10-21-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Motosikletle İlgili 96 Püf Nokta Motosiklet Dünyası
70- Bir çizgi üzerinde durma talimleri / Yumuşak bir fren hareketiyle motorunuzu istediğiniz noktada durdurabilmelisiniz Sert veya yumuşak  Düşük ya da yüksek hızlarda  Her zaman  
71- Acil frenler / Buna "Panik frenleme" demeyin Mümkün olan en kısa mesafede soğukkanlı bir şekilde durmayı öğrenin Araştırmalar, kazalarda çarpma hızının en çok 50 KM süratle gerçekleştiği yönündedir
72- Kontra gidon hareketleri / Sağa kırın, sağa dönün Sola kırın, sola dönün Bunu yaparken içgüdüsel olarak değil sezgiyle, kararlılıkla, yumuşak hareket edin
73- Denge hareketi / Dönemeçlerde motosikletinizi yatırdığınız açıyla doğru orantılı olarak vücudunuzu da yatırın Bu faydalı sürüş pratiği, düşük hızlarda yapılan dönüşlerde de stabilite sağlayacaktır
74- Direksiyon kırma / Biçimsiz bir şekilde oturma, etkin bir gidon hareketi ile birleştiğinde, motosikletiniz hele hele ağır bir makinaysa, vücudunuzdan bağımsız olarak hareket edebilecektir!
75- Zikzaklar çizme / motosiklet sürerken can sıkıntısını geçirmenin en iyi yollarından biri, yolunuzun önünde sıralanan kasis ve çukurlardan oluşan noktalardır Kontra gidon hareketlerini kalça hareketleriyle destekleyin
76- U dönüşleri / Olabildiğince geniş açıyla dönün ve tek ve hızlı bir hareketle dönüşünüzü tamamlamayı deneyin
77-   140 derecelik açıyla dönüş hareketi / Motosikletinizi kaldırım çizgisine önce 40 derecelik açıyla konuşlandırın Gidonu kırarak ve hafifçe vücudunuzu rahat bir şekilde yatırın İçerdeki ayağınızı sağlamca yere basın ve dışarıdaki ayağınızı motorunuzun ayak dayama pedalında tutun Omuzunuzun üzerinden bakarak yolu kontrol edin Hafifçe gaza dokunarak tereddüte kapılmadan kaldırım çizgisinden ayrılıp dönüşünüzü yapın
78- Ani ve sert manialar / Eğri büğrü, kasisli çukurlu yerlere asla sert frenle dalmayın Mümkünse giriş hızınızı koruyacak şekilde gaza dokunun Fren ile değil gazla hız ayarlayın
79- Düşük hızlarda kullanım / "Denge" tamamıyla debriyaj, gaz, fren ve gidon hareketlerinin hünerli idaresiyle ortaya çıkan bir olgudur Bazen yürüyüş hızında motosiklet sürmeyi de talim edin Tüm sürat dilimlerinde yaptığınız pratikler size daha sonra çok yarayacaktır
80- Seyir halinde do?ru yerde gaz vermek / Bir virajın çıkış noktasında gazı hafifçe açmak motosikletinizin doğrultusunu düzeltmesini olumlu etki yapar
81- Dönüşlerde şasinin kontrol edilmesi için arka frenin kullanılması / Keskin dönemeçlerde gazı birdenbire kapamak yerine gazı kısmen açık tutmayı ve arka freni kullanmayı bir deneyin
82- Yarım kaldığını hissettiğiniz dönüşler / Eğer çok müşkül durumda kalırsanız, baş kısmınızı biraz daha eğin, gidona daha sıkı yapışın ve gene 81 maddede anlatılanları uygulayın Gazı kapamayın
83- Debriyaja "Tüy gibi" dokunun / Kros ve enduro sürücülerinin motor gücünün birdenbire artmasını ve sürüş hizasındaki bozulmaları kontrol etmek için kullandıkları yöntem budur Anahtar, "İçgüdü" değil motor devrini kontrol altında tutmaktır
84- Fren ve gaz geçişleri / Şasinizi stabil tutmak için, gazdan frene, ya da frenden gaza geçerken intikal devresini göz önünde tutun ve yeni aksiyona yumuşakça geçin Gaz kolunun üzerinde kelebek gibi gezinin Fren koluna limon sıkar gibi asılmayın Fren kolunun üzerine hafifçe parmaklarınızı "tuşe" edin
85- Vites yükseltme / Debriyaj kolunu fazla sıkmayın Sadece kavrama noktasına kadar sıkmanız kafidir Aslında bir çok motosiklet modelinde yumuşak, hızlı vites değişimleri debriyaj gerektirmez Bunu deneyin
86- Vites düşürme / Gazı ani bir hareketle kapayıp motor devrini düşürülecek vites için uygun çalışma düzenine sokmak en uygunudur Böylelikle debriyaj balatasındaki hafif aşınmaları da bir ölçüde azaltmış olursunuz
87- Eş zamanlı olarak vites düşürme ve frenleme yapın / Bu zor hareketi madde 84 ve 86 daki yönergelerle kombine olarak uygulamalısınız
88- Gaz verme / Hızınızı değiştirme ve doğrultunuzu düzeltip tehlikelerden uzaklaşma sizin yegane savunma yöntemlerinizden biridir Maksimum gaz verme esnasında çatala iyice hakim olmadan vites yükseltmemelisiniz
89- Bir dönemeçte durmak / Çabuk durabilmek için doğrultunuzu çabuk düzeltebilmelisiniz Tabii frenlemeden önce de bunu tam anlamıyla gerçekleştiremeyebilirsiniz (Yolun dışına savrulabilirsiniz) Yöntem, yatma açınızı azaltırken frene ayağınızı yumuşak bir şekilde artan bir kuvvetle bastırmanızdır
90- Dönemeçlerde yana savrulma / Dönemeçlerde lastiklerin kıpırdanmasından kaynaklanan belli belirsiz bir lastik cayırtısı duymaya başladığınızda bunu yavaş yavaş önleyebilmek mümkündür Eğer ön tekerlek kilitlenmeye meylediyorsa arka frene basmayı sürdürün Yolun temiz yüzeylerini deneyin ve unutmayın: Ön frene daha kuvvetli olarak asılmanız arka frenin yükünü azaltır Çünkü tek kişi binildiğinde ön frene binen yük daha fazla olacaktır
91- ABS ile yapılan frenler / Hızla frenleyebilirsiniz Size garip ve esrarengiz gelebilirler En iyisi onlara alışmak için pratikler yapmanızdır Ancak fren balatalarınızı ve tüm fren sisteminizi daima bakımlı tutun Çıkmaza girmeyin!
92- Islak tümsekleri hissettirmeden geçiverin / Sıkılı durumda olan bir arka frenle, ıslak, çimenli bir tümseği ya da kaygan bir zemini geçmek zorunda kaldığınızda kontrolü nasıl sağlamanız gerektiğini tecrübe edin Tabii daha değerli bir yöntemi de öğrenebilirsiniz Nasıl kilitlenmeyeceğini öğrenerek!
93- Ön ve arka frenin aynı anda kullanılması / Çabuk durmanız gerektiğinde el ve ayak frenini aynı anda rahatlıkla kullanın Bunun ötesinde, başka bir işlem yapmanıza gerek kalmaz
94- Yakıtınız bittiğinde yakıt musluğunu rezerv konumuna getirmeyi pratik edin / San Diego otobanında tekin olmayan bir Ducati ile 90 km hızla seyrediyordum Sağımdaki trafik ise 130 km hızla seyrediyordu Ne kadar riskli bir durum yaşadığımı tahmin edebildiniz mi?
95- Şu gaz kolu! / Bir dönemeçte arka tekerlek kaymaya başlarsa (Mıcır,yaş veya aşırı gaz verme nedeniyle), Gaz kolunu birden kapamayın! Çekiş gücünü tekrar ele geçirene kadar soğukkanlılığınızı koruyun
96- Yeni bir motosiklet satın almak / Teknik olarak bu gerçekten de bir görev değildir Ancak yeni bir motosiklet sizi daha da fazla sürüş dolayısıyla becerilerinizi geliştirme yönünde motive edecektir motosiklet yetkili satıcınızın da karnı doyacaktır Bağlı sektörler işleyecek ve çark dönecektir
|
|
|