10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Motorsikletlerde Zincir Bakımı Motosiklet Dünyası
Zincir Bakimi
Motosiklet Dünyası
Motosiklet zincirinin bir ömrü var midir?
Her dişli ve zincirin bir ömrü vardir Bakimi yapilmayan zincirler deforme olmaya,hatta sert kullanimlarda koparak sürücünün hayatini tehlikeye sokabilmektedir,motosiklete zarar verebilmektedir Zincirler oringli ve düz olarak kullanilmaktadir
Motorumuzun zincirini koruyabilmek için ne yapmaliyiz
1-Zincirimizi belli km den sonra periyodik olarak kaliteli zincir spreyi ile yağlamaliyiz Yağişli havalarda bu yağlamayi daha sik yapmaliyiz
2-Zincirin belli zamanlarda özel zincir temizleme spreyi veya özel solüsyonlarla yağli boya firçasi yardimi ile yikanarak bakimi yapilmalidir
3-Yikanan zincir iyice kuruduktan sonra yağlanmalidir
4-Her zincirin ideal gerginlik ölçüsü vardir,bu değerler,genelde motosiklet arka maşasinda etiketle veya el kitapçiğinda belirtilmiştir
Aşiri bol zincirler veya aşiri gergin zincirler motora ve dişlilere zarar verirler Sürüş keyfini etkiler Bozulan zincirlerin ön ve arka dişli olarak,takim halinde değiştirilmesi en uygunudur Genelde zincirin kilitli olani değil makine ile perçinlenmiş olanlari tercih edilmelidir
Yağlama nasil olmalidir?
Oringli zincirlerde yağlama motorun sehpaya alinmasi,sehpa olmayan motorlarda ise iki kişi yardimiyla,ön frenin sikilarak motorun yan ayaklik üzerine dikilmesi(bunun nasil yapildiğini görmeden kesinlikle denemeyiniz,kendinize ve motorunuza zarar verebilirsiniz ) lastiğin çevirerek,zincirin her iki tarafindan,diştan içeri doğru yağlamanin yapilmasi ve kesinlikle diş lastik üzerine gelmeyecek şekilde uygulanmasi gerekmektedir
DiKKAT !
Yağlama yapildiktan sonra hemen hareket edilmemeli,zincire sikilan yağin biraz sikilaşmasi beklenilmelidir
|
|
|