Yalnız Mesajı Göster

Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış Yazma

Eski 10-20-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Pedagoji Ders Notları-Duyuşsal Alanla İlgili Hedef Ve Davranış Yazma




Yıllık ve Ünite Düzeyinde hedef
İlköğretim : Toplumsal sorunlarla ilgili yayınları seçmede dikkatli oluş
Davranışlar:
1 Televizyonlarda toplumsal sorunlarla ilgili yayınlardan en az üçünün adını yazma, söyleme (seçip işaretleme)
2 Bu yayınların hangi televizyonlarda ve ne zaman yapıldığını yazma, söyleme (seçip işaretleme)
3 Toplumsal sorunlarla ilgili en az üç kitabın adını yazma, söyleme (seçip işaretleme)
4 Toplumsal sorunlarla uğraşan en az üç kişinin adını yazma, söyleme (seçip işaretleme)
5 Okuduğu gazetede toplumsal sorunlarla ilgili yazı yazan kişinin adını yazma, söyleme (seçip işaretleme)
Yıllık ve Ünite Düzeyinde
Tüm okullar için: Alanıyla ilgili yayınları seçmede dikkatli oluş
Davranışlar:
1 Alanıyla ilgili (varsa) sürekli temel yayınların adlarını listeleyip yazma/söyleme (seçip işaretleme)
2 Son çıkan yayınlar arasında, alanıyla ilgili olanların adını yazma/söyleme (seçip işaretleme)
3 Alanıyla ilgili verilen bir temel yayının hangi konuda olduğunu yazma/söyleme

200 TEPKİDE BULUNMA BASAMAĞINDA HEDEF VE DAVRANIŞ YAZMA
Bu basamakta genellikle ilgiler söz konusudur Kişi uyarıcılara bilinçli tepkide bulunur ve onlarla ilgilenir, uyarıcıları arar, onlarla bir arada bulunmaya isteklidir ve üstelik bu işten zevk alır Kişi uyarıcıya karşı uysallık, isteklilik gösterebilir Son basamakta ise tepkide doyum sağlayabilir
210 Tepkide Uysallık
Bu basamakta tepkinin uyarına gitme söz konusudur Uyarıcıya karşı direnme göstermez; fakat açık bir isteklilik de yoktur
Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef
İlköğretim: Arkadaşlarıyla çalışırken birlikte alınan kurallara uymaya razı oluş
Davranışlar:
1 Çalışmalara belirtilen zamanda gelme
2 Verilen görevi itiraz etmeden gereği gibi yapma
3 Görevi zamanında bitirme
4 Demokratik olarak alınan kararlara uyma
220 Tepkide isteklilik
Kişinin uyarıcıya karşı gönüllüce tepkide bulunması bu basamak için söz konusudur Tepki kişi tarafından seçilmiştir Burada zorlama, baskı söz konusu değildir Öğrenci görevli olduğundan değil; istediği için gerekli davranışı gösterir
Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef
İlköğretim : Sosyal yardım kollarında çalışmaya gönüllü oluş
Davranışlar:
1 Bir sosyal yardım kolunda görev almak için aday olduğunu yazma, söyleme
2 Sosyal yardım kolunun etkinlikleri için zaman oyırma
3 Sosyal yardım kolunun toplantılarına isteyerek katılma
4 Görevini isteyerek yerine getirme
5 Sosyal yardım kolunun etkinlikleri için para verme
6 Okul dışındaki sosyal yardım kuruluşlarının düzenledikleri etkinliklere isteyerek katılma
230 Tepkide Doyum
Uyarıcıya karşı kişinin severek, zevkle, doyuma ulaşacak davranışlar gösterme-sidir Uyarıcıya karşı istendik davranışı göstermeyince üzülür, sıkılır, pişmanlık duyabilir
Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef
İlköğretim: Grupça ve demokratik olarak kendisine verilen bir işi yapmaktan zevk alış
Davranışlar:
1 Kendisine verilen görevi yapmak için zaman ayırma
2 Verilen işi zorlama olmadan zamanında ve istenilen nitelikte özenle yapıp bitirme
3 Bu işte çalışan diğer kişilere isteyerek yardım etme
4 Boş zamanlarında grup çalışmalarına isteyerek katılma

300 DEĞER VERME DÜZEYİNDE HEDEF VE DAVRANIŞ YAZMA
Bu basamakta hedefler; tutum, inanç ve değerlerle ilgili olabilir Kişinin uyarıcılara karşı nasıl bir tepkide bulunacağı bu basamakta kestirilebilir Değerler, tutumlar ve inançlar tümüyle kişi tarafından oluşturulmamıştır Bu basamakta kişinin duyuşsal tepkileri, sınırlı bir kararlılıktan açık bir kararlılığa ve tutarlılığa doğru derecelenebilir Kişinin değerlerinin de zamanla değişebileceği unutulmamalıdır Tutum, inanç ve değerler bu basamağın kapsamı içindedir
310 Bir Değeri Kabullenmişlik
Kişi toplumsal olgulara karşı değer biçer ve ona belli bir dereceye kadar önem verir Uyarıcıya karşı sürekli aynı duyuşsal tepkiyi gösterebilir Davranış, bir inanç gibi ortaya çıkabilir; fakat zamanla bu değerleri değişebilir
Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef
İlköğretim: “Yurtta barış, dünyada barış” ilkesinin önemini takdir ediş
Davranışlar:
i Yeri ve zamanı gelince çekinmeden “yurtta barış; dünyada barış” ilkesini savunan ko-nuşmalar yapma
2 Bu ilkeyle ilgili toplantılar düzenleme
3 Duvar gazetesine bu ilkeyle ilgili yazılar yazma (resimler yapma)
4 Bu ilkeyi savunan yazıları sürekli okuma
5 Bu ilkeyi savunan yazıları arkadaşlarına okumak için verme (salık verme)
320 Bir Değeri Yeğleyiş
Toplumca oluşturulan değer yargılarından birini diğerlerine tercih etme, onlardan daha üstün tutma söz konusudur Bu basamakta, kişi bu değerlerin peşine düşer, onu arar, ona zaman ayırır Kişinin bu basamaktaki davranışları sürekli ve kararlıdır
Yıllık ve Ünite Düzeyinde Hedef
İlköğretim Her türlü eleştiriye açık oluş
Davranışlar
1 Arkadaşlarından kendisini eleştirmelerini isteme
2 Yapılan eleştirileri karşı çıkmadan dinleme
3 Kendini eleştiren kişilere teşekkür etme
4 Kendini eleştiren kişilere küsmeme, kırılmama, saldırmama


Alıntı Yaparak Cevapla