Konu
:
Motosiklet Gece Sürüş Tekniği Motosiklet Bilgileri
Yalnız Mesajı Göster
Motosiklet Gece Sürüş Tekniği Motosiklet Bilgileri
10-21-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Motosiklet Gece Sürüş Tekniği Motosiklet Bilgileri
Motosiklet Gece Sürüş Tekniği Motosiklet Bilgileri
Gece sürüşlerinin kendine has bir cazibesi insanı adeta büyüleyen bir tarafı vardır
Motorunuzun kocaman farları önünüzdeki mürekkep görünümlü asfaltı aydınlattıkça siz kendinizi gecenin ışık geçirmeyen saydam olmayan donukluğu içerisinde başka bir boyutta yüzer gibi hissedersiniz
Evet gece sürüşleri büyüleyici olabilir
Ama çok tehlikelidir çünkü gündüze kıyasla görüş alanlarınız çok daralmıştır
Yani gündüz gördüğünüz gibi göremezsiniz
Ama ümitsizliğe kapılmayalım
Gözlerimizle çalışarak onların yaratılıştan sahip oldukları onların geceleri daha etkin görebilme fonksiyonlarını devreye sokabiliriz
Gündüz bir şeyi görmek için direk ona bakarsınız çünkü con adı verilen ışık alıcıları gözün merkezindedirler
Ancak bu alıcılar karanlıkta etkisizdirler
Diğer rod adı verilen alıcılar ki bunlar; göz retinasının yanlarındadırlar karanlıkta duyarlıdırlar
Rod lardan tam faydalanabilmek için siz hedefe direk olarak değil başınız çok hafif yana çevrilmiş olarak bakmalısınız
Genellikle rod larla con lar; şayet siz tam karanlıkta değilseniz birlikte çalışırlar
Gün ışığında olduğu gibi karanlıkta kalmış yere dikkatinizi verdiğinizde daha fazla görürsünüz
Ama motor kullanırken karanlıkta kalmış yada az ışıklı bölgede kalmış çevrenizdeki alanlarda dikkatinizi sürdürmek zordur
Bazen tek bir ışık kaynağı dikkatinizi yakalar ve aklınızı karıştırır yönünüzü şaşırtır
Örneğin bütün gün gece olana kadar sürüş yaptınız diyelim çok yoruldunuz
Evinize dönüyorsunuz etraf boş arazi ve birden uzaktan bir çiftlik evinin tek ışığı dikkatinizi yakaladı
Bu hipnotik bir uyarana dönüşür
Ona her baktığınızda bakışınızın o ışık üzerinde kilitlenme süresi uzar
Ve siz önünüzde size sinsice yaklaşmakta olan virajı görmezsiniz
Dilerim çok geç olmadan görürsünüz
Bu olgu sabit bakış görüşüdür
Bazen o ışık karanlık içinde bir yay çizerek sallanır gibi gözükür ve siz bu ışığa bakarken aslında ona baktığınızın farkında değilsinizdir
Bıkkınlık ve yorgunluk beyninizi uyaran yokluğu sebebiyle kapattığında uzaktan ilginç gelen herhangi bir şey sizi şaşırtıp büyüleyebilir
Gözlerinizin özgürce çevreyi tarama kapasitesine müdahale ettiğinizde siz kendi kendinizi hipnoza sokarsınız
Karanlığın hakim olduğu çevrenizi tarayarak beyninizin görme/algılama merkezlerini açık tutmak zorundasınızdır
Tarama yaparken normal olarak göz kırpması yaptığınıza dikkat edin
Kırpma birkaç işlemi gerçekleştirir
Gözünüze anlık bir dinlenme sağlar ve gözlerin kendi içlerindeki dolaşımı zenginleştirir
Göz kapaklarınızı kısma sıklığınız artıyorsa gözlerinizi kapatarak bir müddet dinlendirmekle yukarıda bahsedilen faydaları kendinize sağlayın
Taramak ve göz kırpmak karşı yönden gelen araç ışıklarının da olumsuz etkilerini azaltarak sizin onlarla baş etmenizi sağlar
Ağaçların tepelerini aydınlatan ışıklarıyla gelen bir araç sizi şaşırtabilir geçici körlüğe sokup yoldaki pozisyonunuzu kaybetmenize sebep olabilir
Sol gözünüzü kapatıp sağ gözünüzle yolun sağına odaklanabilirsiniz fakat bu durumda sol peri ferik görüşünüzü kaybedersiniz
Ve şayet karşı yönden gelen araç sizin hattınıza geçerse bunu zamanında göremeye bilirsiniz
İki gözünüz açık olarak yolun sağına odaklanabilirsiniz fakat yine iki gözünüzü de aynı tarafa odakladığınız için peri ferik(yanal) görüşü kaybedersiniz
Bunların yerine iki noktalı tarama metodunu kullanınız
Karşı yönden gelen aracın ışıklarından sizi koruyacağı gibi şayet o araç sizin yönünüze geçerse bunu görecek olan peri ferik görüşünüzü de kaybolmayacaktır
Taramayla birlikte göz kırpmayı da devam ettirin
Göz kırpma gözün yağlanması anlamına da gelir ve bu yağlama sonuçta far ışıklarının parıltısını filtreleyerek azaltır
Gölgelendirilmiş göz malzemeleri; güneş gözlüğü koyu açık renkli vizörler gece sürüşünde kullanılmamalıdır
Görüşü çok kısıtlarlar
Aydınlık bölgelerde içten güneş gözlüğü tavsiye edilir gözünüzü korur ayrıca sonradan karanlık bölgelere girildiğinde gözleriniz hazır karanlığa alışmış halde olacaktır
(Gözlük çıkartılır)
Açık renkli vizörler(sarımsı) şafakta iyidir ama akşam üstleri kullanılmamalıdır
Ayrıca şafak vakti siz henüz güneşin aydınlatmadığı bölgede iken gün söküyorsa bu çok tehlikeli bir durumdur ve siz bir müddet geçici bir körlük yaşarsınız
Aydınlık taraftan gelen araçlarda sizi görmeyecektir
Bu durumda bir müddet güvenli bir yerde durarak gözlerinizi alıştırmanızı tavsiye ederiz
Şayet ışıktan gölge yada karanlığa girdiğinizde gözleriniz alışma zorluğunu normalden fazla çekiyorlarsa bu A vitamini eksikliğine işaret eder
A vitamini eksikliği karşı yönden gelen araç far ışıklarına da aşırı hassaslık demektir
Sakın bu sorunu güçlü dozlarda A vitamini yüklenerek kedi görüşüne sahip olabileceğinizi sanmayın
Aşırı doz A vitamini zehirleyicidir
Ayrıca gözlerinizin başka sorunları da olabilir
Göz doktoruna gidin ve gözlerinizi kontrol ettirin
Mesela şayet derinlik algılamanız bozuksa ve gece takip ettiğiniz bir aracın stop ışıklarını olduğundan küçük puslu görüyorsanız sizde protanophia denen görme zayıflığı vardır
Bu retinanızın kırmızı ışığa duyarlılığının normalden az olduğu durumdur
Şayet geceleri çok yakınına girerek araç takip ediyorsanız ve bunun yakınlığının sakıncalı boyutlarda olduğunu algılayamıyorsanız bir göz doktoruna mutlaka gözlerinizi kontrol ettiriniz
Son olarak söyleyeceğimiz şudur: Gece tehlikeleri kadar gündüz de tehlikeler vardır ve aynı sayıdadır ancak gece bunları gündüz derecesinde göremezsiniz
Not: Tüm motorlarda geçerli olmakla beraber bilhassa endurolar da çöküş mesafesi fazla olduğundan geceleri viraj girişlerinde hız düşürmek için sert ön frenden kaçınınız
Öndeki çöküş farın ışığının ön tekerin altında kaybolması demektir ve bir anda karanlıkta kalırsınız
Vizörünüz ve farlarınızın camları temiz olsun
Far yükseklik ayarlarınızı yaptırınız
Gerekiyorsa daha güçlü ampul takınız
Zen on ampul kullanmayın çünkü camlarda mercek olmadığı için ışık dağılır
İleriye bakınız Yan yolların derinliklerini en iyi görebileceğiniz seyir hatlarını seçiniz
Gittiğiniz yol hakkında önceden bir strateji yapınız
Karşıdan gelen araç yoksa uzunlarınızı yakınız
Araç belirdiğinde uzunları söndürünüz
Gözlerinizle yol kenar çizgisi yerine orta çizgiyi takip ediniz
Yol kenarındaki çizgi yol ayrımlarında duraklarda hendek ve su kanallarında kaybolur
Virajlarda çok aşırıya kaçmadan geniş hatla dönünüz
Yatış rezerviniz normalden fazla olsun
Dönüşün ortalarında fazla gazlamayınız çünkü gece ikinci bir apeksin varlığını zamanında göremeyebilirsiniz
Yakın takip yapmayınız
Yol kenarlarına fazla yaklaşmayın
Kıvırma payınız fazla olsun
Kornanızı kullanmaktan çekinmeyiniz
Her şey ters gider ve nereye gittiğiniz göremez duruma gelirseniz uzunları yakmakta tereddüt göstermeyiniz
Her zaman tarlalara dalmanın çelik yığını ile çarpışmadan daha az acılı olduğunu unutmayınız
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul