Yalnız Mesajı Göster

F1 Sözlük Motorlu Araçlar Dünyası

Eski 10-21-2012   #11
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

F1 Sözlük Motorlu Araçlar Dünyası




P

Padding - Kıtkı, Dolgu
Bir kaza sırasında veya G (yatay ve dikey çekim) gücüne karşı pilotu korumak amacıyla kokpitin iç bölümlerine yerleştirilen yumuşak koruyucu malzeme

Paddock - Padok
Her pistte yer alan bu özel bölüm, Pit Alanı ve garajların hemen arkasında bulunur ve Grand Prix’nin Merkezidir Formula 1 takımlarının operasyon alanı olan bu bölümde takımların, motor ve lastik üreticilerinin nakliye araçları ile, ikram amacıyla kullandıkları karavanlar ve basın merkezleri yer alır

Paddock Club - Padok Klüp
Padokta yer alan ve takımlarla sponsor firmaların VIP ve özel konuklarının ağırlandıkları ve ayrı bir tribünü olan özel bölgedir

Penalties - Cezalar
FIA’nın koymuş olduğu teknik ve sportif kuralların takımlar veya pilotlar tarafından ihlali durumunda hakem kurulunca verilen cezalar Bunlar; 10 saniye Dur-Kalk cezasından başlamak üzere para cezalarına, puanların silinmesine ve pilot veya takımın şampiyonadan çıkartılmasına kadar varabilir Örnek: M Schumacher’in 1997’de Jerez’de (İspanya) Villeneuve’e kasıtlı çarpması sonucu tüm puanları silinmişti

Pit Crew - Pit Ekibi
Otomobillerin Pit Molaları sırasında görev yapan mekaniklerden oluşan ekip

Pit Lane - Pit Geçişi
Pit Alanında garajların hemen önünde yer alan ve otomobillerin servis için giriş-çıkış yaptıkları yol Formula 1’de hız sınırının uygulandığı tek bölüm burasıdır

Pit Stop - Pit Molası
Yarış sırasında programlı olarak, önceden belirlenen stratejiye göre, veya elde olamayan nedenlerle otomobillerin lastik değişimi ve/veya yakıt ikmali için aldıkları çok kısa mola

Pits - Pit Alanı
Garajların ve bakım/servis ceplerinin bulunduğu alan

Pole Position - Pol Pozisyonu
Bir yarışa başlamak için en mükemmel pozisyon Grid’de en önde, yarışa 1’inci sırada başlamak için, bir önceki gün yapılan Sıralama Turlarında en hızlı tur zamanı ile (en iyi derece) Pol Pozisyonunu elde etmek gerekir

Q

Qualifying - Sıralama
Yarışa başlama sırasının ve Pol Pozisyonunun tesbiti için Cumartesi günleri süreye karşı yapılan turlar 2003 sezonundan önce sadece Cumartesi günleri öğleden sonra, 1 saat süre ve her pilot için 12’şer tur hakkıyla yapılan Sıralama Turları, bu yıl Cuma ve Cumartesi günleri 2 ayrı seansta ve 3’er tur hakkıyla yapılıyor Her pilot, 3 tur hakkından birisinde “en hızlı tur”unu atmak zorundadır En hızlı tur zamanını alan pilot, Pol Pozisyonunu da alır

--->: F1 Sözlük frmacil sayfa 2iki --->: F1 Sözlük




Alıntı Yaparak Cevapla