10-20-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Pedagoji Ders Notları-Devinimsel Alan İle İlgili Hedef Ve Davranış Yazma
4 00 DURUMA UYDURMA BASAMAĞINDA HEDEF VE DAVRANIŞ YAZMA
Kişi, beceri haline getirme basamağında kazandığı davranışları, devinişsel özellikleri ağır basan yeni bir problem durumunda kolayca uygular Bu düzeyde önceden kazanılan becerilerin alana genellemesi söz konusudur Örneğin; belli bir tür keman çalan bir öğrencinin viyolonselle ilk kez karşılaştığında, onu da bir iki deneme sonunda kolayca çalmasında olduğu gibi Kişi bir iki deneme yapabilir; fakat yeni durumda tek başınadır Ona yardım eden, yol gösteren kişi yoktur Böyle olmakla birlikte istenilen beceriyi çok kısa zaman-da kolayca kazanabilir
Hedef
Endüstri Meslek Lisesi: İlk kez karşılaştığı altı silindirli bir motorun subop ayarını azami yirmi beş dakikada yapabilme
Davranışlar:
1 Motor katoloğuna bakarak subap ayar değerlerini bulma
2 Katoloğa göre subap ayarı sıcakken yapılacaksa, motoru çalıştırma
Vs
Hedef
Konservutuar: Elde ettiği becerilerle, ilk kez karşılaştığı başka bir müzik aletini çalabilme
Endüstri Meslek Lisesi: Ağaç işlerinde kazandığı beceriyle, istenilen yeni işi kolayca yapabilme
Kız Meslek Lisesi: Giyim dersinde kazandığı becerilerle, yeni bir dikiş makinesini kolayca çalıştırabilme
5 00 YARATMA BASAMAĞINDA HEDEF VE DAVRANIŞ YAZMA
Bu basamak, özellikle bilişsel alanın sentez, bir dereceye kadar da duyuşsal alanın nitelenmişlik ve sezgisel alanın geçmiş ve gelecekle iletişim kurma bu-samaklarıyla iç içedir; fakat burada devinişsel alanla ilgili nitelikler ağırlık taşır Yaratma, yeniden ortaya koyma, benzeri olmayanı yapma, devinişsel özelikleri ağır basan orijinal, benzersiz, yeni davranış örüntüsü oluşturma işidir Hedef
Konservatuvar: Yeni ve orijinal bir beste yapabilme
Tüm okullar: Belli duygu ve düşüncelerini anlattığı özgün bir resim yapabilme
Alıntı
|
|
|