10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Atatürk Ün Edebiyatla İlgili Özdeyişleri Nelerdir
Atatürk Ün Edebiyatla İlgili Özdeyişleri Nelerdir
Atatürk Ün Edebiyatla İlgili Özdeyişleri
Atatürk Ün Edebiyatla İlgili Söylediği Sözler
Atatürk Ün Edebiyatla İlgili Söylediği Özdeyişler
Mustafa Kemal Atatürk hayatı boyunca edebiyatla yakında ilgilenmiş, edebiyatı toplum faydasına yöneltmek için direktifler vermiş, okullarda öğretim programlarını bu yönde düzenletmiştir Edebi sanatların bir fikrin, özellikle inkılapların yayılması ve kökleşmesinde en etkili araç olduğuna daima inanmıştır
Atatürk'ün her türüyle üzerinde durduğu bir sanat dalı da edebiyattır
Edebiyat denildiği zaman şu anlaşılır, Söz ve anlamı yni insan beyninde yer ede her türlü bilgileri ve insan karakterinin en büyük duygularını bunları dinleyen veya okuyanların çok ilgisini çekecek şekilde söylemek ve yazmak sanatı
Bunun içindir ki edebiyat ister nesir şeklinde olsun ister nazım şeklinde olsun tıpkı resim gibi heykeltraşlık gibi özellikle müzik gibi güzel sanatlardan sayılmaktadır
Bu cümlede, üzerinde kısaca da olsa durulması gereken bazı önemli konulara yer verilmiştir Bir kere Atatürk için, edebiyat, geçirilmesi güç zamanlarda uyandırıcı, hedeflendirici ve yürütücü bir vasıtadır Ancak dikkat olunacak husus, bu vasıtanın yıkıcı değil, fedakar, kahraman ve yapıcı bir vasıf taşımasıdır Sonra Atatürk'ün milli, daha dorusu hamasi bir edebiyat zevk ve anlayışı olduğu ortaya çıkmaktadır
Türk çocuğunun kafasını doğuştan sahip olduğu dikkat ve özene göre oluşturmak; bu Cumhuriyetin sağlıkla ilgili olan bakanlığa da düşen bir vazifedir
Güzel korunan Türk kafa ve zekâlarını açmak yaymak genişletmek Bu özellikle Kültür Bakanlığı'nın vazifesidir Bununla birlikte kabiliyetli Türk çocuklarının kafalarına müspet ilim ve maddi teknik kavramları yalnız nazari ( kurumsal ) olarak değil aynı zamanda pratik vasıtalar ile de değiştirmek atatürkün edebiyatla ilgili özdeyişleri
Bir taraftan da Türk kafalarındaki kabiliyetleri Türk karakterindeki sağlamlıkları Türk duygularındaki yükseklik ve genişlikleri kendilerini hiç zorlamadan doğal bir şekilde ve olduğu gibi ifadeye onları alıştırmak
Bunlar yapılınca netice şu olacaktır: Türk çocuğu konuşurken onun ifade ve anlatış şekli Türk çocuğu yazarken onun ifade ve üslûbu kendisini dinleyenleri onun yürüdüğü yola götürebilecek bu kabiliyeti sayesinde Türk çocuğu kendisini dinleyen veya yazısını okuyanları peşine takarak yüksek Türk idealine iletebilecek ulaştırabilecektir
Edebiyat görüşü böyle bir edebiyat öğretimi sayesindedir ki edebiyattan anlaşılan amaca ulaşmak mümkün olabilir
|
|
|