Konu
:
Honda Cbf 500 Motosiklet Dünyası
Yalnız Mesajı Göster
Honda Cbf 500 Motosiklet Dünyası
10-21-2012
#
2
Prof. Dr. Sinsi
Honda Cbf 500 Motosiklet Dünyası
Honda CBF 500
4lü ikaz mevcut fakat dörtlü ikazı açık bırakıp gece yol kenarına park etmeniz mümkün değil
Zira kontakta dörtlü ikaz için olan bölümde anahtar çıkmıyor
Sogukta jiklesiz çalışmıyor ve ne ilginçtir ki, CBF 250 nin jiklesi gidonda olmasına rağmen, CBF 500 ün jiklesi aşağıda karbüratörün üstünde
Alışınca yerini öğrenince sorun olmuyor ama yine de gidondaki gibi rahat değil orası muhakkak
Motosikletin sele altı bölmesi çok geniş olmasa da eldiven vs konabiliyor
Açıp kapatması zahmetli değil
Ön fren manetinde mesafe ayarı olması çok güzel
Zira çok küçük elli insanların ön freni dozajlaması bu ayar sayesinde oldukça rahat olacaktır
Dikdörtgen aynaların ayarı iyi yapılırsa işlevi iyi ama ayar kaçarsa görsel olarak hoş olmuyor
Kornanın değiştirilmesinde fayda var çünkü 80 km nin üzerinde iken sizi diğer araçların duyması çok zor
Ayrıca kornanın yeri itibarıyla, diğer cbf kullanıcılarından edindiğim bilgiye göre ıslanınca sorun çıkartıyormuş
Motosikletle birlikte 120/70- 17 ölçüye sahip ön lastik ve yine aynı marka 160/60 - 17 ölçüye sahip arka lastik gelmekte
Lastiklerin güvenli olarak çıkabileceği max sürat 240 Km/h
Lastikler kuru yolda gayet başarılılar
Özellikle ısındıklarında çok daha performanslılar
Ama şu anki test ortamındaki kış şartlarını ve havanın 10 derecenin altında olduğunu unutmamak lazım
Fakat yağmur yeni başladığında ve yol kayganlaşmaya başladığı ilk zamanlarda oldukça dikkat etmek gerekiyor
Ani gaz kesmelerde bile yanlamak mümkün
Fakat tam olarak ıslanınca eski yol tutuş özelliklerinin %70 ine geri dönüyor lastikler
Motosikletin oturuş pozisyonu, tam bir naked pozisyonu
Gidon kişisel fikrim olarak bana biraz dar geldi
Ayrıca rahatsız olduğum bir konu 2
8 metrelik yarıçaplı gidon dönüş açısının da azlığı oldu
Otoparktan çıkarken ya da dar bi sokaktan geri döneceğiniz zaman, 2-3 kere ileri-geri yapmanız gerekiyor
Hazır lastiklere inmişken, frenlere de değinelim, motosikletin frenleri beklediğimden çok daha iyi çıktı
Ön fren tek disk olduğu için ön frenin başarısından şüphe ediyordum ama şüphelerimin yersiz olduğunu kısa sürede anladım
Rakiplerinden önemli bir farkı frenlerde yatıyor desem yeridir
Nissin marka çift pistonlu kaliperlere sahip fren sisteminde, önde 296 mm çapında ve 6 mm kalınlığında bir adet disk,
arka frende ise tek pistonlu 240 mm çapında ve 5 mm kalınlığında bir disk mevcut
Her iki freninde dozajlaması gayet güzel
Arka fren siz istemedikçe kilitlenmiyor
Far aydınlatması gayet yeterli
Uzun ve kısa hüzmeler görevini başarıyla yerine getiriyor
Yuvarlak tek bir fardan beklenmeyecek kadar başarılı bir gece aydınlatması mevcut
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul