Yalnız Mesajı Göster

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar Özet

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar Özet




Gözlem ve Analiz

Yöneticilerin masa başında politika ürettikleri dönem bitmiştir İnsanın vazifesi ne olursa olsun sorunlara her bakışında, değişik açıdan bakmasını bilmelidir Daima başarısız olanın başarılı olana bakıp örnek olmamalıdır

Daima yenilikte kar vardır Herkesin kendisiyle yarışması gerekir İşlerimizde birinci basamak izlemek; ikinci basamak eylemdir Böyle yaparsak büyük ihtimalle başarırız Başarısız olarak izleyeceğimiz son yol elde ettiğimiz neden sonuç ilişkisiyle hatalarımızı en hızlı şekilde gözlemleyip analiz etmektir

Halkla İlişkiler

Halkla ilişkiler örgütün kendi çevresiyle ilişki kurmasıdır Tanımı b”bir örgütün kendi, amaç politika ve faaliyetlerini tanıtmak, buna karşılık ilgili kişi ve grupların güç ve desteğini sağlamak amacıyla çevresiyle karşılıklı ilişki kurması ve bu ilişkiyi geliştirerek sürekli kılması için giriştiği sürekli ve planlı çabaların maharetle uygulanması sürecidir”şeklindedir

Halkla ilişkiler karşılıklı etkileşim sürecidir Asla reklam değildir Reklam ücretle satış yapmak; halkla ilişkiler de karşılıklı etkileşim sürecidir, İşletmenin imajını güçlendirmedir

Hizmet Anlayış ve Tutkusu

Hizmet tutkusu eşittir başarıdır Hizmet tutkusu müşterinin problemini 24 saat içinde çözmek ve cevap vermektir Yüzde elli kabiliyeti olan insan yoğunlaştırılınca başarı sağlar İlgilenmede devamlı haberleşme başarı getirir

Hoşgörü Olma, Zaman Tanıma

Yunus ; “Yaratılanı hoş gör yaratandan ötürü” Demiştir Herkesin çok iyi veya yapamadığı konular vardır İnsanın yapamadıklarına tolerans gösterilmeli ama bir daha olmaması şartıyla Unutulmamalıdır ki hata yapanı yerden yere vurmak onu kötü durumun en alt tabakasına atmaktır Bu problemleri çözmez Konuşarak problemin kaynağına inilmeli, gerçekçi çözümler getirmeli, sevgi beslemeli, hizmet atmosferi çekilmez hale getirilmemeli, kalpler kazanılmalı, kendimizin de aynı hale düşebile-ceğimizi düşünmelidir Yenilik için başarısızlığa uğrama yeteneği lazımdır Hayat insanı kendi güç ve kapasitesiyle aşabileceği bir iş değildir Asmanın çaresi hoşgörüdür Toplumsal problemler hoşgörüsüzlükle başlar

Başarısızlığın verdiği en büyük ders; Başarısızlıktan korkmamadır (Öldürmeyen herşey güçlü kılar) Hata yapılıp ders almak lazımdır, ancak bununda bir sınırı vardır Astlara hata yapabilme imkanı tanınırsa gelecek için güçlü yöneticiler yetiştirilmiş olur Siz kibarsanız ekibinizde kibar olacaktır Personelin başarıları takdir edilirse hatalarında da eleştiri yapabilme imkanı olur Kabul edilemez davranışlara karşı açıkça konuşmak lazımdır Ekibin elemanını değerlendirirken ona açıkça ondan nefret etmediğiniz hissettirmelisiniz Çünkü konu onunu kişiliği değil iştir Hiç yanlış yapmadığını savunan dar görüşlü kendisiyle sınırlı insanlarla iş yapılmaz

İş Birliği, Ekip Çalışması, Takım Ruhu

Bu konuda şunu bilmek yeterlidir sanıyorum: “Bir zincir en kuvvetli halkası kadar değil, en zayıf halkası kadar güçlüdür Verimli bir işbirliğinin şartı ahenkli bir gruptur Ekip kuran yöneticiler daha başarılıdır Örgüt herşeyden önce gelir İnsanlara saygı ve sevgi besleyenler mükemmel bir ortam ve işbirliği sağlar Başarının sırrı, insanlara saygı ve sevgidir Makinanan uyumlu çalışması hayat için öucudun sağlıklı olması, insanlardan ne istediğini açıkça belirtmek, ekip çalışmasının teşvik edilmesi, ekip çalışanlarına zor zamanlarında yardımcı olmak, kin ve nefret beslememek diyaloğlarda sen ben değil, siz-biz ifadesi kullanmak, ekip toplantılardında, başarılı olanların haklarını vermek, ekibe teşekkkür etmek, başarıların üste iletmeyi ihmal etmemek, sakin tavırlı olmak, hoş bir çalışma ortamı sağlamak, beceriye göre adam kullanmak lazımdır

İletişim

Etkileşimde kullanılan bir araçtır En az iki birimin birbiriyle alış-verişidir Hedef birimin cevabına geri iletim denir Mesajların gidip geldiği yolam kanal denir Ne kadar çok duyu organı varsa kanal verdır demektir

İşletmenin başlıca iki hedefi vardır: 1-Olup bitenler hakkında bilgi alıp vermek, 2- Kişilerin tutumunu etkilemek

İmaj

İmaj, bir kişi veya kurumun diğer kişi ve kurumların zihinlerinde isteyerek ve istemeyerek bırakmış olduğu, hizçmetle ilgili personel, kullanılan araç gereçler çevresi hakkındaki fikirler, anlayış ve değerler şeklinde ifade edilir

Kuvvetli ve kalıcı bir imaj oluşturulmasında şirketin kendisi hakkındaki öz düşüncesi önemlidir İmaj sadece müşterileri değil işletmede çalışanlarıda etkilemek için kullanılır Başarılı olmanın kaliteden sonraki şartı: imajdır

İnsanları Anlamak

Bir insanı etkili ve verimli yaptırabilmek için onu tanımak gerekirdi İnsan çok yönlü ve bütünüyle anlaşılması zor bir varlıktır İnsanını hareketleri sadece göründüğü gibi değerlendirimemelidir İnsanları anlamak için gözlem gücü ve o insanın değer yargıları bilinmelidir Herkes için para önemli olmayabilir Bu yüzdenede güven sağlamak gereklidir

İş Değerleme

İş değerleme, yapılan işlerin ayrıntıl analiz ve tnımını yapıp kendi aralarındaki tanımını da yaparak, aralarındaki farklılıkların kolaylık ve zorluk esasına göre nesnel olarak ortaya konmasıdır Önce işlerin analizi yapılmalıdır Bilimsel ücret düzenenide iş değerlemeden yararlanılır

İşe Göre Adam mi? Adama Göre İş mi?

Yöneticinin başarısı işe alıp çalıştirdiği iyi elemanla oratlııdır Bu sebeple kadro seçerken dikkat edilmelid Ekibiniz iyi ise sizde iyisinidir

Değer hükümleri sarsılmış, değerleri sarsılmış, bir sisteme sahif olamamış, mevki ve makamlard*** hak etmeyenlerce adeta talan edildiği ülkelerde bilgiye ve bilgili insana önem verilmez Böyle ülkelerde herkes birbirinden şikayetçidir ve oturup serzenişte bulunurlar Sonraları ise felakettir İş ve hizmet yerleri insana toplumun emanetidir O emanet emin ellere verilmezse çarçur edilir Toplum kaynayan kazana dönüşür, ehil olanlar safdışı bırakılır Mücadele etmeleri dahi engellenirse o ülkede kıyamet kopmuştur

İşlerin Öncelik Sırası

Herşey zamanında yapılmalıdır Zamanında yapılmayan iş yanlıştır Aylık yıllık, günlük planlar, programlar yapılmalı işleri öneme göre sıralamalıdır Ortaya konulan pek çok fikir kötülüğünden değil hatta iyi icra ve ifa edilmemesinden değil kötü zamanlamadan dolayı istenilen sonucu vermez

İşletme-Örgüt

İşletme herşeyden önce mal ve hizmet üreten iktisadi bir birimdir Organizasyon belirli amaçları gerçekleştirmek için oluşturulmuş sosyal bir gruptur, mekanik bir araç değildir Yapı organizasyon ortak amacı doğrultusunda bireylerin ilişki kurmasını sağlayan çevredir Kuruluş bir insanlar grubudur

İşletmede aşırı örgütlenme olmamalı , sıkıntıya sebep olan hiç kimse Honda’nın nasıl bir örgüt yapısına sahip olduğunu bilmez Sadece bir çok araştırma grubu vardır Yenilikçi ve esnektir

Ekibin yapacağı hedef belirleme, organizasyon hedefe ulaşmadır

İşi Ehline Sormak, Uzmanlara Danışmak

Kendini yetiştirmiş ve alanında söz sahibi olmuş bir insana danışmak , insanı yanlışlardan korur İstişarenin önemi insanlık tarihinde ne kadar önemli , büyük iş ve hadiseler meydana gelmişse hepsi ortak bir düşünce ve tecrübenin ışığında olmuştur Kendinize daha akıllı bir danışman bulup ona danışın

Bir çok insanla uğraşan ilk insan siz değilsiniz Bilen bir insana danışın Her şeyi kendi başına yapmaya çalışmamalısınız, ve potansiyel kaynaklardan mahrum olmamalıyız

Kalite Çemberleri

Kalite çemberleri personelin yaptıkları işle ilgili çeşitli sorunları kaynakları ve sebeplerini birlikte çalışarak ve çeşitli toplantılar yaparak araştıran, bulan ve tepe yönetimine rapor eden gönüllü kişilerden oluşan bir gruptur Kalite çemberlerinin 5 grubu vardır1 Yürütme komitesi 2 Grup rehberi 3Kalite grup lideri 4Kalite grup üyeleri 5tepe yönetimi ve onun yaklaşımı Kalite çemberlerinin en önemli özelliği tasarrufu sağlamasıdır

Kalite Tutkusu

Müşterilerde ilişkilerde hiçbir şey kusurlu maldan daha yıkıcı olamaz Müşteriden kalite konusunda yorum istenmeli ve bu yorumlar çerçevesinde değişiklikler yapılmalıdır Eğer mallarınız kalitesi sebebiyle alınıyorsa kaliteniz düştüğü anda kaybedersiniz

Kararlılık Samimiyet; Heyecan

İnsanların davranışları arasında ki farkın sebebi problemlere karşı insanların farklı tepki vermesidir Bir işe başlamadan önce kuvvetli bir arzu ile başlanmalıdır İleriye bakmalı ve geri dönmek imkanını elinden geldiğince güçleştirmelidir

İnanç; Yaşama anlam kazandıran ve yön veren yönlendirici bir itikat yargı, hırs yada prensiptir İnançlar amacımıza giden yol haritamız pusulamız ve amacımıza ulaşabilmeyi garantileyen aracımızdır İnançlar, ne istediğinizi görmenize ve onu elde etmenize yardımcı olacaktır

Karar Verme

Başarılı yönetici hızlı karar vermenin cazibesine, zamanına göre, kapılmaz Başarılı yönetici kararın ne zaman bir ilkeye dayanması ve ne zaman durumunuzu iyi ve kötü tarafları göz önünde tutularak ve pragmatik biçimde (izlenecek yol, yöntem) verilmesi gerektiğini bilir

Bir karar “Uygulamaya geçilmedikçe” karar değil iyi niyetli bir girişimidir

Karar verirken doğru seçimi yapmak için atılacak adımlar:

Hangi temelde karar verileceğinin belirlenmesi

Karar vermek için gerekli bütün verilerine toparlanması

Mevcut verilerin çözümlenmesi

Alternatif çözümlerin tanımlanması

Her alternatif ilgili ihtimalin araştırılması

Alternatiflerin birbiriyle kıyaslanması

Alternatiflerden birinin seçilip gereğinin yapılması

Kötüde olsa bir karar almak hiç karar almamaktan yeğdir

Üzüntü korku ve baskı anında karar almamalı

Muhatapların hoşuna gitmeyecek kararlar için nedenlerinin açıklanması

İnsanlara otorite vererek sorumluluk yüklenmeli

Kapınız Her Zaman Herkese Açık mı?

*Öğrenilmesi gereken ilk dil tatlı dildir(Barış Manço)

*Herkes saygı bekler Siz saygılıysanız onlarda size karşı saygılıdır ve onu etkilersiniz

*Bir insanın kalbine girmenin yolu kendisinin iyi yönlerini bilmek ve saygılı olmaktır

*Hiç bir çalışanınızın, size söylemek istediği şeyi sizin tavırlarınızdan dolayı söylemekten vazgeçmemelidir

*Kapı açık olarak yönetim ama alelade gelenleri engelleme


Alıntı Yaparak Cevapla