10-21-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Motor Tamiri İle İlgili Herşey: Motosiklet Dünyası
YAĞLAMA SİSTEMİ
Yağlama sisteminin parçaları:
Karter-yağ pompası,
Filtre,
Gösterge,
Seviye çubuğu,
Yağ kanallarıdır
Motorda yağın bazı görevleri:
Sürtünmeyi azaltmak,
Aşınmayı önlemek,
Silindir ve segmanlar arası boşluğu doldurup sızdırmazlığı sağlamak,
Soğutmaya yardımcı olmak,
Aşınmadan dolayı oluşan pislikleri temizlemektir
Karterin önemli görevlerinden bazıları:
Motor bloğunun altını kapatmak ve yağa depoluk etmektir
Araçta motor yağı kontrol edilirken kontak anahtarı kapatılır ve 4-5 dakika beklenir Yağ ölçümü yapılırken araç düz durumda olmalıdır Yağ seviyesi yağ çubuğuyla ölçülür, ve yağın seviyesi yağ çubuğunun iki çizgisi arasında olmalıdır Yağ seviyesi normalin çok altında iken motor çalıştırılırsa motor ısınır ve yanar
Motor yağı değiştirilirken motor sıcak olmalıdır
Motorlarda genellikle 20-50 W numara motor yağı kullanılır Motorun yağı karterin altındaki tapa açılarak boşaltılır Yeni motoryağı ise süpap muhafaza kapağı üzerindeki kapaktan doldurulur
Motor yağı ve yağ filtresi belli km'lerde mutlaka değiştirilmelidir
Motorda yağ basıncı yoksa, yağ yok,
filtre tıkalı,
yağ pompası arızalı,
ya da yağ müşiri arızalı olabilir
Motorun yağ eksiltmesinin sebeplerinden bazıları:
Karter contasnın yırtılması,
sekman ya da silindirlerin aşınması,
karterin delik olması,
tapadan yağ sızdırmasıdır
Yağ yakan motorun eksuztundan mavi duman çıkar
Marşa basılıp motor çalıştırıldığında yağ lambasının sönmesi gerekir
Motor çalıştığı sürece yağlamanın olup olmadığı motor yağ göstergesinden takip edilebilir
Motor çalışırken yağ göstergesinde anormallik görülürse motor hemen durdurulur
|
|
|