10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Soğutma Suyuna Yağ Neden Karışır?
Soğutma suyuna yağ neden karışır?
Otomatik vitesli olan araçların vites kutularının çalışma özelliği olan hidrolik basınç prensibi nedeni ile, içlerinde mevcut olan yağın kalitesini ve viskozitesinin her türlü kullanım şartında bozulmaması amacı ile yağın soğutulması gereklidir
Bu soğutma işlemi ise öncelikle motorun da ilk çalışması sonrasında çabuk ısınması ile bağlantılı olan, yakıt tüketimini minimum seviyelerde kontrol etme amaçlı bir düzenlemenin paralelinde, motorun su radyatöründen geçirilen vites kutusunun yağının da, su harareti kadar çabuk ısınmasını da gerektirir Otomatik vitesli araçların su soğutma radyatörü de bu nedenle farklı bir üretim özelliğindedir
Son yıllarda soğutmanın çabuk ve kontrollü olmasını sağlayan bakalit, plastik ve alüminyum karışımlı su soğutma radyatörlerinde de ne yazık ki bazen bir çok sorun yaşanmaktadır
Opellerin de Tiptronic vites kutulu olan modellerinin bazı serilerinde, bu yağ geçiş yollarında oluşan, imalattan kaynaklanan hatalı montaj nedeni ile çatlama sorunları yaşandı Bu yolla oluşan çatlak nedeni ile de motorun soğutma suyunun vites kutusu yağına karışarak sistemde ağır hasarlar oluştu
Belirli şasi no'lu serilerde var olan bu olumsuzluğun giderilmesi amacı ile zaten gerekli çalışmalar ve yenileştirilmeler yapıldı Sizin aracınıza yapılmamış veya tavsiye edilmemiş olması, aracınızın söz konusu şasi no serilerinin dışında olması ihtimalini kuvvetlendiriyor Ancak aracınızın, belirlenmiş şasi numaralı serilerin dışında olması, ileride bu veya benzer bir çok sorunun oluşmayacağı anlamına gelmez
milliyet
|
|
|