Yalnız Mesajı Göster

Amartya Sen Hayatı

Eski 10-21-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Amartya Sen Hayatı




Felsefesi haline çalışmaların genişletilmesi benim ana ilgi ekonomi alanları bazı felsefi disiplinler (örneğin, sosyal seçim teorisi, matematiksel mantık yoğun olarak kullanılmasını sağlar ve aynı zamanda ahlaki felsefe üzerine çizer, oldukça yakından ilgilidir, çünkü benim için önemli olduğunu ve eşitsizlik ve yoksunluk çalışma), ama aynı zamanda çünkü ben kendi felsefi çalışmalar çok faydalı bulundu Gerçekten de, özellikle epistemoloji, etik ve politik felsefe, felsefe yazıları bir dizi yazmak için gitti Ekonomi ve felsefe hem de ilgileniyorum, iki alan benim çıkarlarının birliği çok kesiştiği aşıyor Yıllar sonra, bazı büyük filozoflar (John Rawls, Isaiah Berlin'in, Bernard Williams, Ronald Dworkin, Derek Parfit, Thomas Scanlon, Robert Nozick, ve diğerleri gibi) ile çalışma ayrıcalığı vardı, ben Trinity müteşekkiriz hissettim bana fırsat gibi titiz bir felsefe içine almak için cesaret verilmiştir

Delhi School of Economics
1960-1961 sırasında, Trinity College izinli, MIT ziyaret etti ve yarışma orduları Cambridge mücadele olduğunu oldukça steril tartışmalar uzaklaşmak için büyük bir rahatlama bulundu Ben, böyle bir ilham yer MIT Paul Samuelson, Robert Solow, Franco Modigliani, Norbert Wiener, ve diğerleri ile pek çok konuşmalar büyük ölçüde yararlanmıştır Stanford bir yaz ziyareti bir konu olarak ekonomi genişlik duygusu eklendi 1963 yılında Cambridge tamamen terk etmeye karar verdi ve Delhi School of Economics Ekonomi Profesörü ve Delhi Üniversitesi, Delhi gitti 1971 yılına kadar Delhi öğretti Birçok yönden bu benim akademik hayatın en entelektüel zorlu bir dönemdi KN liderliği altında Raj, Delhi zaten uygulanan olağanüstü bir ekonomist, biz, gelişmiş bir ekonomi okulu var inşa etmek için bir girişimde bulunmadı Delhi Okulu, zaten ekonomik çalışma (Raj ek olarak, VKRV Rao, BN Ganguli, PN Dhar, Khaleq Naqvi, Dharm Narain, ve diğer pek çok çalışma çizim) için iyi bir merkezi ve bir dizi yeni ekonomistler katıldı Sukhamoy Chakravarty Jagdish Bhagwati, AL Nagar, Manmohan Singh, Mrinal Datta Chaudhuri, Dharma Kaya, Raj Krishna, Ajit Biswas, KL de dahil olmak üzere, Krishna, Suresh Tendulkar, ve diğerleri (Delhi School of Economics de MN Srinivas, Andre Beteille, Baviskar, Veena Das, ve böyle bir çalışma, genel olarak sosyal bilimler zenginleştirilmiş Tapan Ray Chaudhuri, gibi büyük tarihçiler gibi bazı önde gelen sosyal antropologlar, vardı) Delhi sol zaman London School of Economics katılmak için 1971 yılında, biz ortaklaşa Hindistan'da Delhi Okulu, eğitim, ekonomi ve sosyal bilimler alanında seçkin merkezi yapımında başardı

Araştırma ve geliştirme konularında sosyal seçim teorisi, Delhi Üniversitesi, dinamik entelektüel bir atmosfer içine kendimi tam buhar düştü Konuya ilgim, bazı sosyal seçim teorisi ve öğretmek için çalışma şansım oldu sadece 1964-1965, Berkeley bir yıl ziyareti sırasında konsolide değil, aynı zamanda, bazı pratik sosyal seçim gözlemleme eşsiz bir fırsat vardı formu öğrenci aktivizm "ifade özgürlüğü hareketi" Delhi Okulu'nda sosyal seçim peşinde bir başlangıç ​​zorluk resmi bir disiplin olarak konuya ilgi duyan herkes, ilk bakışta, ben sevdim ne özgürlüğü varken, ben olmadığıydı Bu çözüm, tabii ki, öğrencilerin konuya ilgi çekmek için Bu da benimle birlikte ortak bir çalışma (yapmaya çalıştığım ne olduğunu ulaşmak için önemli ölçüde ekleyerek), parlak bir öğrenci, daha sonra görkemli bir oylama teorisi üzerine tez ve Prasanta Pattanaik varış ile bir patlama oldu Yavaş yavaş, Delhi Okulu'nda, büyükçe bir sosyal seçim teorisi ilgilenen ekonomistlerin ve teknik olarak mükemmel bir grup ortaya çıktı

Da önemlisi, ekonomik değerlendirme ve politika oluşturma (yoksulluk, eşitsizlik, işsizlik, gerçek milli gelir ile ilgili olarak, yaşam standartları) agregasyonunda daha yaygın bir ilgi ile ilgili sosyal seçim teorisi Sonra London School of Economics de benimle birlikte okudu Kaushik Basu ve Rajat Deb (dahil olmak üzere, önde gelen sosyal seçim kuramcıların bir dizi (Prasanta Pattanaik ek), Delhi Okulu kaynaklanan aslında memnuniyeti için büyük bir nedeni vardı diğerleri arasında) taşındı ve Bhaskar Dutta ve Manimay Sengupta Öncelikle (bu sıra Basu için geçerlidir) diğer alanlarda çalışan, ancak iş ve çıkarlarını Delhi School (Nanak Kakwani bu iyi bir örnektir) sosyal seçim teorisi kuvvetli akım etkilenmiştir diğer öğrenciler vardı

Benim kitapta, 1970 yılında yayımlanan Toplu Seçimi ve Sosyal Refah, sosyal seçim teorisi genel görünümü almak için bir çaba Analitik bulgular rapor bir dizi vardı, ama pek çok "ağaç" (özellikle teknik sonuçları form) varlığına rağmen, ben orman için endişeyle bakarak kendini alamadı Ben Başkanlığı Koleji benim genç yıllarda çok bana taşınmış olan eski genel soru tekrar geri gelmek için vardı: makul bir sosyal seçim bir kişinin tercihlerini çıkarları ve yargıları da dahil olmak üzere ve başka bir (aslında bulunuyor arasındaki farkları göz önüne alındığında mümkün olan tüm az mı Horace uzun bir süre önce belirttiği gibi "insan var olduğu gibi pek çok tercihleri") olabilir?

Toplu Seçimi ve Sosyal Refah altında yatan çalışma çoğunlukla Delhi tamamlandı, ancak ben çok harika her ikisi de Kenneth Arrow ve John Rawls, Harvard Üniversitesi'nde ders verdi "sosyal adalet" üzerine ortak bir ders, bir son şeklini vererek yardımcı oldu bana kendi değerlendirmelerini ve önerilerini vererek yararlı Ortak ders, aslında, Harvard bölgede kurulan ekonomistler ve filozoflar çizilmiş katılımcı ("denetçi" olarak oturuyormuş), kayda değer bir daire ile ilgili de pek çok önemli konular tartışıldı, hem de oldukça başarılı oldu (Kampüs dışından da oldukça iyi bilinen: Harvard'da bir öğretmen olarak, ben "Kenneth Arrow, John tarafından öğretilen bir" görünüşte ilginç "Tabii duymuş, ister San Francisco bir uçak yolculuğu bir komşu tarafından istendi Rawls, ve bazı bilinmeyen bir adam ")

Geliştirme gibi Politikası verme ile ilgili olan Stephen Marglin ve Prasanta Pattanaik (çok Harvard'a gelmişti) ile ortaklaşa öğrettiği bir başka ders yoktu Bu güzel saf sosyal seçim teorisi tutulumunun takviye (aslında, Marglin ve Pattanaik hem de sosyal seçim teorisi ve ekonominin diğer alanları arasındaki bağlantıyı incelerken çok ilgilendiler)

Delhi, Londra ve Oxford
Toplu Seçimi ve Sosyal Refah, 1970 yılında yayımlanan kısa bir süre sonra, 1971 yılında, Delhi sol Eşim, Nabaneeta Dev, kiminle, iki çocuk (Antara ve Nandana) Delhi onun sağlığı ile sürekli sorun vardı (özellikle astım) Londra onu daha iyi uygun olabilir, ama, olduğu gibi, kısa bir süre sonra Londra'ya gitti, evlilik dağıldı

Nabaneeta roman ve boşanma beri Kalküta'da Jadavpur Üniversitesi'nde bir üniversite profesörü olan o kombine kısa hikayeler (çağdaş Bengalce edebiyatının en ünlü yazarlarından biri), oldukça başarılı bir şair, edebiyat eleştirmeni ve yazar Şiir bir "iç" bakış açısıyla takdir de dahil olmak üzere, ondan çok şey öğrendim Sanskritçe destanları (özellikle Ramayana) de dahil olmak üzere, farklı tarzı ve epik şiir, kompozisyon üzerinde daha önce çalışmış ve bu çok içeri yer vardı Nabaneeta anne ve babası çok tanınmış şairler ve o kaynaklı gibi görünüyor onu ünlü durumu ve ona yol gelmiş pek çok tanıma etkilenmez kavramına ve sıcaklık O edebi hayranlarının sonsuz akışı ziyaret etti ve anlıyorum, hala yok (Bir keresinde, onu kritik bir karar almak için, onu yüksek sesle okuma niyeti ile beyan edilen bir yüz yeni şiirlerini bir şair geldi, ama o bu yana, onun yerine bana onları okumak için yerleşmek olacağını söyledi Ben edebi sofistike yoksun olduğunu yalvardı, belirlenen şair emin: "Bu sadece sağ; ortak adam benim şiir tepki nasıl bilmek istiyorum" ortak bir adam, ben söylemekten gurur duyuyorum, tepki gösterdi uygun haysiyet ve kendini kontrol)

Londra'ya taşındı, ben de bazı ciddi tıbbi sorunlar geçiyor 18 yaş erken 1952, (Ben Cumhurbaşkanlığı College'da bir lisans iken), ağız kanseri vardı ve ciddi bir radyasyon dozu oldukça ilkel Kalküta hastane tarafından ele olmuştu Bu sadece yedi yıl sonra Hiroşima ve Nagasaki ve radyasyon uzun vadede etkileri çok anlaşılamamıştır I got radyasyon dozu, kanser tedavi olabilir, ama o da benim sert damak kemikleri öldürdü 1971 yılına gelindiğinde, ben kanseri nüks, ya da ciddi bir durumda ya kemik nekroz olduğu ortaya çıktı İngiltere'ye dönüş yapmak zorunda ilk şey, nekroz (ağızda uzun ve karmaşık bir operasyon, ancak hayatta kalması için gerçek bir tehdit) telafi etmek için sadece plastik cerrahi olup olmayacağını bilmeden, ciddi bir çalışma var veya daha fazla demandingly, taze bir kanser eradikasyon çabaları turu

Uzun ameliyattan sonra (yaklaşık yedi saat süren) ağır anestezi uyandım, sabah 04:00 Çok sabırsızlık olan bir kişi olarak, ben cerrah bulmuş bilmek istedim Görevli hemşire bana bir şey söylemek için izin verilmediği söyledi: "doktorlar dokuz gelmek için beklemeniz gerekir"
Bu hemşire fark bazı gerilim (I ortaya çıkmıştı bilmek istedim)
Ben bana bir şey söylemek kaşıntı olduğunu görebiliyordu: gerçekten kanseri nüks yapılmıştı donmuş bölümünde biyopsi tespit edildiğini söyle (Daha sonra de bilebileceği gibi) ve uzun çalışma esas biriydi
damak yeniden nekroz telafi etmek için
O sonuçta verdi ve, (aynı zamanda bir tür olarak) oldukça dikkat çekici bulundu Ilginç bir iletişim formu, seçti Dedi, "Biliyor musun," "çok öven!" Daha sonra kanseri değil, övgü için bir konu olabilir kafama dank etti Gerçekten de övgü tarafından lulled, post-operatif uyku geri sessizce gitti






Alıntı Yaparak Cevapla