10-21-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Marka Başvurunun Tesciline Karar Verildikten Sonra İstenecek Belgeler
Başvurunun tesciline karar verildikten sonra istenecek belgeler;
a)Marka Tescil Harcı ve Ücreti; Marka tescil harcı ve ücreti ödenti belgesi aslı
b)Vekâletname; Marka vekili tayin edilmesi durumunda gereklidir (Başvurunun
geri çekilmesi veya iptali durumunda noter onaylı) Türkiye'de yerleşik olmayanlar,
markalarını tescil ettirmek ve tescille doğan haklarını kullanabilmek için Türkiye'de
yerleşik olan bir vekil tayin etmek zorundadırlar Enstitü vekil siciline kayıtlı
olmayanların marka vekili olarak yaptıkları başvurulara ilişkin yazışmalar, başvuru
sahibi ile yapılır Vekilin değiştirilmesi veya farklı vekil tayin edilmesi durumunda
yazışmalar yeni vekil ile sürdürülür (Daha ayrıntılı bilgi için bkz www tpe gov tr, 556 sayılı KHK'nın Uygulama Şeklini Gösterir Yönetmelik )
Tescil başvurusunda noksan olduğu başvuru sahibine bildirilmesi durumunda,tamamlanması istenen belgeler yönetmeliğin 12 maddesinde belirtilen sürelerde Enstitüye verilmelidir Değişiklik işlemleri talebi ile ilgili olarak, giderilmesi istenen
noksanlıkların 2 aylık süre içinde giderilmemesi halinde talep yapılmamış sayılır ve
ödenmiş olan ücret Enstitüye irat kaydedilir
*Harç ve Ücret: Marka tescili ve yapılacak işlemler ile ilgili harçlar yürürlükte bulunan Harçlar Kanunu 'na göre
belirlenir Ücretler ise, 544 saydı KHK'nın 6/fve 25 nci maddeleri gereği Türk Patent Enstitüsü 'nce uygulanmak üzere
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 'nca çıkarılan "Ücret Tarifesi "ne ilişkin olarak yayımlanan Tebliğde belirlenir Marka
işlemlerine ait harç ve ücret miktarlarım belirten liste kitapçığın sonundadır
*Hataların Düzeltilmesi: Marka veya başvuru sahibi veya bunların vekili tarafından yapılan, marka siciline, belgelere,
yazışmalara, Bültene veya Gazeteye yansımış olan, başvuru sahibinin adı ve adresindeki hatalar ile ifade ya da kopyalama
hatalarının ve aşikar hataların düzeltilmesine ilişkin talebin, hatanın yer aldığı belgenin veya yazışmanın Enstitü
tarafından gönderildiği veya Gazetede/Bültende yayımlandığı tarihten itibaren 2 ay içerisinde yapılması gerekir
Talebin değerlendirilebilmesi için aşağıdaki belgelerin sunulması zorunludur;
a)İlgili marka başvuru numarası veya tescil numarası ile düzeltilecek hata ve yapılacak düzeltmeyi içeren imzalı talep
dilekçesi,
b) Ücretin ödendiğini gösterir belge,
c) Talep vekil aracılığıyla yapılmışsa vekaletname veya vekilin talep sahibi kişiden önceden alıp Enstitüye vermiş olduğu
vekaletnameye atıf
Markaya, başvuru dilekçesi veya tescil belgesi kapsamında yer almayan malları/hizmetleri ekleme sonucunu doğuracak
düzeltme talepleri kabul edilmez Marka örneği üzerinde değişiklik sonucunu doğuracak hiçbir düzeltme talebi kabul
edilmez Bahsedilen türlerde düzeltmeleri içeren talepler için ücret iadesi yapılmaz irat kaydedilir
Düzeltmenin aynı kişiye ait birden fazla başvuru veya tescil ile ilgili olduğu durumlarda, hatanın ve talep edilen düzeltmenin
her bir başvuru ve tescil için aynı olması ve ilgili tüm başvuru ve tescil numaralarının talepte beyan edilmesi koşuluyla tek
bir talep yapılması yeterlidir Ancak düzeltme talep edilen her başvuru veya tescil için ayrı ayrı ücret ödenir
İddia edilen hatanın gerçekten var olup olmadığı konusunda haklı nedenlerle şüpheye düşülmesi halinde Enstitü, noter
tasdikli de dahil, delil sunulmasını isteyebilir
Enstitü, bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen hususlar ile ilgili olarak kendi yaptığı hataları resen veya talep üzerine
ücret almadan düzeltir
|
|
|