Yalnız Mesajı Göster

Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası




Motorun Basit Tamir İlkeleri

Hazırlama ve Basit Tamir İlkeleri
A- MOTOR YAĞI

1- Motor yağı seviyesi

Lütfen motoru çalıştırmadan önce motor yağ seviyesini kontrol ediniz Motor yağı maksimum seviyesi ile minimum seviye arasında olmalıdır Ayrıca motor yağ çubuğunun kontrol sonrası yerine takıldığına emin ol

1 - Motor yağı seviye kontrolünü motor soğukken yapınız

2 - Motor yağı seviye kontrolünü düzgün zeminde, motor dik konumunda orta sehpasındayken yapınız

3 - Motor yağ seviye çubuğu yerinden çıkarın, bir bez yardımıyla silin ve tekrar takın fakat pasosunu çevirmeyin tekrar çıkartın ve yağın maksimum ve minimum seviye arasında olmasına dikkat edin

4 - Motor yağı eklemelerinde maksimum seviyenin üstünde motor yağı koymayın

5 - Motor yağ çubuğunu yerine takın pasosunu iyice çevirin ve herhangi bir sızıntı ve kaçağın olmamasına dikkat edin

Motorun yağ seviyesinin belirtilenden düşük olması motorda olağandan fazla hararete neden olur
B - ŞANZUMAN YAĞILütfen şanzuman yağını 6 ayda bir değiştirin
Şanzuman yağını motor normal çalışma sıcaklığında değiştirin
Motosikleti düzgün zeminde orta sehpasında hızlı bir şekilde ve yağın tümünü boşalttıktan sonra yenileyin

1 - Şanzuman yağını boşaltmak için ilk önce (1) nolu seviye tapasını açın ardından (2) nolu boşaltma tapasını açın

2 - Şanzuman yağı tamamen boşaldıktan sonra tapa contalarının iyi durumda olduğuna emin olun Tapaları 25 Nm torkunda tekrar yerine takın

3 - Motosikletin düzgün yüzeyde ve dik konumdayken şanzuman yağını seviye tapasından ekleyin

4 - Şanzuman yağı seviye tapasını 13 Nm torkunda tekrar yerine monte edin
C-ATEŞLEME BUJİSİ

Bujinin sökülmesi
1- Seleyi ve kaputu çıkartın

(1) Seleyi açın
(2) 5 cıvatayı sökün
(3) Somunları contaları sökün
(4) Seleyi kaputu yerinden çıkar

2- Ana korumayı sökme

Hazırlama ve değiştirme

(1) Buji başlığını çıkarın Bujiyi en uygun buji anahtarıyla sökün

(2) Bujinin alt kısmını iyice temizleyin

(3) Buji tırnağını ve porselenini kontrol edinBuji tırnağında ve porseleninde aşınma veya kirlenme varsa bujiyi değiştirin

(4) Buji tırnağı aralığının ölçümünü yapınAralığın 0,6-0,7 mm olmasına özen gösterin

(5) Bujiyi yerine takın Yerine oturduktan sonra 1/8 veya 1/4 tur daha sıkmanız yeterli olacaktır (6) Buji başlığını yerine takın

A Buji yerine iyice takllmalıdırBujinin çok fazla sıkılmamasına ve dişli kaptırılmamasına özen gösterilmelidirYanlış sıcaklık değerine ait buji kullanmayınızAksi durumunda motor zarar görecektir
D-FRENLER

Ön ve arka frenler

1-Fren kolu boşluğu (1) 10-20 mm arasında olmalıdır

2-Fren ayar somununu kullanarak fren ayarını yapınız

3-Ayarlamadan sonra birkaç kere fren kolunu slkınızTekerleğin serbest döndüğüne emin olunuz

Ayarlamadan sonra ayar cıvatasının kanala doğru biçimde oturduğuna emin olunuz

Fren aşınmaları sürüş karakterine ve yol şartlarına göre değişiklik gösterir (genellikle çamurlu ve tozlu yollarda fren aşınması daha hızlı olur)Fren aşınma düzeylerini düzenli olarak kontrol edin
E-HAVA FiLTRESİNormal şartlarda hava filtresi 4000 kmde bir temizlenmelidirTozlu ve bozuk yol şartlarında kullanılan motosikletin hava filtresi ise daha sık temizlenirHava filtresi temizleme aşamaları

1-0rta kaput yerinden çıkar

(1 )orta kabindeki 5 adet bağlantı elemanını sök

(2)orta kaputu yerinden çıkar

2-Sol arka hava filtre muhafaza kabını sök

(1 )Cıvataları sök

(2)Kelebekleri sök

3-Hava filtresini kenar tutanaklarını çıkar

(1)8 adet cıvatayı sök

(2)Hava filtresi tokalarını sök

(3)Hava filtresi çıkacak konuma geldi

4-Yağ filtresi bileşenlerini sök

(1 )iki adet cıvatayı sök(2)Birleşik parçaları yerinden çıkar

5-Yanmaz veya yüksek ateş noktalı solventle filtre parçaları temizlenirDikkatlice kurutulur

6-Filtre parçaları tekrar yerine takılır

7 -Hava filtresi tekrar monte edilir

8-Kaput ve gövde yerine yerleştirilir

A Sadece filtre parçacığı temizlenmelidir Diğer filtre elemanları temizlenmezHava filtresi temizlenmesinde kesinlikle gaz yağı ve uçucu solventler kullanılmamalıdır
F - AKÜ

Akü de herhangi bir sızıntı veya delik olmadıktan sonra akü suyu ilavesine veya akünün kontrolüne ihtiyaç yoktur

Aküdeki bir çatlak durumunda akü patlayıcı gaz sızdırabileceğinden aküye yanan sigara veya ateşle yaklaşmayınızAküyü şarj esnasında yada akünün sökülüp takılmasında bunu havalandırılması olan bir ortamda yapmaya özen gösterin

Akünün içinde sülfürik asit (elektrolit) bulunmaktadırDeri,göz temasında yamklar oluşabileceğinden aküye temasın bir eldiven yada bez parçasıyla yapılmasına dikkat edilmelidirEğer akü suyu derinize veya gözünüze sıçrarsa 15 dakika içinde bir doktora gitmeniz gerekmektedirSülfürik asit çok tehlikeli olduğu için akünün çocukların ulaşamayacağı yerde muhafaza edilmesi önemle tavsiye edilir

Akünün sökülmesi

Akü motosikletin tam ortasında paspasın altında yer alır

Akünün sökülmesinin aşaması

1-2 adet cıvatayı yerinden çıkarın ve akü kapağını sökün

2-Akü kutup başları cıvatasını gevşetin

3-llk önce negatif kutbu ardından pozitif kutbu çıkarın

4-Şimdi aküyü bulunduğu yerden çıkarabilirsiniz

Aküyü sökme gereği hissettiğinizde akü üstündeki koruyucu plastiği çıkartırken dikkatli olun, akü de olabilecek bir çatlaktan dolayı sızıntı size zarar verebilirEğer motosikletin uzun zaman kullanmayacak iseniz aküyü tamamen şarj ediniz ve akünün motosikletle bağlantısını kesiniz Aküyü kuru ve soğuk yerde muhafaza edinizAküyü şarj etmeniz durumunda kutup başlarına uygun polariteyi taktığınıza emin olun aksi bir durum da akü ve şarj makinesine zarar verebilir
G - LASTIKLERİN BAKIMI

Lastik havaları ve lastik diş derinliğinin kontrolü periyodik olarak yapılmalıdiLAşırı diş aşınmalarında lastiğin yenilenmesi gerekir

LASTiK HAVA BASINCI

Lastik hava basıncının uygun olmaması lastik yıpranmasını hızlandıracağı gibi sürüş durumunu da bozacaktır Eğer lastik havası istenilenden düşük ise manevra yapmanız ve dönüşleriniz zor olacaktır Eğer lastik havası istenilenden yüksek ise lastiklerin yere temas yüzeyi azalacak bu da kaymalara sebep olabilecektir Bu yüzden lastik havalarını önerilen basınçta yapmanız gerekmektedir Lastik hava basınç kontrolünü lastik soğukken yapınız

DIŞ LASTIK DIŞ DERINLİĞİ

Dış lastiğin aşınması sürüş kontrolünü zorlaştırırBu yüzden ön lastikte diş derinliğinin 1,6 mm den ve arka lastikte ise 2 mm den az olmamasına dikkat edinAksi bir durum lastiği yenilemenizi gerektirir
H - SiGORTA YUVASININ YERİ

Sigortalar motosiklette akünün bulunduğu yerdedirMotosikletin uygun sigortası 15 A dir Sigorta değişiminden önce kontağın kapalı olduğuna emin olunYanan sigortayı yenisi ile değiştirinSigortayı uygun değerde bir sigorta ile değiştirinAksi bir durum elektrik sisteminde veya motor da büyük arızalara neden olabilir

Sigortaları kontrol etmeden veya değiştirmeden önce motor kontağını ( LOCK) konumuna getirin
Sigortaları uygun değerdeki yenileri ile değiştirin aksi durumda elektrik sistemi ve motorda büyük arızalar hatta motosikletin yanmasına veya farın ansızın sönmesine neden olabilir


Alıntı Yaparak Cevapla