Yalnız Mesajı Göster

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar Özet

Eski 10-21-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar Özet




Koltuğu Bırakabilmek

*Normal bir insan hangi mevkide olursa olsun vazifesinin hakkını veremiyorsa vazifeyi teslim etmeyi bilmeli yoksa daha kötü sonuçlara azledilir

*En uygun hareket tarzı, yapamayacağı vazifeyi en uygun şahsa teslim etmek

*Emekli olduktan sonra kılavuzluk sırası sizdedir Bunu ziyan etmeyip kullanmalısınız Sizden sonraki insanların işlerini kolaylaştırmak kadar iyi bir miras az bulunur

Koordinasyon

*Koordinasyon; örgüt üyelerinin çabalarını birleştirmek, zaman açısından uyumlu kılmak amaca varmak için iş ve eylemleri birbiri ardına getirmek ve birbirini tamamlamak için en önemli fonksiyondur *Örgütün bölümlerinin birbiriyle uyumlu çalışması şarttır Yoksa bozulur ve geriler *Örgüt büyüdükçe kompleksleşir ve haberleşme zorlaşır (Dikkat lazım)*Koordinasyon fonksiyonun duyarlı ve düzenli yürüyebilmesi için temel ilkeleri 1-Sorumlu kişilerin yüz yüze görüşmelerinin sağlanması 2-Çeşitli bölümlerin bir problem hakkında uzlaştırılması 3-Koordinasyon fonksiyonun sürekli uygulanması

*Büyüyüp kompleksleşen örgütlerin işlevlerinin kaybetmemesi için yapılacaklar:

1-İyi ve yalın örgüt kurulmalı

2-Plan ve programlar uyumlaştırmalı

3-İyi bir iletişim düzeni kurulmalı,

4-Örgütte işbirliği anlayışı geliştirmeli

5-Çalışanların koordinasyona gönüllü katılımların sağlanılması

Kriz

Kriz çözmede yararlı sorular: Durum ne kadar kötü? Olabilecek en kötü şey nedir? Bu karmaşanın ana etkenleri ne? Seçenekler ne? Elimizdeki seçeneklerin hangileri aynı anda geçerlidir Krizin çözümü için takip edilecek dokuz aşamalı süreç

1 Problem öğrenilmelidir

2 Problem öngörülen amaç çerçevesinde belirlenmelidir

3 Soru sormalı ve veriler toplanmalıdır

4 Eldeki veriler titizlikle incelenmelidir

5 En uygulanabilir seçenekler ortaya çıkarılmalıdır

6 Bir deneme çözümü seçilmelidir

7 Çözümün işlerliği pilot bir noktada denenmelidir

8 Son çözüm biçimi hazırlanmalıdır

9 Çözümün önerisi uygulanmalıdır

Kusursuzlaşma, Mükemmelleşme

Çoğu kişi kendisi istemediği için yöneticilikte başarılı olamaz Yöneticilikte başarılı olmak için gerekli şartlar sonradan kazanılabilir, geliştirilebilir, mükemmelleştirilebilir

Kusursuz yenilikçi şirketleri diğerlerinden ayıran 8 nitelik:

1-İşin üstesinden gelebilmek için eylemden yana olmak

2-Müşteriye yakın olmak,

3-Özerklik ve girişimcilik,

4-İnsanlar aracılığıyla verimlilik,

5-İşin içinde olmak insanlara yönelmek,

6-En iyi beceriler işe bağımlı kalmak,

7-Yalın biçimli ve az kurmaylı kalmak,

8-Gevşek ve sıkı yapı özelliklerinin bir arada bulunmasını sağlamak

Maliyetlerimiz

İşletme kar getirmiyorsa o işten kurtulmak lazım İşletme bütçesi düzenlemekle aile bütçesi düzenlemek arasında çok benzerlik var

Azıcık hata çok masraf demektir Artan masraf ise mutlaka kar demek değildir Ekibi kontrolünü mutlaka, tamamen muhasebeye bırakılmalıdır

Maaşlar Ücretler

Her yıl astların maaşlarının adilliği kontrol edilmeli maaş tespit edilirken geçim şartları gözden geçirilmeli Herkese fazla ödeme yapılabilir Ama o ileriye yatırımdır Ücretlerden yapılan kesinti sıkıntı veya kar değildir İyi eleman kim fazla verirse onun yanında çalışır

Misyon

Örgütler birtakım amaçları gerçekleştirmek için faaliyetlerde bulunur-lar Tanımı yapılmayan, analiz edilmeyen ve üyelerince benimsenmeyen örgütün amaçlarını gerçekleştirmesi güçtür Kişilerin ve işletmeler amaçla-rı kişiliği ve tarzı misyonla açıklanır Herhangi bir amacı gerçekleşmeyi isteyen örgüt strateji belirlemeli Bir hafta, beş hafta, bir yıl, on yıl sonra ne olacağı tanımlanmalı ve çaba sarfetmeli

Misyon (Kelime Anlamı)

Bir kişi veya topluluğun üstlendiği özel görevdir

(Terim anlamı): Örgüt üyelerine bir istikamet vermesi ve anlam kazan-dırması maksadıyla belirlemiş ve örgütü diğer benzer örgütlerden ayırma-ya yarayacak uzun dönemli görev veya araçtır

Modelleme

Modelleme iç temsilcilerin sırasını ve bir kişinin bir görevi başarmasının sağlayan davranışları keşfetme sürecidir Bir şeyi yapmak yada başarmak için herşeyi yeniden keşfetmeye gerek yoktur Deneme yanılma bir şeyin dışında iyi bir yöntemdir

Motivasyon

Motivasyon insanların başarılı olmalarına kişisel tatmine ulaşmalarına yardımcı olmaktır Yöneticiler her ekip elemanını işlerinden bekleneni bulmalarına yardımcı olmak zorundadırlar Yanımızdaki insanların neyin mutlu ettiğini bilip onları mutlu etmelidirler Personeli cesaretlendirip takviye etmek ona değer verildiğine hissettirmek takdirlerinizi meslektaşlarınız arasında yapmanız gereklidir

Muhasebe

Bütçeler hiç bir zaman en alt kademedekilerin yöneticiler tarafından hazırlanıp alt kademedekilere dağıtılmamalıdır -Bütçe ile ilgili bilgiler ve görüşler herkesin kolayca anlayacağı bir dilde olmalı Her yeni harcamaya göstermelik mi gerekli diye bakılmalı -Muhasebesi mazeretçi ise dikkatli olunmalı - Sonsuz sayıda muhasebe sistemi vardır Biri seçilmeli ve değiştirilmemelidir -Muhasebeci imzaladığı her evrakı anlamış ve doğruluna inanmış olmalıdır -Muhasebeye o işin kurdu olan birini istihdam etmek lazımdır

Müşteri Odaklı Olmak

İşletmeler hizmet ettikler insanlardan 7çok şey öğrenir-Başarılı olmak isteyen işletmeler müşterilerine yakındır -Müşteriyi anlamayan için de anlayamaz Başarılı işletmeler çok iyi dinleyicilerden -Müşterilerin başarılarımızı bilmeleri lazımdır -Müşterileri elde tutmak için onlardan hatırlanmayı ve başkalarına tavsiye edilmesi istenmeli

Müzakere

Günümüz dünyasında en çok karşılaşılan insanlar arası ilişki biçimidir - Müzakere; çıkarları birbiri ile çatışan en az iki yada çok kişinin yada grubun söz konusu çıkan çatışmasına neden olan konu üzerinde nasıl bir davranışta bulunacaklarına iliştin ortak karar verme sürecidir -Müzakerede arzulanan sonuca ulaşmak için ön hazırlık

Objektiflik

İfadelerde yanlış anlaşılması muhtemel sözler kullanmazdı -Olaylardaki sıkıntıları başka olaylara yansıtılmamalı -Duygularla değil akıllı hareket etmesi -Peşin hükümlerden kaçınılmalı

Organik Yapılar

Organik yapıdan emir komuta zinciri denen şey anlaşılır -Organik yapılar insan ağırlıklı yapılardır -Organik yapılarda maliyetle değil nitelikte odaklaşmadır-Organik yapılarda yönetim eğlencelidir

Oto Kontrol

Oto kontrol genel olarak bütün yaşamımızda, özel olarak iç yaşamımızda ne yapmak istediğimize karar vermek ile başlar Oto kontrol problemleri: 1 Hergün yapmamız gereken şeyler nelerdir? 2-Periyodik olarak yapmamız gereken şeyler nelerdir? 3-Arada sırada yapmamız gereken şeyler nelerdir? -Ama ve hedeflere ulaşmak için zaman, değil yapılanları düzene koymak lazımdır

ÖDÜLLENDİRME:

İnsanlar zaman zaman örgütten bir şeyler bekler işini iyi yapana teşekkür önemsiz bir ödüllenme iyi kullanılırsa mali ödüllerden daha etkilidir Hijyen faktörleri ; çalışma şartlarının niteliği etkili denetim eşitliği gösteren şirket politikaları adil yönetimdir Bunların eksikliği motivasyonu düşürür beklenmeyen aralıklı ödüller daha etkilidir Ödüllendirmeye alakalı sistem kurmaya çalışmalıdır

ÖNDERLİK:

Herhangi bir konuda birikimimiz ve bilgimiz arttıkça güvenimiz de artar Önderlikte böyledir Karizma; Kesin şekilde belirlenmiş hedefe varmak için güçlü bir istek ve kararlılık ve gruplarla iletişim kurabilme ustalığının karışımıdır Gerçek önderler kendilerini değişik duruma uyarlamasını bilenlerdir Önderlik; sabır dikkatli bir şekilde dinlemek sık sık cesaretle konuşmak, inandırıcı eylemlerle sözleri pekiştirmek zamanında sert olmaktır

ÖRGÜT GELİŞTİRME:

Örgüt bir çevre içinde faaliyet gösteren ve pekçok alt sistemlerden oluşan bir bütündür Örgütün çevresi sürekli değişir ve gelişir Kendilerine hayat veren bir çevre içinde yaşarlar Bu çevre son yıllarda karmaşıklaşmıştır Bu da gelişimi zorlar

ÖRGÜT KÜLTÜRÜ:

Örgüt kültürü; kurallar politikalar adet ve gelenekler gibi resmi yapı ve kişiler arası ilişkilerde açıklık, güven, kabul etmeme grup süreçlerine katılma gibi birtakım değerler ve tutumlardan meydana gelir

Her örgütün belirli bir fiziksel yapısı ve açıklığı olmayan kültürü vardır

Her örgütün kültürü farklıdır

Kültürün temelini hazırlayan özellikler;

Kişisel özellikler

Yapı

Destek

Kimlik

Performans-ödül

Çalışma toleransı

Risk toleransı

Her örgütte bu kültürler farklıdır bir örgütün stratejisi ve kültürü uyum içinde ise yönetim kabiliyeti yüksek olur

Pazarlama

Pazarlama işletme amaçlarını gerçekleştirmek, mevcut potansiyel müşterilerin istek ve arzularını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticilerden tüketiciye yönlendiren faaliyetlerin tümüdür Pazarlama faaliyetleri üretimden önce başlar ve satış faaliyetlerinden sonra da devam eder

Personel Çıkarmak

İşletmedeki ortamı cehenneme çeviren elemanlar kovduklarımız değil kovamadıklarımız ve kovmadıklarımızdır Personel çıkarmaya yöneticiler tatsız bir iş olduğundan, girişmek istemezler ancak işletmenin yararı için bu lazımdır

Personele Değer Verme

Personelin kıymetini bilmek gerekir Bir sanayici iflas etmiş ise;

a)Elemanları yok olmamışsa en az üç senede toparlanır

b)Elemanları gitmiş ise artık onun ömrü yetmez

Personele Özerklik ve İnsiyatif Tanımak:

Bir işletmenin verimi bütün çalışmaların toplamıdır Personele ne yapılacağı söylenmelidir Astların inisiyatifini ortadan kaldırmak gelişmelerini ve sorumluluk üstlenmelerini engeller

Planlama

Nereye gideceğinizi bilmiyorsanız hiç bir yol sizi oraya götürmez Planlama yöneticinin geleceğe bakmasına ve uygun olan hareket yollarının incelenmesini sağlayan süreçtir İyi bir planın belli başlı özellikleri; Açıktır, Kesin ve geçerli bir amaca yöneliktir, en az giderle yapılır

Problemlerin Çözümü

Yönetici problemi çözen kişi demektir başarılı işletmelerin temel özelliklerinden birisi karmaşık öğelerin oluşturduğu baskıya karşı işleri basite indirmeleridir Problemleri çözme sorumluluk ister Personelin sadece şikayetini dinlememeli çözüm istemelidir

Profosyonel Düşünmek

Diğerlerini bilenler akıllıdırlar ama kendini bilenler daha akıllıdır Profesyonel düşüncede işin incelenmesidir İşçilerle ortak olarak yapılması bile en azından onların düşünceleri alınarak yapılması şarttır Profesyonel düşünceye sahip olanların en büyük rakibi kendileridir,

Proje Takımları Oluşturmak

Çeşitli nitelikteki personelin bir araya gelip grup çalışması yapmasıdır Başarılı birer organizasyon olurlar

Rekabet

Aynı amaca ulaşmak isteyenlerin birbirleri arasındaki mücadeledir Rakiplerin güçlü ve zayıf tarafları bilinmelidir

Reklam

Potansiyel tüketicinin dikkatini çekmek için yürütülen faaliyetlerdir Önemli olan nokta cazip bir özellik ortaya çıkarmaktır

Sabır

Sabır bizde olaylara karşı uyanan direnme gücü insanın belli bir yaşa olgunluğa ve seviyeye gelmekle elde edebileceği kuvvettir Kendiliğinden ortaya çıkmaz

Satın Alma

Alırken kazanmak lazımdır Önemli olan aynı kalitedeki malın daha iyi şartlarda nasıl alına bileceğidir Satın alma işini ne kadar uzatırsanız Okadar yararlıdır

Satışlar

Bazı insanlar doğuştan satıcıdırlar Cazip satışlar yapmaya çalışmalıdır

Satış için bazı kurallar:

Karşınızdan tepki gelmiyorsa ilgisizlik olarak yorumlamayın

Soru sorun ve akıllıca olsun

Çok hızlı konuşmayın

Ürünü mantıklı bir plan çerçevesinde sunun

Müşterinin itirazının hal etmeye çalışın

Söylediklerinizi sık sık tekrarlamayın

Stratejik Yönetim

Stratejik yönetim algılanabilmesi ve gerçekleşe bilmesi için beş evreli model

Başlangıç durumunun analizi

Stratejilerin formüle edilmesi

Fonksiyonel politikaların hazırlanması

Organizasyon hazırlanması

Strateji Geliştirme

Strateji geliştirmek için sorulacak sorular

Nereye varmak istiyoruz ?

Neredeyiz

Ne yapmalıyız

Nasıl ilerliyoruz

Stres

Stres insan vücudunda yer lan kimyasal bir süreç olmakla beraber aynı zamanda vücudun çevreden gelen baskılara uyum sağlamasının normal bir sonucudur

Tecrübe ve Deneyim

İnsanların hata yapması onların doğal zayıflığı bunları bir daha yapmamak tecrübedir Deneyim kusursuz bir öğretmendir

Temizlik ve Düzen

Temizlik ve düzen imaj toplar İşletme içindeki müşterilerin iş takibini kolaylaştırmak için yerleştirilmiş olan yön levhaları pırıl pırıl mekanlar örgütün tekrar tercih edilmesinde ölçüdür

Teslimat ve Sunum

Teslimatı zamanında yapmak şirketin imajı açısından çok önemlidir Genel olarak malların tüketiciye ulaştırılmasına teslimat, hizmetin tüketiciye ulaştırılmasına ise sunum denir

Teşekkür ve Takdir

Teşekkür ve takdir gönülleri alır ve içi ısıtır Başarılı olan yöneticileri takdir edersek onu vazifesine bağlamış oluruz

Terfi

Terfi genel olarak ileriye doğru yükselme olup personelin örgüt içinde daha üst kademedeki bir işe atanmasıdır Personelin gördükleri ve öğrenim düzeyi vefaları, samimiyetleri, deneyimleri, başarabilme durumları kontrol edilmeli ve çıkan sonuca göre de terfi yapılmalıdır

Toplam Kalite Yönetimi

Günümüzde kalite şirketleri rakipleri karşısında üstünlük sağlamakla birlikte ayakta kalmalarını sağlar Kalite yönetim programı şu aşamalardan geçmelidir:

Yönetim sürecinin her yanını programlama

Organizasyon şemaları

Sistem

Ölçüm

Araçlar

Müşteri

Tasarım

Satın alma

İmalat

Yardımcı hizmetler

Personel

Toplantı Sanatı

Toplantılar bazen zaman israfına yol açan etken olmaktadır Buna dikkat edilmelidir Toplantılar insanlar için yönetilir Ona insanlar katılır

Tüketiciye Saygı ve Korunması

Hedef yalnızca kendi amaçlarını gerçekleştirmek olamamalı bulundu-ğumuz toplumda hizmet etmeliyiz Tüketici korunmasında üç önemli husus vardır; Üretici, tüketici ve devlettir

Vizyon

Vizyon, realist güvenli bir örgüttür İnsan grupları tarafından benimsenmiş bir idealdir Doğru bir vizyon personeli eyleme geçirir






Alıntı Yaparak Cevapla