10-21-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
V-Tech Motor Teknolojisi Teknik Bilgiler
DOCH VTEC
Demin de söylediğim gibi, VTEC ailesinin performans modelidir 
Honda bu modeli Amerika’da ilk 1990 Acura NSX de kullandı…
Japonya’da 1989 yılında ilk VTEC sunuldu Ve 1989-1993 Integra tipinde kullanıldı
1989 DA6 Honda Integra RSi/Xsi 160 beygirlik , B16A DOHC VTEC motorunun bir varyasyonunu kullandı B16A motoru, 1999 – 2000 yıllarında Civic Si da kullanılan motorla aynisidir Fakat su anki Si lar 2 tip B16A motorları kullanmaktadır Bu çok az farklı olup 160 beygirden biraz fazladır Aşağıdaki sema DOCH VTEC in çalışma sistemi hakkında bilgi vermektedir:
Anlattığım gibi, düşük devir çıkıntıları (Low RPM Lobe) ni kullanan egzantirik (camshaft) geçerken Supap lari bastırmaktadır (valve rockers)
Bu surede yüksek devir çıkıntısı boşa dönmektedir (follower)
Bu üstteki figürde, düşük devir çıkıntılarının süpablara bastığı zaman görülmektedir
Dikkat edilirse, Follower hala boşa dönmektedir
Devir sayısı 5000 i geçince:
Görüldüğü gibi, bir iğne yağ basıncının etkisi ile çıkmakta ve followerin yolunu bloke etmektedir Böylece artık yüksek devir çıkıntısı girmekte olup, düşük devir çıkıntısı devre dişi kalmıştır
Görüldüğü gibi VTEC teknolojisi Öle çok karışık birşey diildir Ama bulunan güzel bir çözüm olarak değerlendirmek yerinde olur
160HP Civic Si, 170HP Integra GS-R, 195HP Integra Type-R, 200HP Prelude base/Type-SH, 240HP S2000 ve 290HP Acura NSX DOCH VTEC in kullanıldığı modellerdir (Amerika Versiyonu)
SOCH VTEC
Üstten tek egzantirikli bir motora VTEC sistemin uygulanmasıdır DOCH VTEC gibi performans sağlamaz Hatta sunu söyleyebiliriz, DOCH lu , VTEC siz bir motor, SOCH VTEC li bir motorla yaklaşık ayni güce sahiptir 
DOCH VTEC üretilip başarısı görüldükten sora Honda bu sistemi geliştirmeye ve diğer tip motorlara uygulamaya karar verdi Bu da onlardan biridir DOCH VTEC e göre daha ucuz olduğu için ekonomik bir alternatif olarak da bakabiliriz
Çalışma prensibi, DOCH VTEC ile ayni olup tek egzantirik mili olduğu için az bir miktar farklılık gösterir:
Görüldüğü gibi olaylar bu sefer tek egzantirik mili üzerinde gerçekleşir yüksek ve düşük devir çıkıntıları aynı mil üzerindedir
Civic EX, Accord LX/EX/V6, Odyssey LX/EX, Acura TL, CL, and CL Type-S
Modelleri SOCH VTEC tipi motor kullanmaktadır… Türkiye’de bu seneye kadar bu tip motoru Honda’larda görmedik Bu sene Civic SOCH VTEC yeni kasası ile satışa girmiştir SOCH VTEC , DOCH VTEC ‘ e kıyasla daha basit bir mekanizmaya sahiptir düşük devirlerde düşük yakıt tüketimi, yüksek devirlerde performans arayanlara bir çözüm olarak sunulabilir
|
|
|