10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
2009 Renault R29 Tanıtımı
2009 Renault R29 Tanıtımı
ING Renault F1 takımı yeni araçları R29'un örtüsünü 19 Ocak da Portekiz'in Partimao pistinde kaldırdı Tanıtımda takım patronu Flavio Biratore ve yarış pilotları Fernando Alonso ile Nelson Piquet hazır bulundular


Dikkat çekici görünümü ve agresif tasarımıyla yeni araç, takım için yeni bir dönemin başlangıcı gibi görünüyor Aracın göze çarpan en önemli bölümlerini burun ve sıradışı sidepod çıkışları oluşturuyor
Yeni burun düzenlemelerinde, geçen seneki burun altı tasarımının izleri görülüyor Bununla birlikte burun konisi FIA'nın yeni ön kanat düzenlemelerine uygun olarak yeniden planlanmış
Mühendisler, yeni ön kanat tasarımındaki merkez bölümün downforce kazandırabilmesi için, bu bölgenin hemen altı ve üstüne şişkin bir alanı eklemişler Böylece burna azami genişlik kazandırarak, ön kanat ağışlarının arkasındaki boşluğu da doldurmuşlar
Takım yaparak, düşük bir basınç oluşturmak ve böylece ön aks önünde downforce meydana getirmek için Venturi bölümü tercih etmiş
Tüm diğer takımlarda olduğu gibi ön kanadın üstünde ayarlanabilir flaplar yer alıyor Hava direncini düşürmek içinse, hava akışını lastiklerden uzak tutmayı amaçlayan oldukça geniş kanat kenar plakları bulunuyor
Takım sidepodların ön bölümüne ise henüz bir bargeboard veya pod kanadı yerleştirmemiş Ön splitter tasarımı ise diğer 2009 araçlarındaki tipik yapıya sahip Takım, taban ile kalkık burun arasındaki dikey splitteri ön tekerlere mümkün olduğunca uzak olacak şekilde tutmuş Bu uygulama eski araçlarda da aynıydı
Sidepodların dengesi için sidepodların ön tarafları oldukça derinden kesilmiş Magneti Marelli KERS sistemi için için de önde fazladan soğutma girişleri yerleştirilmiş Ayrıca sidepodlar soğutma çıkışı için eksterm bir tasarım oluşturacak şekilde kola şisesi şeklindeki şasiye geçirilmiş
FIA kurallarına göre izin verilmiş olmasına rağmen, sidepodların üst kısmında hiçbir soğutma çıkışı bulunmuyor Çıkış alanı için, tümüyle arka süspansiyon arasında geniş bir bölgeye yerleştirilmiş
Şasinin üst tarafında ise, dün Toyota'da gördüğümüz gibi köpek balığı sırtı bir tasarım gerçekleştirmiş
Aracın en arkasındaki difüzer ve darbelere karşı koruyucu yapı ise her zamanki gibi Bu arada arka damper tasarımının, tork çubuğunun yönünü değiştirmek için revize edildiği anlaşılıyor
|
|
|