Yalnız Mesajı Göster

Mavi Kanlı Bir Spor Otomobil Masereti

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Mavi Kanlı Bir Spor Otomobil Masereti




Mavi Kanlı Bir Spor Otomobil Masereti

Aslına bakarsanız, İtalyan "Egzotik" otomobillerinin en "Mavi kanlısı" Maserati'dir Hatta bu araba için bazıları köpek balığı derler Hanı yanlış demiş de sayılmazlar Lamborghini'nin esamesi okunmazken, Ferrari'nin kurucusu Enzo henüz toy bir otomobil yarışçısı iken Maserati vardı ve pistlerde fırtına gibi eserdi Bu yıl 90yılını kutlayan Maserati "Safkan spor otomobil" geleneğinin en önemli mihenk taşlarından biridir 1950'lerde 3500 GT ile müthiş bir sükse yapan, 1970'li yıllarda Merak, Khamsin, İndy ve ortadan motorlu ilk Maserati olan Bora gibi modelleriyle rüyaları süsleyen otomobil hep Maserati olmuştur

Bu dönemde Fransız Citreon'in de finansal desteğini alan Maserati iyi otomobiller yaptı Hatta bu arada bir de "Citroen-Maserati" ortak yapımı Citroen SM'e imza attı Ancak Maserati efsanesi 1970'lerin sonunda fabrikanın başına kendi de bir spor otomobil üreticisi olan Alejandro De Tomaso'nun gelmesiyle sıkıntılı bir sürece girdi Yukarıda sözünü ettiğim efsanevi otomobillerde de payı olan De Tomaso, 1980'lerde "Kafayı bozdu" "Herkesin alabileceği fiyata küçük ama süper spor otomobiller üretilebilir" diye bir saplantıya girdi Bu anlamsız firkin ürünü 1981'de piyasaya çıkan biturbo oldu Bu otomobil ve onu takip eden 224, 424, Ghibli, Spyder ve Quattroporte, Maserati adının çöküşünü getirdi Çünkü Maserati'nin kısıtlı imkanlarıyla yapılan üretimlerde ciddi sorunlar vardı Otomobiller heyecan vericiydi, değişikti ama "Problemliydi! 2,8 ve 2,5 litrelik 4 ve 6 silindirdi turbo motorlar ciddi sıkıntılar yaratıyordu Otomobillerin finishinginde hatalar vardı Kullanıcı memnuniyeti sıfıra yakındı De Tomaso, Maserati'nin batışını hazırladı 1990'ların başında fabrika sıfırı tüketti Ve İtalya'da sıfırı tüketen tüm bağımsız üreticiler gibi FİAT'ın kucağına oturdu Daha önce benzer bir durumda Ferrari'yi bünyesine katan Fİ- AT, Maserati'yi de 1990'ların ortasında yuttu FİAT Maserati'yi alınca firmayı toparlama görevi Ferrari'ye ve başındaki Luca Di Montezemola'ya verildi Ferrari Maserati'yi aldığında aslında Maserati'nin elinde "Hazıra yakın" bir otomobil vardı Geçmişin 3500 GT'sinden izler taşıyan 3,2 litrelik 8 silindirli turbo bir motora sahip yeni bir GT Etkileyiciyi kasayı Guigaro çizmişti Ve otomobil imalata hemen hemen hazırdı Ancak yine kalite sorunları vardı Ferrari hemen duruma el koydu Otomobilde bazı iyileştirmeler yapıldı ve 3200 GT piyasaya verildi Mevcut Quattroporte'ye de 8 silindirli turbo motor takıldı ve o da bir dizi iyileşirme ile yeniden satışa sunuldu 3200 GT çok şık ve çok güzel bir otomobildi ama Ferri'nin müdahalesine rağmen sorunluydu Motor ve yürüyen aksam ciddi sıkıntılar yaratıyordu Yol tutuş olması gerektiği kadar iyi değildi Ama dizayn ve özellikle de arkadaki ledli boomerang stoplar insanı deli edecek kadar güzeldi Fakat firmayı kurtaracak olan ve pazarın yüzde 70'i anlamına gelen ABD'den itirazlar yükseldi Ferrari üretim planlamacıları oturup otomobili yeniden elden geçirdiler ve ortaya biraz sonra anlatacağım 4200 GT çıktı Aslında benim anlatacağım otomobil 4200 GT'nin gelişmiş versiyonu olan Grand Sport



Alıntı Yaparak Cevapla