10-21-2012
|
#7
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Motorsiklet Kullanımı Hakkında Bilgiler Motosiklet Dünyası
28 - Gidon / Modaya uygun olsun diye gidon seçilmemelidir Gidon, insan ve makine arasındaki ortak nokta, arayüzdür Fabrikada üretilip, takılan orijinal gidonunuz en mükemmeli olmakla birlikte, değiştirme gereği varsa muhakkak rahat sürüşünüze imkan veren, ergonomik, yetkili servisinizin önereceği bir model seçilmelidir
29 - Doğru sele seçimi / Karayolunda seyahat ederken üzerine kurulduğunuz sele, oturma odanızdaki koltuk kadar rahatlık hissi vermelidir Hareket özgürlüğüne sahip olun
30 - Tüm faktörleri gözden geçirin / Motorunuzun selesine oturun ve gözlerinizi kapayın Debriyaj ve fren el ve parmaklarınız rahatça ulaşabiliyor ve onları kavrayabiliyor mu? Gaz ve debriyaj kolları rahat ve yumuşak çalışıyor mu? Ön fren gereken sıkılıkta mı?
31 - Yağlı, kablolar / Yapışkan, pasaklı, abuk subuk, biçimsiz duran, çentiklerle dolu, hatta hasarlı kablolar sakar sürücülerin harcıdır!
32 - Lastik kontrolü / Eskilikten ötürü çatlamış, yarıklarla dolu lastikler? Yabancı cisimler? Hava basıncınız nasıl?
33 - Tekerleğin vaziyeti / Ayaklarınızın burnuyla vurarak yapılan kontrolü unutun! Vurulmuş ön lastikler, yarıklarla dolu, pürüzlü arka lastiklere dikkat edin Çıkma lastik almayın; özellikle de yarışçılardan! Çünkü onlar çok kilometre yapmışlardır Motorunuza uygun, dişleri sağlam, kaplaması mükemmel yeni bir lastik satın alın
34 - Süspansiyon ayarı / Çeşitli kademelerdeki ayarları mutlaka öğrenin Mutlaka ikisini de aynı kademede ayarlayın Çatal yağını en geç yılda bir değiştirin
|
|
|