Yalnız Mesajı Göster

Motor Tamiri İle İlgili Herşey: Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Motor Tamiri İle İlgili Herşey: Motosiklet Dünyası




YAĞLAMA SİSTEMİ

Yağlama sisteminin parçaları:

Karter-yağ pompası,

Filtre,

Gösterge,

Seviye çubuğu,

Yağ kanallarıdır

Motorda yağın bazı görevleri:

Sürtünmeyi azaltmak,

Aşınmayı önlemek,

Silindir ve segmanlar arası boşluğu doldurup sızdırmazlığı sağlamak,

Soğutmaya yardımcı olmak,

Aşınmadan dolayı oluşan pislikleri temizlemektir

Karterin önemli görevlerinden bazıları:

Motor bloğunun altını kapatmak ve yağa depoluk etmektir

Araçta motor yağı kontrol edilirken kontak anahtarı kapatılır ve 4-5 dakika beklenir Yağ ölçümü yapılırken araç düz durumda olmalıdır Yağ seviyesi yağ çubuğuyla ölçülür, ve yağın seviyesi yağ çubuğunun iki çizgisi arasında olmalıdır Yağ seviyesi normalin çok altında iken motor çalıştırılırsa motor ısınır ve yanar

Motor yağı değiştirilirken motor sıcak olmalıdır

Motorlarda genellikle 20-50 W numara motor yağı kullanılır Motorun yağı karterin altındaki tapa açılarak boşaltılır Yeni motoryağı ise süpap muhafaza kapağı üzerindeki kapaktan doldurulur

Motor yağı ve yağ filtresi belli km'lerde mutlaka değiştirilmelidir

Motorda yağ basıncı yoksa, yağ yok,

filtre tıkalı,

yağ pompası arızalı,

ya da yağ müşiri arızalı olabilir

Motorun yağ eksiltmesinin sebeplerinden bazıları:

Karter contasnın yırtılması,

sekman ya da silindirlerin aşınması,

karterin delik olması,

tapadan yağ sızdırmasıdır

Yağ yakan motorun eksuztundan mavi duman çıkar

Marşa basılıp motor çalıştırıldığında yağ lambasının sönmesi gerekir

Motor çalıştığı sürece yağlamanın olup olmadığı motor yağ göstergesinden takip edilebilir

Motor çalışırken yağ göstergesinde anormallik görülürse motor hemen durdurulur


Alıntı Yaparak Cevapla