benzin konur

2- Akü boşalmıştır

3- Motorun muhtelif parçaları paslanmış olabileceğinden sürtünme kuvveti çoğalmıştır ve marş motoru yeter hızda motoru çevirememektedir, motor revizyon edilmelidir

4- Piston muhtemelen yağın mumlaşmasıyla sıkışmıştır

5- Supaplar; kayıtları içinde mumlaşma sebebiyle açık vaziyette sıkışmıştır Benzinle ısıtılarak çalışır duruma getirilir

6- Motorun çalışmasında önemi büyük, küçük bir parça yağ filminin mumlaşması yahut bulunduğu yerde paslanması sebebiyle sıkışmış olabilir Şamandıra iğnesi, platin gibi…

7- Burada adı geçen arızaların bir çoğu, sıcak, rutubetli, mutedil ve tuzlu sular yanında vuku bulur

YAĞ BASINÇ KONTROL SUPABI YAĞ KAÇIRIYOR

1- Basınç kontrol supabının basınç ayarı düşüktür (Yağ pompası üzerinde)

2- Basınç kontrol supabının yayı zayıflamış yahut kırılmıştır

3- Supap yuvası aşınmış yahut eğilmiştir

4- Plancır tip supabın yüzleri aşınmıştır

5- Plancır tip supap açık olarak sıkışmıştır

6- Bilya tip supap bozulmuştur

7- Pompanın tahliye borusu yahut kanalında kaçak vardır

YAKIT DONANIMINDA ARIZA ARAMA

Sökülen bujide ıslaklık görülmediyse yakıt donanımı kontrol edilmelidir Yakıt donanımının çabuk kontrolünü yapabilmek için karbüratör hava filtresi sökülerek karbüratörün üstünden içine bakılır Bu anda gaz pedalına basılır Basılma anında karbüratör içindeki fıskiyelerden benzin fışkırıp fışkırmadığına dikkat edilir Benzin fışkırıyorsa kapış pompası çalışıyor ve karbüratörde benzin var demektir Bundan sonra jikle kelebeğinin durumu kontrol edilir Motor soğukken jiklenin kapalı olması lazımdır Değilse motoru çalıştırmak için elle karbüratörün ağzı kapatılabilir ve kontak açık olduğu halde marşa basılır Ancak motor çalışır çalışmaz karbüratörün ağzını kısmen açmalıdır Aksi halde aşırı zengin karışımdan motor boğulur ve durur Gaza basıldığında karbüratörde benzin görülmüyorsa, yakıt pompasından karbüratöre giden borunun ucu sökülür ve marşa basılır Motor dönerken pompanın tazyikle benzini fışkırtması gerekir Bu hal görülürse borunun karbüratör bağlantısı sökülür, boruya ve karbüratör benzin giriş deliğine hava tutulur Pompa yakıt püskürtmüyorsa, pompanın giriş borusu sökülür Ve boru ucundan üflenerek depoda kaynama sesi gelip gelmediği dinlenir Ses geliyorsa boru açık, pompa arızalıdır Pompa filtresi sökülür, içindeki pislikler ve süzgeçler temizlenir, mümkünse yenileriyle değiştirilir Depodan gelen boru pompaya bağlıyken tekrar marşa basılır Yakıt gelmiyorsa pompa yenisiyle değiştirilir Varsa yeni diyafram takılır Burada üzerinde durulabilecek çeşitli arızalara, ayrıca MOTOR NEDEN ÇALIŞMIYOR kısmında temas edilmiştir Yukarıda anlatılanlarla arıza bulunamadıysa; aramaya, adı geçen kısımda anlatıldığı gibi devam edilir


Alıntı Yaparak Cevapla