Yalnız Mesajı Göster

Yönetimde 32 Altın Kural Özet

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yönetimde 32 Altın Kural Özet




Yönetimde 32 Altın Kural Özet



Yazar : Richard R CONORROE

Yayınevi : İlgi

Baskı : İstanbul / 1989 / 198 sayfa

Bölüm 1

Başarınızı en fazla etkileyecek kişiler seçin; onları doğrudan etkileyecek, kişisel Kitap olarak ve sürekli irtibat halinde bulunun

Bu kitabın iki hedefi var;

Önce herkesin, meslek hayatında sık sık yaptığı hataları göstererek uyarılarda bulunmak

İkincisi, yönetimde 32 altın kuralı, özellikle iş hayatında fazla tecrübesi olmayan genç kadın ve erkekler için yazdım

Her işte, kilit noktası olan kişiler vardır sizi engelleyebilecek, ya da başarıya itebilecek tanıdık kişilerBunlar sizi bazen zirveye çıkarır, bazen mahveder

İş hayatında iki tür tanıdık ayırt edilir:

Kendi düzeyindeki tanıdıklar: Gücünüzü kaybetmeden bulduğunuz mevkide kalmanıza yardım ederler

Yüksek düzeydeki tanıdıklar: İlerlemenize yardımcı olurlar

İş ilişkileri, evlilikten çok aşk maceralarına benzer Çiçek açar ve solar Bazen tekrar çiçek açtığı, yada tamamen öldüğü olur

BÖLÜM 2

Şu andaki durumunuzun, yarın hatta bugün değişmeyeceğini sanmayın

İş hayatı, elinizde tuttuğunuz bir prizmaya benzer; Görüntü sürekli olarak değişir

İş hayatındaki çalkantılar sizi pasif olmaktan kurtarır, fırsatlar yaratır Bunlar bir bakıma, işinizin tuzu biberidir

Seçiminizi yapın Kırk yılda bir değişiklik görülen mesleklerden birini seçebilirsiniz yada her telefon konuşmasının, her gelen mektubun küçük bir serüven anlamına geldiği bir iş bulabilirsiniz Ama işlerin hiç değişmediği bir meslek bulamazsınız

“İşler hep aynı!” deyişi, gerçekle çelişkiye düşmektedir İşler asla hep aynı değildir

BÖLÜM 3

Mesleğiniz ne olursa olsun, kendinizi bir satıcı olarak görün

İş hayatına girdiyseniz, artık siz bir satıcısınız

Mühendis, müdür yardımcısı, fabrika yöneticisi, sekreter, marangoz, kimyager, stilist, başkan yardımcısı olabilirsiniz Bütün bunların hiç önemi yok Siz, yinede bir satıcısınız

Her Allah’ın günü, bütün bir gün boyunca diğer insanlara, kendi fikirlerinizi şirketinizin veya başkalarının fikirlerini ve hepsinden önemlisi, onlara kendinizi satıyorsunuz

Bir satıcı olarak hiç yeteneğiniz olmadığını söyleyebilirsiniz Bu hiç önemli değil Zaten satıcılık yapanların çoğunda, ya pek az satıcılık yeteneği vardır yada hiç yoktur, yinede çoğu başarılıdır

Burada sözüne ettiğimiz satış şekli, yetenekten çok davranışlarla ilgili

İlk izlenimlerin kalıcı olmasının bir nedeni vardır Birisi sizinle karşı karşıya geldiğinde hakkınızda hemen bilgi edinir Onda bıraktığınız izlenimleri bilinçli bir şekilde sınıflandıramaz, ama, yinede o izlenimi alır ve bir yere saklar

Elinizi sıkarken, gücünüzü hisseder, sesinizin cesaret yansıtıp yansıtmadığını duyar, yürümenize bakar

Kendinizi paketleyiş biçiminizle ona pek çok bilgi verirsiniz Giyiminize ve bakımlı olup olmayışınıza göre, sizin düzenli veya düzensiz, rahat yada sinirli, resmi veya samimi, tutucu veya yeniliklere açık bir insan olduğunuza karar verir

Kişinin masası, çalışma odası, yada bürosu, onun hakkında neler ortaya koyar, bir bilseniz şaşırırsınız Kendisi içeride yokken bile birinin bürosuna girerek, onun hakkında bir hayli bilgi edinebilirsiniz Bürosu bir çalışma yeri olarak mı, yoksa bir vitrin gibi mi düzenlenmiş? Yoksa her iki durumda bu büro için geçerlimi? Oda, sahibinin özelliğini yansıtacak şekilde zevkle ve kişisel olarak mı döşenmiş? Yoksa yalnızca dekoratörün zevkini yansıtan lüks ve ultra modern bürolardan birimi Yine aynı şekilde bir büronun genel görüntüsüne bakarak, buranın işinden nefret eden biri tarafından mı, yoksa işini çok seven biri tarafından mı kullanıldığını anlarsınız

BÖLÜM 4

Yapıp söylediklerinizin gelecekte ki sonuçlarını daima düşünün

İş hayatı, satın alanlar ve satanlardan oluşur Hiç unutmamanız gereken başka bir kural: “Satanlar, alanlardan daima daha çok kazanır!”

Önemli bir nokta: “ İnsanlar kendilerine bir şeylerin satılmasından hoşlanır” İyi pazarlamacıyı kendilerine bir şey satmak için dil dökerken görmek onları mutlu eder İnandıkları bir satıcıdan bir şey almaya da bayılırlar

Alıcılar, kendilerinin kaptan olduklarını sanırlar Bırakın öyle sansınlar Her iyi satıcı, aslında kendisinin kaptan olduğunu bilir

Bu nedenle satıcı olun, yada en azından kendinizi öyle görün İş hayatındaki önemli kişiler, kendilerine ilgi gösterilmesine alışıktır Bunun beklerler Önemsiz olanlar, sıradan işleri yapan küçük memurlar bu ilgiye alışık değildir ve bir insan olarak onları fark etmenizi takdirle karşılarlar Sekreterler,laboratuar asistanları santral memureleri getir götür işini yapanlar dosya memurları İş hayatında küçük adam denen kişilerin hepsi onlarla dost olun, ilgilenin!onları dinleyin ve isimlerini hatırlayın Sırf birgün size yardım ederler diye yapmayın bunu; ama bir gün size yardım edebilirler diye yapın

Sözgelimi, iş hayatının en kötü yönlerinden biri, işten adam çıkartmaktır Ama bu işi doğru düzgün yapabiliyorsanız, bu olumsuz tecrübenin üzücü yanları ortadan kaldırılabilir Birisini işten atmak için geçerli nedenleriniz varsa, ve bu nedenleri ona açık ve tartışılması güç bir dille anlatırsanız, işten atılan kişi genellikle cesur bir tavırla kaderine razı olur Aslında pek çok kişinin, kin duymadan ve gönül rahatlığıyla işten atılmayı kabullenmesi şaşırtıcıdır Yanlış işte çalışanların çoğu bunu bilir Gururunu incitmeden ve yeteneklerini hangi yöne sevk etmesi gerektiğini tavsiye ederek onu işten çıkarırsanız, düşman değil dost kazanırsınız Daha sonra iş hayatında tekrar karşınıza çıktıklarında, mesleklerinde yaptığınız buy küçük ameliyat için size teşekkür bile ederler

Elbette mesleğinizdeki her şey gibi, hedefleriniz de değişecektir Büyük bir ihtimalle hedeflerinizi sürekli gözden geçirip geliştiriyorsunuz Bu değişim sürekli ve hızlı olabilir, ama tıpkı büyüyen çocuktaki gibi her gün görülen değişiklikler fark edilmez O yüzden uzun vadeli hedeflerinizi belirli sürelerde gözden geçirin Her yıl mutlaka, ama tercihen her altı ayda, ya da üç ayda bir

Hedefleriniz az da olsa değişmiş ise, şimdiki faaliyetlerinizi gözden geçirin!Şu an yapmakta olduğunuz şeyleri, gelecekte olmasını istediklerinize uygun hale getirin

İş hayatında iyimser olmak ne kadar kolaydır Ama bu iyimserlik insana uzun vadede ne kadar pahalıya mal olur

BÖLÜM 5

İş hayatında mevki her şey değildir (fakat kısmen)

Açık konuşalım Mevki demek, güç demektir Çoğu zaman yeteneğin yerini de alır

Bir mevki, diğerlerine oranla daha iyi, ya da daha kötü olabilir Siz yanlış mevkide iseniz, başka biri doğru mevkidedir Şansınıza küsün!Sizden yararlanır ya da harcar

Bir kaç şey bir araya gelerek mevkiinizi belirler

Önce organizasyondaki seviyeniz

Sonra, boyut Hemen ardından, yaptığınız işler gelir

Mevkiinizi saptayan etkenlerden biri de şöhretinizidir İş hayatında başarılı biri olarak tanınmak, sizi üst mevkilere getirir

Mucize eseri, tamamen yetenekli yöneticilerin çalış tığı bir şirketi gözünüzün önüne getirin Bu şirket içlerinde yeteneksiz bulunmadığı için, akıl almaz boyutlara ulaşır ve büyür O zaman işe yeniden çok sayıda yönetici almak gerekir Doğal olarak bunların çoğu da yetersiz kişiler olur Böylece oran yeniden dengelenecek ve vaizler yine endişelenmeye başlayacaktır

Yetersiz kişilerin en korktukları şey, yetenekli astlardır

Üstünüzden daha yetenekli iseniz, doğal olarak ona karşı kin duyar ve bunu başkalarına da belli edersiniz Böylece kendi kendinizi yenilgiye uğratmış olursunuz



Alıntı Yaparak Cevapla