Yalnız Mesajı Göster

Amartya Sen Hayatı

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Amartya Sen Hayatı




Amartya Sen

Ben bir üniversite kampüsü içinde doğmuş ve bir kampüs ya da başka bir bütün hayatım boyunca yaşamış gibi görünüyor

Ailem Dakka - Bangladeş'in başkenti "Eski Dakka" Wari atalarının ev Ramna Üniversitesi kampüsünden uzak değildir Babam Ashutosh Sen Dhaka Üniversitesi kimya öğretti Ben, ancak, benim anne tarafından dedesi (Kshiti Mohan Şen) eski ve ortaçağ Hint kültürünün yanı sıra Sanskritçe öğretmek için kullanılan Rabindranath Tagore'un Visva-Bharati (hem de bir okul ve bir üniversite), kampüs, Santiniketan'da doğumlu, ve sonra benim gibi annem (Amita Sen), bir öğrenci olmuştu Santiniketan'da sonra Kalküta'da Başkanlığı Koleji'nde okudu ve sonra Cambridge'deki Trinity College'da ve ben bu şehirler hem de üniversitelerde öğretti, ve ayrıca, Delhi Üniversitesi, Ekonomi, Oxford Üniversitesi, London School ve Harvard Üniversitesi ve , MIT, Stanford, Berkeley, ve Cornell Üniversitesi'nde misafir olarak Ben herhangi bir ciddi akademik olmayan bir iş olmadı

Planlı çalışma alanında çeşitli, benim genç yıllarda iyi bir anlaşma ve üç ve on yedi yaş arasında, ciddi ekonomi eksantrik takılar için yerleşmeden önce, Sanskritçe, matematik ve fizik ile, sırasıyla, flört Ama ben bir öğretmen ve bazı tür bir araştırmacı olması gerektiği fikri, yıllar boyunca değişmez Yani "ses" yerine daha eski moda sözlük anlamı olarak "akademik" kelimesi düşünmeye alışkınım "Kullanışsız," teorik "ya da" konjonktürel "

Babam üç çocukluk yıl boyunca misafir profesör oldu (3 ve 6 yaşları arasında), Burma Mandalay Ama benim çocukluk Dakka harcanan, aslında, ve ben Aziz Gregory Okulu'nda, orada benim örgün eğitim başladı Ancak, yakında Santiniketan'da taşındı ve Tagore'un okulu eğitim tutum kuruldu ağırlıklı olarak Bu pek çok ilerici özellikleri ile, co-eğitimsel bir okuldu Vurgu merak ziyade rekabetçi mükemmellik teşvik ve muayene performans ve sınıflarda ilgi her türlü ciddi önerilmez ("Ona notları çok iyi olsa bile" Bir öğrenciyle ilgili bana benim öğretmen hatırlıyorum, "O, çok ciddi bir düşünür") olduğu için, ben, oldukça iyi bir öğrenci itiraf etmeliyim, ben bu stigma göstermemek için elimden geleni yapacağım

Okul müfredatı, Hindistan, kültürel, analitik ve bilimsel mirasını ihmal etmedi, ancak dünyanın geri kalanı ile çok da yer aldı Gerçekten de, Batı da dahil olmak üzere tüm dünyadan gelen etkilere karşı şaşırtıcı derecede açık, ama aynı zamanda Doğu ve Güney-Doğu Asya (Çin, Japonya, Endonezya, Kore dahil olmak üzere), Batı Asya ve Afrika gibi diğer Batılı olmayan kültürlerin, Bir arkadaşına yazdığı bir mektupta dile getirmişti dünya kültürel çeşitlilik (müfredat iyi yansıtıldığı), Rabindranath Tagore yaklaşımı oldukça nda hatırlıyorum: "biz anlamak ve insan ürünlerinde keyfini ne olursa olsun anında bizim olur, her yerde kalırlar bana kökenlerine sahip alaşımsız Sevinçle insanın bütün büyük yücelikleri maden olduğunu hissetsin "

Kimlik ve şiddet

Ben sevdim, bu genişlik ve de aslında Hint medeniyeti kendisi yorumlarken, kültürel çeşitlilik çok vurgulanmıştır olduğunu Tagore Hindistan'ın kültürel arka planda geniş heterojenite işaret ve zengin çeşitli tarihi, "Hindistan fikir" kendisi, kültürel ayrılıkçı bir görüşe karşı militated savundu "ayrılığının başkalarının kendi halkının yoğun bilinç karşı" Tagore ve onun okul Hindular ve Müslümanlar ya da başkalarının dar toplumsal kimliklerin sürekli direndi ve o, sanırım, o öldüğü şanslıydı - 1941 yılında mezhepsel siyaset yaratmış ortak cinayetleri çok 1940'larda Hindistan yuttu hemen önce Bazı gençlik yıllarında, 1940'ların ortalarında Hindistan'da girmeye başladı kendi rahatsız edici anıların bölücü siyaset takip eden büyük bir kimlik kayması ile ilgilidir

, Hindu, Müslüman ya da Sih topluluklar ile mezhepsel kimlik aniden Hintliler gibi insanların kimlikleri, Asyalılar gibi, ya da insan ırkının üyeleri olarak, yol vermek gibi görünüyordu

Ocak geniş Hint hızla ve sorgusuz sualsiz dar Hindu dönüştü ya da Mart ince Müslüman Takip katliam insanlar, sanki, yeni, bölücü ve kavgacı kimlikler "keşfedildi" hangi unreasoned sürü davranışı ile çok vardı ve Hint kültürünün çok güçlü bir karışık yapar çeşitliliği dikkat çekmek için başarısız oldu Aynı insanlar aniden farklı

Ben, genç bir çocuk olarak, bu anlamsız şiddete gözlemlemek için vardı

Dhaka Bir öğleden sonra, acınacak bir adam çığlık ve bol bol kanama kapıdan geldi Arka knifed olmuştu yaralı kişi, Kader Mia adında bir Müslüman günlük işçi oldu O komşu bir evde bazı işler için gelmiş küçük bir ödül için ve bizim büyük ölçüde Hindu alan bazı ortak çeteleri tarafından sokakta knifed olmuştu O babam tarafından hastaneye götürülürken olduğu gibi, o toplumsal ayaklanmalar sırasında eşi düşmanca bir alana gitmek için söyledim olduğunu söyleyerek gitti

Ama ailesi yiyecek hiçbir şey yoktu çünkü, iş arama ve kazanma dışarı çıkmak zorunda kaldı

Ekonomik unfreedom hastanede daha sonra meydana gelen ölüm cezası olduğu ortaya çıktı Bu deneyim benim için yıkıcı ve aniden bana dar tanımlanmış kimliklerin tehlikelerden haberdar ve aynı zamanda cemaatçi siyasetin gömülü yalan bölücülüğü

Aynı zamanda ekonomik unfreedom, aşırı yoksulluk şeklinde, bir kişinin başka türlü özgürlük ihlali çaresiz bir av yapabilir dikkat çekici bir gerçeği beni uyarılmak: Kader Mia gelir arama düşmanca bir alana geldik

Bu sıkıntılı zamanları ailesi olmadan yönetilen olabilir

Kalküta ve onun tartışmalar

Başkanlığı Koleji'nde eğitim Kalküta'da geldiği zaman, ben oldukça oluşturduğu kültürel kimliği (bir anlayış, kaçınılmaz bir çoğunluğunun yanı sıra mezhep reddi yerine engelsiz emilimi için ihtiyacı da dahil olmak üzere) bir tutum vardı

Ben hala, rakip siyasi tutumlarının rekabet bağlılıkların karşılaşmak zorunda kaldı: örneğin, diğer bir yandan maddi eşitlik ve evrensel hoşgörü, arasındaki olası çatışmalar aynı anda beni çağırdı Bu konuda daha fazla şu anda

Başkanlığı Koleji eğitim mükemmellik büyüleyici idi Ekonomi ilgim çok seçkin öğretim fazlasıyla layık görüldü

Özellikle Bhabatosh Datta ve Tapas Majumdar öğretim etkilenmiştir, ancak Dhiresh Bhattacharya yanı sıra diğer büyük öğretmenler, vardı

Ben de özellikle harika sınıf arkadaşları büyük bir servet, olağanüstü Sukhamoy Chakravarty (şu anda ona daha fazla bilgi) değil, aynı zamanda, Mrinal Datta Chaudhuri (daha önce, Santiniketan da kim) ve Jati Sengupta dahil olmak üzere pek çok diğerleri Barun De Partha Gupta ve Benoy Chaudhuri gibi tarihin birçok öğrencinin de yakındı

(Başkanlığı Koleji Sushobhan Sarkar şeklinde en ilham verici bir öğretmen tarafından yönetilen, tarihin yanı sıra büyük bir okul vardı) Benim entelektüel ufuk radikal genişletildi

Başkanlığı Koleji öğrenci topluluğu da siyasi olarak en aktif oldu Ben herhangi bir siyasi partiye katılmak için yeterli bir coşku gelişemedi rağmen, sempati ve "sol" eşitlikçi taahhüt kalitesi (bu tuhaf seçkinci bir üniversite de arkadaşım öğrencilerin çoğu olduğu gibi) büyük ölçüde beni çağırdı Santiniketan'da akşam okullarda çalışan komşu köylerde okuma yazma bilmeyen kırsal çocuklar için artık sistematik genişletilmesi, siyasal ve sosyal genişleme ihtiyacı kötü görünüyordu bana vardı tür ilkel düşünce içeriyordu

Ben 1953-1951 sırasında Başkanlığı Koleji oldu 1943 Bengal kıtlık bellek, iki ila üç milyon kişi ölmüştü ve ben Santiniketan'da izlemişti, zihnimde hâlâ çok taze idi

Ben onun iyice bağımlı sınıf karakteri vurdu olmuştu

(Ben benim okulda ya da arkadaş ve aile ilişkileri tüm kıtlık sırasında en ufak bir sorun yaşadı arasında kimse biliyordu; bile alt-orta sınıflardan tutulmuş bir kıtlık değildi sadece insanların çok daha ekonomik merdivenin aşağı, bu tür topraksız kır emekçileri olarak) Kalküta kendini derece zengin bir entelektüel ve kültürel yaşamına rağmen, dayanılmaz ekonomik sefalet yakınlığı birçok sürekli hatırlatmaları ve hatta elit bir üniversite değil, sürekli ve yakın varlığını görmezden gelemeyeceğini

Ve yine de, yüksek ahlaki ve etik, sosyal derdini, siyasi bağlılık ve adalet için derin bir bağlılık kalitesine rağmen, o zaman standart sol siyaset ile ilgili rahatsız edici bir şey vardı: Özellikle, kendi şüphelerini süreç odaklı siyasi düşünce, demokratik dahil olmak üzere çoğulculuk izin prosedürleri

Demokrasinin temel kurumları ve eleştirmenler en vokal olduğu eksiklikleri "burjuva demokrasisi" olarak görüldü ne dışarı Alakart ne olabilir daha fazla kredi var

Birçok demokratik uygulamaların para gücü, haklı olarak tespit edilmiştir, ama alternatifleri olmayan muhalif siyaset korkunç ihlalleri dahil olmak üzere ciddi kritik incelemeye almadı Izin veya engelle karşılaşmadan, "toplumsal iyi" teşvik iyi niyetli liderler saptırmak "irade zayıflığı" bir tür olarak siyasi hoşgörü görmek için bir eğilim vardı

Göz önüne alındığında, siyasi muhalefet ve genel hoşgörü ve çoğulculuk bağlılık yapıcı bir rol benim mahkumiyet öğrenci siyasetin ana karakterize solcu aktivizmi form ile bu inançlar koordine bir ikilemle karşı karşıya biraz vardı -sonra Kalküta

Tehlikede olduğunu, siyasi hoşgörü, bana görünüyordu aydınlanma sonrası Avrupa ve Amerika bunu açıkça ortaya çıkmıştı liberal politik argümanlar değil, aynı zamanda yüzyıllar boyunca savunulan edilmiş olan çoğulculuk, hoşgörü geleneksel değerler değildi

pek çok farklı kültüre Hindistan - en azından Gerçekten de, Ashoka MÖ üçüncü yüzyılda koymuştu: "kim gerçekte, kendi mezhep görkemini artırmak amacı ile, kendi bağlılık tamamen başkalarının mezhepler aşağılayıcı ise saygı kendi mezhebine yok O Bu tür davranış, kendi mezhep ağır yaralanma verir " "Batı liberal" eğim, ciddi bir hata bana görünüyordu sadece siyasi hoşgörü görmek için

Bu konularda oldukça rahatsız edici olsa da, onlar da ben başka türlü ihmal olabilir, o zaman ve orada bana bazı temel anlaşmazlıklar karşı karşıya kaldı Gerçekten de, biz sürekli olarak bu rakip siyasal talepleri tartışıyorlardı Nitekim olarak, ben, Ben en çok (ve özellikle ödül yapımında İsveç Kraliyet Bilimler Akademisi tarafından atıf yapılmıştır) hayatım boyunca yer hissettim akademik çalışma alanlarında Geriye dönüp baktığımda, onlar arasında zaten

Kalküta'da lisans gün beni en çok ajitasyon edildi ilgilidir

Bunlar, diğer yandan (oy kullanma işlemleri de dahil olmak üzere, refah ekonomisi, bir yandan (kıtlıklar şeklinde yoksulluğun en uç tezahürü de dahil olmak üzere), ekonomik eşitsizlik ve yoksulluk, kapsamı ve akılcı, hoşgörülü ve demokratik bir sosyal seçim olasılığı kapsayan özgürlük ve azınlık haklarının korunması) Benim katılımı ile Nobel bildirimde belirlenen araştırma alanları, bu alanlarda herhangi bir resmi bir işi yapmak için önce, aslında, çok gelişmişti



Alıntı Yaparak Cevapla