Yalnız Mesajı Göster

Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik Bilgiler

Eski 10-21-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Nos Nedir?Nos İle İlgili Herşey.. Teknik Bilgiler




S : Nitro’yu turbo veya supercharger uygulamalarıyla kullanmanın faydası varmıdır?

C : Tamamen Turbo uygulamalarında Bir nitro sisteminin ilavesiyle turbo lag tamamen elimine edilirİlave olarak, hem turbo hem de supercharger’lar içeriye giren havayı kompres ederler, böylece de ısıtmış olurlarNitro’nun enjekte edilmesiyle, büyük iç soğutan etki emme odasının ısısını 75 fahrenhayt derece veya daha fazla düşürür Genişlemede artış olur, bu da daha fazla güç yapar

S : Bir NOS kiti ne kadar kompledir?

C : NOS bügün piyasada bulunan en komple sistemleri sunmaktan gururludur Bir komple montaj yapımı için gerekli her parçayı içerir; örneğin ekstra uzun karbüratör saplamaları, contalar, boru tıpası, yakıt hortumu, braketler, filitreler, fitingler, hardware, kablolar, dolu olan 10 librelik şişe ve Hi-Flo valfi, ve tüm diğer ana parçalar bütün NOS kitlerinde standarttır

S : Standart ve bir NOS Hi-Flo tüp vanası arasındaki fark nedir?

C : Hi-Flo valfinin deliği standart bir valfden daha geniş olup, daha fazlo nitro akışını temin ederKüçük delikli bir valf ile nitro akışı fazlayken bir basınç düşüşü olur ve şişme veya yetersiz nitro akışına sebep verir NOS’un Hi-Flo valfi bu problemi berteraf eder NOS Hi-Flo valfleri tüm NOS kitlerinde standarttır

S : Çok mil yapmış bir motor üzerindeki Nitro etkisi ne olur?

C : Bu geniş ölçüde motor parçalarının durumuna bağlıdır Eskimiş veya zayıf şekilde ayarlanmış motora yapılan performans modifikasyonu zararlı etki yapacaktır Halbuki, iyi segman ve silindir kapak contasıyla iyi durumdaki bir motor, herhangi bir aşınma ya da eskime olmaksızın nitro kullanabilir

S : Nitro kullanımı katalitik konvertörü etkiler mi?

C : Hayır Egzostta mevcut oksijenin artması gerçekten konvertörün etkinliğini arttırır Nitro kullanımı 10-20 saniye ile sınırlandırılmış olduğundan, uygulanabilir hiçbir etki olmaz Kabul edilebilir standartlarda ısı tipik olarak iyidir

S : Aynı NOS Kiti ve jetlemeyi kullanıdığımızda bir stok motorla mukayesede performans artış yüzdesi yüksek şekilde modifiye edilen motorla aynı olur mu?

C : Pek değil Çoğu durumlarda artış yüzdesi bir stok motordan daha fazladır, çünkü normal modunda, modifiye edilmiş bir motorunki kadar etkin değildir Bununla beraber, Nitro etkileri herhangi bir motorun çıkış gücünü arttıracağından, modifiye edilmiş bir motorda toplam güç çıkışı çok daha fazla olacaktır

S : Yüksek kompresyon motorları nitro oksidi kullanabilir mi?

C : Elbette Yüksek veya düşük kompresyon dereceleri nitro ve yakıt karışımlarının uygun dengesinin temin edilip, devam ettirilmesiyle, nitro oksid ile gayet uygunlukla kullanılabilir NOS kitleri nisbeten alçak kompresyonlu stok tip motorlardan, 15:1 ve üstü kompresyonlu motorlara kadar kullanılabilir Sadece, daha yüksek kompresyon derecesi, daha fazla ateşleme geciktirmesi ve daha yüksek oktanlı yakıt gerektirir

S : Pompa benzini street/strip nitro oksid uygulamalaraında kullanılabilir mi?

C : Evet Orta tip kurşunlu veya kurşunsuz 92 veya daha yüksek oktanlı yakıt çoğu uygulamalar için tavsiye edilirÇoğu NOS sistemleri pompa benzinleri için dizayn edilmiştir Bununla beraber, daha yüksek kompresyon veya daha üst beygir gücü seviyeleri kullanıldığında, 100 veya daha üst oktanlı yarış yakıtı kullanılmalıdır

S : Nitro oksid ile kullanılmak üzere ne tip bir egzantrik mili en iyi uyanı olur?

C : Genellikle, daha az egzost overlap’ı ve daha süreli olan kamlar Bununla beraber, normal kullanım (nitro aktive edilmediği zamanlar) için olan bir egzantriği seçmek en iyisi olur çünkü, çoğu araç çalıştırmalarının %99 tam gaz ile değildir Nitro mukayeseleri için daha agresiv egzost profil rampingleri vs olan özel kam profilleri vardır Kam seçimi geniş olarak aracın ağırlığına, dişlilerine vs bağlı olduğundan özel hedefiniz için egzantrik imalatçılarının tavsiyelerine uymak en iyisidir

S : NOS kitler son model EFI arabalarına uygulanabilir mi?

C : Evet NOS’un bu arabalar için mevcut çok sayıda seçilebilen nitro kitleri vardır

S : Hangi tip nitro sistemi daha iyidir; plate enjeksiyon sistemi mi yoksa direkt port enjeksiyon sistemi mi?

C : Plate sisteminin avantajları kolaylıkla takılıp, çıkarılması, kolaylıkla diğer bir arabaya takılabilmesi, jetleme kombinasyonlarının çok çabuk değiştrilebilmesi, ve çoğu durumlarda ihtiyacınız olan ekstra beygir gücü (75-350’den fazla HP) temin etmesidir Bazı durumlarda, uzun hava girişleri olan düz tip motorlarda olduğu gibi, dağılımı maksimum hale getirmek için bir direkt port tipi sistem tavsiye edilir Hakeza 350 HP’dan fazlası gerektiğinde, direkt port fogger sistemlerimiz distribüsyon ve gücü (500+ HP) temin edecektir Sistemin manifoldun altında gizli olması hallerinde direkt port enjeksiyonu arzu edilir

S : Nitro oksidi kullanmak için yakıt sistemimi mofidiye etmelimiyim?

C : Daha küçük nitro aplikasyonları için çoğu stok yakıt pompaları yeterli çalışacaktır Önemli olan husus mevcut yakıt sisteminize (karbüratör veya yakıt enjektörü) pompanızın yeterli yakıt akıttığının kontrolünün yapılması ve ayrıca, açık kelebek şartları altında nitro kit tarafından gerekli ilave yakıtın temin edildiği görülmelidir Nitro kitine ayrıca bir yakıt pompası tahsis edilmesi tavsiye edilir

S : Bir nitro tüpü en iyi hangi pozisyonda takılmalıdır?

C : NOS tüpleri sifon tüpleriyle birlikte verilir ve uygun bir nitro alımını devam ettirebilmek için tüpün doğru takılması önemlidir Biz size tüpün valf dibiyle 15 derecelik açıyla ve tüpün dibinden daha yükseğe takmanızı öneririz Tüpün valf ucu (tarafı) aracın önünü göstermeli ve vanasının tepesi ve tüp etiketi yukarıya bakmalıdır

S : Bir Kit’te nitro ve yakıt filtrelerini kullanmak ne kadar önemlidir?

C : Herhangi bir nitro sisteminin en önemli bölümlerinden bazıları nitro ve yakıt filtreleridir,ve devamlı temizliğine dikkat etmek gerekir

S : Diğer performans tercihleriyle mukayese edildiğinde nitro kullanmanın avantajları nelerdir?

C : Çoğu diğer performans tercihleri sizi istenmeyen duruma düşürür Ekonomiklik açısından nitro’ya vereceğiniz az miktar para ile bundan daha iyi bir performans alamazsınız Bir nitro sistemiyle performans ve güvenlik makul bir ücretle temin edilir ve stok motorunuzu da normal sürüşler için muhafaza etme avantajına sahip olursunuz, ve nitro motorunuzu haddinden fazla devir yaptırmaksızın tork gücüne muazzam bir katkısı olur Bu faktörler nedeniyle motor gücüne sahip olmak için diğer metodlardan daha fazla motorunuzun uzun ömürlü olmasına yardımcı olur

S : NOS kitleri motorsiklet, su teknesi veya kar arabaları içinde kullanılır mı?

C : Elbette Bu işlemler için ayrıca kataoloğlarımız vardır

S : Tipik bir nitro kitinde parçalar ne çeşit bir basınca maruz kalır

C : Basınç sık sık 1,000 psi’ı geçer İşte bu sebepten dolayı NOS sistemlerinde paslanmaz çelikle kaplı teflon hatlar gibi yüksek basınç testlerine tabi tutulan uçak sanayii mamulleri kullanır

S : Tüpte ne kadar nitro kaldığını nasıl anlarım?

C : Kaç libre kaldığını anlamak için tüp tartılmalıdır Tüp hemen hemen boşken (yaklaşık %20 veya daha az nitro kaldığı zaman) bir şişme etkisi normal olarak hissedilir Tüplerin üzerindeki etiketlerde boş ve dolu ağırlıkları libre cinsinden yazılmıştır

S : Tüpün üzerindeki blow-off emniyet valfinin fonksiyonu nedir?

C : Bu tüpü fazla doldurmamak için çok önemlidir, yani 10 libre kapasitedeki bir tüp 10 libre’den daha fazla nitro oksid ile doldurulmamalıdır Haddinden fazla doldurma ve/veya aşırı sıcak fazla basınç oluşturur ve tüpün emniyet subapının atmasına ve tüpün boşalmasına sebep olur






Alıntı Yaparak Cevapla