Yalnız Mesajı Göster

Beden Eğitimi Dersinin Amaçları Önemi Ve Faydaları Nelerdir

Eski 10-20-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Beden Eğitimi Dersinin Amaçları Önemi Ve Faydaları Nelerdir




Beden Eğitimi Dersinin Amaçları Önemi Ve Faydaları Nelerdir

Beden Eğitiminin Amacı ve Önemi Nedir, Beden Eğitiminin Amacı Ve tanımı, Spor ve Beden Eğitiminin Amacı Ve nedir nelerdir

Evet değerli okuyucular aşağıda beden eğitimiyle ilgili bilgiler verilecektir

Bakalım beden eğitimin insan ruh ve temel sağlığı açısından faydalarına

Hakkari atatürk lisesinden bir arkadaşın yazısı:

BEDEN EĞİTİMİNİN AMAÇLARI

Beden eğitimin amaçları daha iyi bir şekilde yorumlanabilmesi için, çeşitli

otoritelerin beden eğitimin amaçları hakkındaki düşündüklerine bir göz

atmakta yarar vardır:

ALumpkin’e (1986) göre, beden eğitimin 3 önemli amacı vardır:

Vücut fonksiyonları, sağlık, büyüme ve gelişme

BİLİŞSEL AMAÇ Bilgi ve Anlama

Oyun kuralları, beceri, strateji, koruma

Sosyal ve Duygusal

Kendine güvenme, değer yargıları, kişilik gelişimi, iletişim becerisi,

nezaket, fair play

DUYUŞSAL AMAÇ

Kendine kontrol etme, kendine disipline etme, eğlence, gevşeme, kendine

ifade etme, nasıl kazanacağını ve nasıl kaybedeceğini öğrenme

Temel hareket becerileri Ve Fiziksel Fitnes

Temel hareket modelleri, motorik beceriler, temel oyun becerileri,

senzori-motorik beceriler

PSİKOMOTOR

Kardiovasküler dayanıklık, kas kuvveti ve dayanıklılığı, esneklik

1965 yılında, Amerika Sağlık, Beden Eğitimi ve Rekreasyon Birliği

(AAPHER), beden eğitimin 5 önemli amacı şöyle ifade etmiştir:

1Çocukların ve gençlerin etkili ve becerikli bir şekilde hareket etmelerine

yardımcı olmak

2Çocukların ve gençlerin hareketi anlaması ve değerlendirebilmesi

3Harekete bağlı olan belli bilimsel prensiplerin anlaması ve

değerlendirilmesi

4İnsanlar arasında daha iyi ilişkiler kurmak

5 Organizmanın çeşitli sistemlerin geliştirilmesi

İŞiclovan’a göre (1979), beden eğitimin genel amaçları şunlardır:

Vücüdun uyumlu olarak büyümesi ve gelişmesi

Temel motorik becerilerin ve özelliklerin oluşturulması ve pek

iyileştirilmesi

MEpuran’a göre (1990) beden eğitimin amaçları şöyle sınıflandırılmaktadır:

Sağlık durumunun pekiştirmesi Organizmanın uyumlu gelişimi: Vücut gelişimi

Uygun bir postürün oluşturulması

Psikomotorik gelişimi:

Motorik özelliklerin gelişimi

Temel motorik becerilerin gelişimi

Organizmanın çalışma kapasitesinin gelişimi

Çeşitli motorik eylemlere ait olan bilgi ve teknik ve taktik becerilerin

oluşturulması

Sağlıklı bir yaşam sürdürmek ve/veya boş zamanı uygun bir şekilde geçirmek

için fizik egzersizlerin sistematik olarak uygulama alışkanlığını

oluşturmak

Bir grup içerisinde olumlu tavırlar sergileme alışkanlığını oluşturmak

· Bazı psikolojik özelliklerin ve kişiliğin geliştirilmesi

· Fiziksel aktivitenin eksikliği durumunda ortaya çıkan olumsuz

etkilerin azalması ve önlenmesi

Görüldüğü gibi, zaman içerisinde beden eğitimin amaçları çeşitli

şekillerde sunulmuştur Bize göre, yukarıda sayılan sınıflandırmaların

yanında böyle bir sınıflandırma da mümkün olmaktadır:

A Fizyolojik amaçlar:

Vücudun güçlendirilmesi, düzgün ve uyumlu fiziksel gelişim, sağlık durumun

pek iyileştirilmesi ve efor kapasitesi geliştirilmesi ile ilgili amaçlar

B Eğitsel amaçlar:

Temel ve özel motorik bilgi ve becerilerin niteliği ve niceliği, motorik

becerilerin gelişme seviyesi, gözleme kapasitesi, yaratıcılık, düşünme gibi

psikolojik özelliklerin ve estetik ve ahlaki duyguların ve alışkanlıkların

gelişimi ile ilgili amaçlar

C Psiko-sosyal amaçlar:

Fizik egzersizin sistematik olarak uygulama alışkanlığın eğitilmesi ve onun

gereğinin konusunda inandırılması ile ilgili amaçlar



Alıntı Yaparak Cevapla