Konu
:
Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası
Yalnız Mesajı Göster
Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası
10-21-2012
#
3
Prof. Dr. Sinsi
Motorsiklet Balımı (300,1000,3000Km) Motosiklet Dünyası
Motorun Basit Tamir İlkeleri
Hazırlama ve Basit Tamir İlkeleri
A- MOTOR YAĞI
1- Motor yağı seviyesi
Lütfen motoru çalıştırmadan önce motor yağ seviyesini kontrol ediniz
Motor yağı maksimum seviyesi ile minimum seviye arasında olmalıdır
Ayrıca motor yağ çubuğunun kontrol sonrası yerine takıldığına emin ol
1 - Motor yağı seviye kontrolünü motor soğukken yapınız
2 - Motor yağı seviye kontrolünü düzgün zeminde, motor dik konumunda orta sehpasındayken yapınız
3 - Motor yağ seviye çubuğu yerinden çıkarın, bir bez yardımıyla silin ve tekrar takın fakat pasosunu çevirmeyin tekrar çıkartın ve yağın maksimum ve minimum seviye arasında olmasına dikkat edin
4 - Motor yağı eklemelerinde maksimum seviyenin üstünde motor yağı koymayın
5 - Motor yağ çubuğunu yerine takın pasosunu iyice çevirin ve herhangi bir sızıntı ve kaçağın olmamasına dikkat edin
Motorun yağ seviyesinin belirtilenden düşük olması motorda olağandan fazla hararete neden olur
B - ŞANZUMAN YAĞI
Lütfen şanzuman yağını 6 ayda bir değiştirin
Şanzuman yağını motor normal çalışma sıcaklığında değiştirin
Motosikleti düzgün zeminde orta sehpasında hızlı bir şekilde ve yağın tümünü boşalttıktan sonra yenileyin
1 - Şanzuman yağını boşaltmak için ilk önce (1) nolu seviye tapasını açın ardından (2) nolu boşaltma tapasını açın
2 - Şanzuman yağı tamamen boşaldıktan sonra tapa contalarının iyi durumda olduğuna emin olun
Tapaları 25 Nm
torkunda tekrar yerine takın
3 - Motosikletin düzgün yüzeyde ve dik konumdayken şanzuman yağını seviye tapasından ekleyin
4 - Şanzuman yağı seviye tapasını 13 Nm
torkunda tekrar yerine monte edin
C-ATEŞLEME BUJİSİ
Bujinin sökülmesi
1- Seleyi ve kaputu çıkartın
(1) Seleyi açın
(2) 5 cıvatayı sökün
(3) Somunları contaları sökün
(4) Seleyi kaputu yerinden çıkar
2- Ana korumayı sökme
Hazırlama ve değiştirme
(1) Buji başlığını çıkarın
Bujiyi en uygun buji anahtarıyla sökün
(2) Bujinin alt kısmını iyice temizleyin
(3) Buji tırnağını ve porselenini kontrol edin
Buji tırnağında ve porseleninde aşınma veya kirlenme varsa bujiyi değiştirin
(4) Buji tırnağı aralığının ölçümünü yapın
Aralığın
0,6-0,7
mm olmasına özen gösterin
(5) Bujiyi yerine takın
Yerine oturduktan sonra 1/8 veya 1/4 tur daha sıkmanız yeterli olacaktır
(6) Buji başlığını yerine takın
A Buji yerine iyice takllmalıdır
Bujinin çok fazla sıkılmamasına ve dişli kaptırılmamasına özen gösterilmelidir
Yanlış sıcaklık değerine ait buji kullanmayınız
Aksi durumunda motor zarar görecektir
D-FRENLER
Ön ve arka frenler
1-Fren kolu boşluğu (1) 10-20 mm arasında olmalıdır
2-Fren ayar somununu kullanarak fren ayarını yapınız
3-Ayarlamadan sonra birkaç kere fren kolunu slkınız
Tekerleğin serbest döndüğüne emin olunuz
Ayarlamadan sonra ayar cıvatasının kanala doğru biçimde oturduğuna emin olunuz
Fren aşınmaları sürüş karakterine ve yol şartlarına göre değişiklik gösterir (genellikle çamurlu ve tozlu yollarda fren aşınması daha hızlı olur)
Fren aşınma düzeylerini düzenli olarak kontrol edin
E-HAVA FiLTRESİ
Normal şartlarda hava filtresi 4000 km
de bir temizlenmelidir
Tozlu ve bozuk yol şartlarında kullanılan motosikletin hava filtresi ise daha sık temizlenir
Hava filtresi temizleme aşamaları
1-0rta kaput yerinden çıkar
(1 )orta kabindeki 5 adet bağlantı elemanını sök
(2)orta kaputu yerinden çıkar
2-Sol arka hava filtre muhafaza kabını sök
(1 )Cıvataları sök
(2)Kelebekleri sök
3-Hava filtresini kenar tutanaklarını çıkar
(1)8 adet cıvatayı sök
(2)Hava filtresi tokalarını sök
(3)Hava filtresi çıkacak konuma geldi
4-Yağ filtresi bileşenlerini sök
(1 )iki adet cıvatayı sök
(2)Birleşik parçaları yerinden çıkar
5-Yanmaz veya yüksek ateş noktalı solventle filtre parçaları temizlenir
Dikkatlice kurutulur
6-Filtre parçaları tekrar yerine takılır
7 -Hava filtresi tekrar monte edilir
8-Kaput ve gövde yerine yerleştirilir
A Sadece filtre parçacığı temizlenmelidir
Diğer filtre elemanları temizlenmez
Hava filtresi temizlenmesinde kesinlikle gaz yağı ve uçucu solventler kullanılmamalıdır
F - AKÜ
Akü de herhangi bir sızıntı veya delik olmadıktan sonra akü suyu ilavesine veya akünün kontrolüne ihtiyaç yoktur
Aküdeki bir çatlak durumunda akü patlayıcı gaz sızdırabileceğinden aküye yanan sigara veya ateşle yaklaşmayınız
Aküyü şarj esnasında yada akünün sökülüp takılmasında bunu havalandırılması olan bir ortamda yapmaya özen gösterin
Akünün içinde sülfürik asit (elektrolit) bulunmaktadırDeri,göz temasında yamklar oluşabileceğinden aküye temasın bir eldiven yada bez parçasıyla yapılmasına dikkat edilmelidir
Eğer akü suyu derinize veya gözünüze sıçrarsa 15 dakika içinde bir doktora gitmeniz gerekmektedir
Sülfürik asit çok tehlikeli olduğu için akünün çocukların ulaşamayacağı yerde muhafaza edilmesi önemle tavsiye edilir
Akünün sökülmesi
Akü motosikletin tam ortasında paspasın altında yer alır
Akünün sökülmesinin aşaması
1-2 adet cıvatayı yerinden çıkarın ve akü kapağını sökün
2-Akü kutup başları cıvatasını gevşetin
3-llk önce negatif kutbu ardından pozitif kutbu çıkarın
4-Şimdi aküyü bulunduğu yerden çıkarabilirsiniz
Aküyü sökme gereği hissettiğinizde akü üstündeki koruyucu plastiği çıkartırken dikkatli olun, akü de olabilecek bir çatlaktan dolayı sızıntı size zarar verebilir
Eğer motosikletin uzun zaman kullanmayacak iseniz aküyü tamamen şarj ediniz ve akünün motosikletle bağlantısını kesiniz
Aküyü kuru ve soğuk yerde muhafaza ediniz
Aküyü şarj etmeniz durumunda kutup başlarına uygun polariteyi taktığınıza emin olun aksi bir durum da akü ve şarj makinesine zarar verebilir
G - LASTIKLERİN BAKIMI
Lastik havaları ve lastik diş derinliğinin kontrolü periyodik olarak yapılmalıdiLAşırı diş aşınmalarında lastiğin yenilenmesi gerekir
LASTiK HAVA BASINCI
Lastik hava basıncının uygun olmaması lastik yıpranmasını hızlandıracağı gibi sürüş durumunu da bozacaktır
Eğer lastik havası istenilenden düşük ise manevra yapmanız ve dönüşleriniz zor olacaktır
Eğer lastik havası istenilenden yüksek ise lastiklerin yere temas yüzeyi azalacak bu da kaymalara sebep olabilecektir
Bu yüzden lastik havalarını önerilen basınçta yapmanız gerekmektedir
Lastik hava basınç kontrolünü lastik soğukken yapınız
DIŞ LASTIK DIŞ DERINLİĞİ
Dış lastiğin aşınması sürüş kontrolünü zorlaştırır
Bu yüzden ön lastikte diş derinliğinin 1,6 mm den ve arka lastikte ise 2 mm den az olmamasına dikkat edin
Aksi bir durum lastiği yenilemenizi gerektirir
H - SiGORTA YUVASININ YERİ
Sigortalar motosiklette akünün bulunduğu yerdedir
Motosikletin uygun sigortası 15 A dir
Sigorta değişiminden önce kontağın kapalı olduğuna emin olun
Yanan sigortayı yenisi ile değiştirin
Sigortayı uygun değerde bir sigorta ile değiştirin
Aksi bir durum elektrik sisteminde veya motor da büyük arızalara neden olabilir
Sigortaları kontrol etmeden veya değiştirmeden önce motor kontağını ( LOCK) konumuna getirin
Sigortaları uygun değerdeki yenileri ile değiştirin aksi durumda elektrik sistemi ve motorda büyük arızalar hatta motosikletin yanmasına veya farın ansızın sönmesine neden olabilir
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul