Konu
:
Bireysel Öğretim Teknikleri Nelerdir
Yalnız Mesajı Göster
Bireysel Öğretim Teknikleri Nelerdir
10-21-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Bireysel Öğretim Teknikleri Nelerdir
Bireysel Öğretim Teknikleri Nelerdir
1
Bireyselleştirilmiş Öğretim :
Öğrenme hızlarındaki farklılık ve öğrenciler arasındaki bireysel farklılığın giderilmesi, her öğrencinin öğrenme hızına uygun düşecek bir öğretim yapılması, öğretimin bireyselleştirilmesi ile mümkün görülmektedir
Bireysel öğretim tekniği kullanılırken öğretmen ve öğrencilere yeni roller düşmektedir
Öğretim öğrenci merkezli olmaktadır, öğrencilerin öğretim etkinliğine aktif olarak katılma, nasıl öğreneceklerini kararlaştırma vb
sorumlulukları yüklenmelerini gerektirmektedir
Bireysel gereksinimlere dönük grup çalışmalarında değişik etkinliklere yer verilerek öğrencilerin değişik çalışmalar yapmaları sağlana bilinir
Bunun için :
• - Dönüşümlü günlük çalışma
- Beceri geliştirme çalışmaları,
• - Plânlı grup çalışmaları
-Düzey geliştirme çalışmaları yapılabilir
2
Programlı Öğretim :
Ünlü psikolog Skinner'in pekiştirme ilkeleri esas alınarak ortaya atılmış bir öğretim tekniğidir
Burada temel felsefe , öğretimin bireyselleştirilmesi ve hatanın en aza indirilmesi gibi iki önemli yeniliği gerektirmesidir
Programlı öğretim tekniğinde öğrenci belirlenen hedef ve davranışlara kendi algı hızıyla bireysel bir çalışma sonucunda ulaşmaktadır
Programlı öğretim araç ve yöntemleri Programlı öğretime göre hazırlanmış kitap ve programlı öğretim makinelerini ve bilgisayar destekli eğitim araç ve yöntemlerini kapsamaktadır
Programlı öğretimin temelini oluşturan Skinner ‘in pekiştirme ilkesi;
A
Küçük adımlar ilkesi
B
Etkin katılım ilkesi
C
Başarı ilkesi
D
Anında düzeltme ilkesi
E
Dereceli ilerleme ilkesi
F
Bireysel hız ilkesi
Şeklinde altı ana başlıkta geliştirilmektedir ve bu ilkelerden bugün dünyada doğrusal, dallara ayrılan ve atlamalı dallara ayrılan yazýlým modelleri şeklinde uygulanmaktadır
3
Bilgisayar Destekli Öğretim:
Bilgisayarın öğretme sürecinde öğretmenin yerine geçecek bir seçenek değil, sistemi tamamlayacak güçlendirici bir araç olarak girmesi esastır
Uygun öğretim programları sayesinde öğrenci kendi hızına göre çalışır ve istediği kadar tekrar yapma imkanına kavuşur
Bilgisayar destekli Öğretim Programlarının uygulanışı;
A
Alıştırma ve tekrar yazýlýmı
B
Birebir öğretim programları
C
Problem çözmeye yönelik programlar
D
Benzetim programları şeklinde olmaktadır
Bilgisayarlı öğretimin iki temel niteliği etkililik ve yararlılıktır
Etkililik niteliği eğitim görevlerini daha iyi başarma yönünde umut vaat ederken , yararlılık niteliği geleneksel uygulamaları değiştirmeyi ifade eder
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul