Yalnız Mesajı Göster

Pedagoji Ders Notları-Eğitim Akımları

Eski 10-20-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Pedagoji Ders Notları-Eğitim Akımları




3-DAİMİCİLİK: (Prennialism)

Bu akımın temelinde “Klasik realizm” yatar

Bu eğitim görünüşü aynı zamanda idealistlerin bir çoğu da destekler Eğitimin evrensel nitelikteki belli gerçeklere göre şekillendirilmesi üzerinde dururlar Bunlara göre insanın doğası ve ahlaki ilkeler değişmez

{(ide:değişmez öz)- idealizm(Platon) idealar dünyası / nesneler dünyası}

İnsanların bu değişmez ebedi gerçeklere göre yetiştirilmesi gerekir

Eğitim sağlam ve doğru karakterli insan tipi yetiştirme işiyle meşgul olmalıdır

İnsan doğasının en iyi yanı “akıl”dır

Bu nedenle, eğitimde insan zihninin gelişmesine (entelektüel eğitime)önem verilmesi gerekir

**İlkeleri:

1 Değişmeyen, evrensel bir eğitim

2 Entelektüel eğitim

İnsanın en önemli özelliği düşünme yeteneğidir İnsan kendini akıllıca yönetebilecek şekilde yetiştirilmelidir İnsan hem akıllıca bir yaşam, hem de özgürlüğünün sorumluluğunu taşıyabilmesi için eğitilme durumundadır Uygar insanda özgürlük ve sorumluluk birbirini tamamlar

Özgürlük:İstediğini, düşündüğünü yapma

Sorumluluk: Yaptıklarının neticesine katlanabilme

*Sorumluluk için özgür olmak şarttır

3 Evrensel ve ebedi (değişmez) gerçeğe uyum için eğitim

Eğitimde amaç, insanların dünyanın durumlarına uymalarını değil, değişmez gerçeklere (ideal-ide) uymalarını sağlamaktır

Gerçek değişmez, her yerde aynıdır Öyleyse eğitim de her yerde aynı olmalıdır İnsanlar mutlak gerçekleri öğrendikleri ve ona uyum sağladıkları takdirde toplumda iyileşme olur

4 Eğitim hayatın bir kopyası (taklidi) değil, ona hazırlıktır

Daimicilere göre, okullar hiçbir zaman gerçek hayatın bir kopyası veya toplumun bir benzeri olamaz

Okulun amacı, insan zihnini geliştirmek olmalıdır

Daimciler “eğitim hayta hazırlıktır” derken, öğrencinin kültürel mirası ve değerleri benimsemesi, bu surette değerlerinin farkında olunmasının sağlanması ve onların gelişimine katkıda bulunması olarak yorumlamaktadırlar Okulun temel işlevi kültürü etkili bir şekilde yeni kuşaklara aktarmaktır

5Çocuk ve gençlere dünyanın hem manevi hem de maddi gerçeklerini tanıtacak bilgiler verilmelidir

Çocuklara belli zamanlarda önemli olan bilgiler yerine her zaman her yerde ve her yaşta geçerli bilgi ve değerler kazandırılmalıdır Bunlar ise sırasıyla, beşeri bilimle, matematik, felsefe, mantık ve tabii bilimlerde bulunur

6 Büyük kitaplar (Klasik eserler) eğitimi

Öğrencilere evrensel sorunlar ve insanlığın üstün nitelikteki dilek ve istekleri edebiyatta, felsefede, tarih ve tabii bilimlerde geliştirilmiş olan eserler yoluyla öğretilmelidir

İnsan doğasının evrenselliği ve insan aklının en iyi ve en güzel eserleri klasik yapıtlarda örneklendirilmiştir Eğitimde bunlara ağırlık verilmelidir

4-YENİDEN KURMACILIK: (Re-Constructionism)

Bu eğitim akımı ilerlemecilik akımının bir devamıdır

Son gelişen akımlardan biridir

Akımın dayandığı felsefe “pragmatizm” dir

John Dewey, Isaac Bergson, T Brameld temsilcilerindendir

Eğitimin amacı toplumu yeniden düzenlemek ve toplumda gerçek demokrasiyi yerleştirmek olarak kabul edilmektedir

Eğitim açık seçik bir sosyal reform hareketi geliştirmede önemli araçlardan biridir

Eğitim yeni bir toplumsal düzen (social order) yaratmaya girişmelidir

Toplumsal değişmede temel sorumluluk okullardadır

Bu işte esas güç öğretmenlerdedir

Okul yeni bir toplumsal gelişmeye imkan verecek biçimde geleceğe yönelik olmalıdır

Bu akımın önemli özelliği, eğitimin davranış bilimlerinin bulgularına dayalı olarak toplumu yeniden inşa edeceğine inanılmasıdır

5-VAROLUŞÇULUKEgzistansiyalizm -Existantialism)

Bu akımın dayandığı felsefe varoluşçuluktur /JPSartre

Varoluşçular insana önem verirler

Varoluş özden önce gelir

İnsan hayatı süresince ne yapacağı hakkında kararı kendisi vermelidir

Her insan kendisinden, kendi değer yargılarından sorumludur

Bu felsefenin eğitime getirmek istediği unsur “İnsan Özgürlüğü”dür

Eğitim, kişinin kendi gerçek özellikleriyle tanımasına imkan vermelidir

Okul programları “ kişiliklerin gelişmesine” yardımcı olmalıdır

Öğretmenin görevi kişinin kendisini tanımasına yardımcı olmaktır

Öğretimde kişiye değişik seçenekler vererek, doğruyu bulma ve kendi gerçeklerini seçme fırsatı verilmelidir

Alıntı


Alıntı Yaparak Cevapla