Yalnız Mesajı Göster

Honda Cbf 500 Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Honda Cbf 500 Motosiklet Dünyası






Amortisörler bozuk ve stabilize yolda da, düzgün asfaltta da hiç bir sorun yaşatmadı Sportif ya da konforlu kullanımlar için optimum bir sertlik seçilmiş Fakat buna ragmen hiç bir şekilde ayar sunmaması üzücü Ne rebound ne de damper ayarı mevcut 41 mm çapında çatala sahip amortisörün esneme mesafesi ise 120 mm Arka amortisörde 7 kademe ön yükleme ayarı mevcut Esneme mesafesi önden daha fazla, 125 mm

Aklıma gelmişken oldukça yüksek bir süratte bir viyadüğe girdim ve gelen yan rüzgarlardan hiç rahatsızlık duymadım

Artçının konforu yeterli düzeyde Ekstra bir rahatsızlık veya fazladan bir konfor sözkonusu değil Artçı için tasarlanmış tutamaçlar görevini başarıyla yerine getiriyor ve artçıya daha fazla güven veriyor

Ayrıca artçı selesi sürücü selesinden oldukça yukarda ve bu da artçının yolun tamamını sürücünün üsütnden görmesine olanak sağlıyor Ön sele de oldukça geniş ve sertliği uygun Rahatsız edici bir durumla karşılaşmadım

Motosiklette sürücüyü rahatsız edecek bir vibrasyon hiç bir devirde yok Ama artçının sol peg'inde 6000 ile 6700 devir arasında bir rezonans hissettim Belki de bendeki test motoruna özgü birşeydir

19 litrelik benzin deposunun menzili akıllı bir kullanımla 330 km nin üzerinde Sakin kullanımda 4,5 civarı, redline kullanımda 6,3 litre gibi bir değer elde ettim Benzin deposu yapısı oldukça geniş

Deponun üzerinde "unleaded fuel only" (sadece kurşunsuz benin kullanılır) yazmasına ragmen depo kapağını açtığımda kurşunsuz benzin için özel olarak tasarlanan dar boğaz olmadığını fark ettim Bu beni özel olarak dikkatli olmamı gerektirdi, çünkü oldukça geniş olan depo kapağının içine anahtar, para vs şeyler düşebilirdi Benzin alırken pür dikkat olmakta fayda var Ama böyle olması depodaki benzin miktarını açıp görmeyi çok kolaylaştırıyor



Ayrıca depo kapağının menteşeli ve yayla depoya baskı yapan lastik contaya sahip olması avantaj Menteşesiz depo kapakları benzin alımlarında kapağı çıkarıp koyacak yer bulma sorunu yaşatabiliyor veya koyduğunuz yerde para çıkartırken motosiklet sallanınca yere düşmesi gibi olasılıklar mevcut Bunların önüne geçilmiş

Motosikletin eksozu, paslanmaz çelikten imal edilmiş



Motorun boyutu 500 cc diğer rakiplerine göre oldukça iri 770 mm lik sele yüksekliği bir çok insan için uygun derecede Ben 190 olmama ragmen motosiklet bana keisnlikle küçük gelmedi 170 civarı bayanlarında boysal bir sorun yaşayacağını sanmıyorum

Gelelim motorumuzun karakteristik özelliklerine

Motosiklet, üstten çift eksantrikli 8 supaplı, 2 adet Mikuni 34 mm lik eğik tip vakumlu karbüratörle donatılmış, sıvı sogutmalı sıralı 2 silindirli bir motora sahip Motor 9500 devirde 57 HP güç üretirken, 8000 devirde 45 NM tork üretmekte



Kağıt üzerinde torku düşük gibi görünse de kullanırken bunu hissetmiyorsunuz Her viteste ~2500 devrin üstünde motorda hayat var Özellikle 7000 devirden sonra makine çok değişiyor Neredeyse 2 silindirli 500 cc lik bir motosiklet kullandığınıza inanamayacak kadar keyifli oluyor Ayrıca tipik Honda motor sesi hırlaması bu keyfe biraz daha katkıda bulunuyor En azından kendi açımdan Tabi bu tarz bir kullanımda oluşacak benzin sarfiyatını göze almak gerek

Vites geçişleri gayet yumuşak ve sessiz Vites pedalının arada uzatma olmadan direk vites kutusuna bağlı olmasını sevdim Hem pozisyonu ters olduğu için ayak tamamen altına giriyor, hem de vites uzatma mekanizması olmadığı için daha hissedilir bir değişim sağlıyor hem de zamanla mekanizma eskimesinden meydana gelen vites pedalındaki boşlukların önüne geçilmiş oluyor



Vites oranları ne çok kısa ne çok uzun 6 viteste 5000 devirde 100 km/h, 8000 devirde 160 km/h ile seyrediyorsunuz Redline 10000 ve devir kesici ~11000 devirde devreye giriyor Kavramada herhangi bir hissiyat sorunu yok, titreme ileri atılma vs yok Gayet kararlı bir debriyaja sahip

Motosikletin motoru normal çalışma sıcaklığına biraz geç ulaşıyor Tabi bu süre yazın azalacaktır Büyük radyatörü sayesinde, trafikte hararet göstergesi biraz çıkıyor fakat 4 vitese ulaşacak kadar hızlanabildiğinizde gözle görülür şekilde ibre düşüyor Oldukça başarılı bir soğutma sistemine sahip



GENEL RESİMLER





TEKNİK ÖZELLİKLER CBF 500

Motor: Sıralı 2 silindirli sıvı sogutmalı DOHC 8 supaplı
Yakıt sistemi: 2 adet 34 mm eğik tip vakumlu karburator
Çap: 730 mm
Strok: 596 mm
Max Güç: 57 HP @ 9500 RPM
Max Tork: 45 NM @ 8000 RPM
Rölanti devri: 1300 RPM
Silindir hacmi: 499 cc
Çalıştırma: Elektrikli marş
Kavrama sistemi: Tel kumadalı, Islak, çoklu disk
Aktarma sistemi: Zincir
Vites kutusu: 6 ileri vites
Vites oranları: 1 : 3,46
2 : 2,23
3 : 1,75
4 : 1,47
5 : 1,28
6 : 1,13
Ön çatal açısı: 26 derece
Ön süspansiyon: 41 mm çapında kartuş tipi teleskopik çatal, 120 mm esneme mesafesi
Arka süspansiyon: 7 konumlu ön yükleme ayarlı monoshock amrotisör, 125 mm esneme mesafesi
Akü: 12V 8,6 Ah
Ön lastik: 120/70 - 17
Arka lastik: 160/60 - 17
Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 296 mm çapında çift disk
Arka fren: Tek piston kaliperle donatılmış 240 mm çapında tek disk
Dönüş yarıçapı: 28 M
Uzunluk: 2,170mm
Genişlik: 762 mm
Yükseklik: 1,175 mm
Aks aralığı: 1,481 mm
Yerden yükseklik: 140 mm
Kuru ağırlık: 183 Kg
Yakıt deposu: 19 litre (35 litre yedek dahil)


Alıntı Yaparak Cevapla