Yalnız Mesajı Göster

Motorsiklet Arıza Giderme Rehberi Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #6
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motorsiklet Arıza Giderme Rehberi Motosiklet Dünyası




MOTORDA YAğ SARFiYATI FAZLA

1- Dişta yağ kaçaği vardir
2- Piston segmanlari aşinmiş olduğundan yağ kaçirmaktadir
3- Motor çalişirken egzoz borusundan mavi duman çikiyorsa bu, umumiyetle segmanlarin yağ kaçirdiğina işarettir Bazen segmanlar yuvalarina mumlaşma sebebiyle sikişabilir Böyle hallerde depoya uygun solvent (eritici) koymak suretiyle segmanlar motor açilmadan serbest hale getirilebilir
4- Piston ve silindirler aşinmiştir
5- Silindir gövdesi kapak civatalarinin sikilmasiyla çarpilmiştir
6- Emme supabinin kayitlari ve supap saplari arasindaki boşluk, silindire yağ kaçiracak kadar büyümüştür
7- Vakum pompasi diyaframi delinmiş olduğundan, karterden emme manifolduna yağ emilmektedir
8- Ana ve biyel yataklarinin fazla aşinmiş olmasi, fazla miktarda yağin silindir duvarlarina siçramasina sebep olmaktadir
9- Yağ basinç kontrol supabinin arizali veya tikanmiş oluşu sebebiyle yağlama yağinin basinci çok yükselmiştir
10- Piston pimleri basinçli olarak yağlaniyorsa pimin gevşek olmasi silindire yağ geçişini çoğaltmaktadir
11- Motorda çok ince yağ kullanilmiştir Yahut soğukta uygun kalinlikta olan yağin kalitesi iyi olmadiği için, motor isindiği zaman çok incelmektedir Bu sebeple motorun yağ sarfiyati yükselir

MOTORDA GÜÇ KAYBI VAR, YÜKSEK DEViRDE BEKLENEN işi YARAMIYOR

şunu akildan çikarmamalidir ki, motorun çaliştiği yerin yüksekliği motor gücüne tesir etmektedir Normal bir yükseklik için ayar edilmiş bir motor daha yükseklere çiktiği zaman çalişmasini bozar ve gücünden kaybeder Yükseklerde de normal çalişacak şekilde ayarlanmiş bir motorun karbüratörü alçak yerlerde kendi kendine zengin karişim verecek durum alir

Böyle bir otomobilin ayari değiştirilmeden deniz seviyesine inilecek olursa rölanti devrinde hissedilir şekilde bir artma ve muhtemelen motorda erken ateşleme olacaktir Bunun dişinda aşağidaki sebeplerden de motorda güç kaybi olabilir

l- Ateşleme zaman ayari ayarsizdir
2- Distribütörde ağirlikli avans iyi çalişmiyor
3- Vakum avansi iyi çalişmiyor
4- Platinler yanmiş, kirlenmiş, sikişmiş yahut yayinin gevşekliğinden dolayi siçramaktadir
5- Bujiler arizalidir
6- Buji kablolari arizalidir
7- Ateşleme bobini arizalidir
8- Karbüratör arizalidir
9- Motor kompresyonu iyi değildir
10- Motorda erken ateşleme vardir
11- Manifold isi kontrol kelebeği kapali olarak sikişmiştir
12- Karbüratörde; hava filtresinin kirli, jikle kelebeğinin tam açik olmamasi sebebiyle hava girişi zorlukla karşilaşmaktadir
13- Karbüratörün gaz kelebeği manivelasi kelebek milinde gevşemiştir
14- Gaz kelebeği kumanda tertibati (gaz pedalindan kelebeğe kadar) ayarsizdir Kelebek tam açilmiyor
15- Karbüratör kapiş pompasi çalişmiyor
16- Yakit pompasi iyi çalişmiyor
17- Egzoz borusu, susturucu ve egzoz çikiş borusu kismen tikalidir
18- Debriyaj kaçiriyor
19- Aktarma organlarinda aşağidaki sebeplerden dolayi bir sikişiklik vardir
a) Frenler sürtüyor
b) Tekerlek göbek yataklari çok sikidir
c) Vites kutusu tertibatinin eksenlerinde kaçiklik vardir
d) Arka tekerlek akslari eksenlerinde kaçiklik vardir
e) Lastiklerin havasi azdir
20- Diferansiyelde dişli oranlari yanliştir
21- Tekerlek çaplari büyüktür
22- Supap zaman ayari bozuktur
23- Hiz göstergesi bozuktur (hizi az gösteriyor)






Alıntı Yaparak Cevapla