Yalnız Mesajı Göster

Süspansiyon Kavram Ve Ayarlari Motosiklet Dünyası

Eski 10-21-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Süspansiyon Kavram Ve Ayarlari Motosiklet Dünyası




ÖN ÇATAL…

Çatal Yağ Seviyesi:

Çok Düşük: Çatallar sert frende veya büyük çarpmalarda en düşük seviyeye iniyor

Çok Yüksek: Ön teker çarpmalarda sıçrıyor

Sıkıştırma Sönümlemesi:

Çok fazla: İçe dönüş zor, geniş dönüş açısı yapıyor

Ön teker çarpmalarda sıçrıyor

Düz hatta fren sırasında çatallar sarsılıyor

Küçük çarpmalarda ön taraf çok sert hissediliyor

Yeterli değil: Çatallar çok hızlı dalıyor, muhtemelen en alt seviyeye iniyor

Sert frende arka öne gelmeye çalışıyor

Geri sekme sönümlemesi eksikliğindeki gibi ön taraf lapa gibi yumuşak ve yarı belirsiz bir his veriyor

Geri sekme Sönümlemesi:

Çok fazla: Ön taraf viraj çıkışlarında takırdıyor

Çatal sık kasis darbesi yapan yollardaki alt seviyede toplanıp kalıyor(sarıyor)

Ön kasisli viraj çıkışlarında sert gaz verildiğinde kıpırdanmaya veya kafa sarsıntısına(salınışına) başlıyor

Çatallar altta toplanıp kaldığı(sardığı) için çok sert gidiş

Kafi değil: S virajlar boyunca aşırı dikey iniş çıkış eylemleri

Virajlarda ön taraf titriyor(takırdamıyor)

Ön taraf frenden sonra çok hızlı yukarı atım yapıyor

Düz gidişlerde akıcı bir his ama virajlarda çok pelte gibi ve zayıf traksiyon(yol tutuşu) hissedilir

Virajlara süratli olarak hafifçe dönünce önce motor balığımsı bir salınım yaptıktan yada debelendikten sonra düzeliyor

Sürüş Yüksekliği:

Çok alçak: Yüksek hızda dengeden yoksun

Viraj içine kolay dönüş

Çok yüksek: Viraj içine dönüş ağırlaşmış veya yüksek eforla olabiliyor

Yay oranları:

Çok yumuşak: Çatallar yumuşak dönüşlerde çok fazla sıkışıyor

Çatallar sert fren esnasında veya büyük darbelerde dibe iniyor

Kafa açıyor(normal dönüş açısını sağlaması gerekli didon baskısı hat dışına açılıma sebep oluyor)

Önün altta toplanmasına(sarmak, geri sekmenin iptali) sebep olabilir

Dönüşleri kolay yapıyor

Çok sert: Dönüş içine kaçıyor(dönüşü daraltıyor)

Viraj girişlerinde ön taraf kontrolden çıkıyor

Virajlarda çok sert

Virajdan çıkışlarda ön taraf takırdıyor

Motoru döndürmek zor

Fren altında iyi hissediliyor

Ön teker vuruşlarda(darbede) sekiyor

ARKA ŞOK…

Sıkışma Sönümlemesi:

Çok fazla: Şok çok sert ve katı ama çok fazla geri sekme sönülmesi kadar kötü değil

Hafif dalgalı yollarda fren yapınca arka teker sekiyor

Gazlama esnasında arka az bir miktar çöküyor

Kafi değil: Orta seviye çarpmalarda şoklar dibe iniyor

Gazlayınca arka çöküyor

Şoklar muhtemelen dibe gidiyor

Motor virajdan çıkarken geniş dönüyor(arka düşük, burun yüksek)






Alıntı Yaparak Cevapla