Yalnız Mesajı Göster

Yönetimde 32 Altın Kural Özet

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yönetimde 32 Altın Kural Özet




Burada işin sırrı, öyle olmadığı halde patronunuzu çevreye iyi göstermektir Bu sizi kahretse bile

Seçenek bir: Öfkenizi dışarıya vurursunuz Ama bu hem sizi, hem de üstünüzü kötü durumda bırakır İkiniz de, kendinizi savunma gereği duyarsınız Daha yüksek mevkidekiler, sizinle çalışma konusunda kuşkuya düşerler

Seçenek iki: Yutkunur, duyduklarınızı ve düşündüklerinizi içinize atarsınız Kendinizi başkalarına ittirerek ve başkalarının sizi çekmesini sağlayarak, terfi edebilirsiniz Bunu da, ancak sizin ilerlemenizi isteyenler varsa başarabilirsiniz Üstlerinizin, ilerlemenizi istemesi için, onları çevreye iyi olarak tanıtın

BÖLÜM 6

Başkalarından daha iyi yaptığınız işleri keşfedin

Pek çok kişi iş hayatında, yeteneklerini doğru düzgün kullanmaz En iyi yapabildikleri işlerde çalışmak yerine, başka yönlere giderler O yüzden de, başarı kırıntılarıyla yetinmek zorunda kalırlar Aynı şey şirketler için de geçerlidir

Çok başarılı kişiler, genellikle başkalarından ne daha zeki ne de daha yeteneklidir Hepsinin sırrı, sınırlı zekalarını ve yeteneklerini en iyi şekilde kullanmayı bilmelidir Bunlar, başarılı olduklarından zamanla tecrübelerini de artırırlar

En iyi olduğunuz konulardan uzaklaştığınız anda, sizin için çok önemli olan rekabet avantajınızı kaybedersiniz Zayıf yanlarınızı yenseniz bile, bir amatör olmaktan öteye gidemezsiniz Daha başarılı, daha zengin, daha mutlu ve güven içinde olabileceğiniz konularda uzmanlaşın!

İşin üzücü yanı, pek çok kişi (ve şirket), gerçek yeteneklerinin ne olduğunun farkında bile değildir

Diyelim ki çiftçilere rüzgar gülü satıp başarılı oldunuz O yüzden çok iyi bir pazarlamacı olduğunuza karar veriyorsunuz Sanayi fabrikalarına makine aksamı satmaya başlıyor ve işin altından kalkamıyorsunuz

Neden? Bir düşünün!Belki, siz özellikle çiftçilere satış yapma konusunda beceriklisiniz Öyle ise, başarıyı, traktör ya da diğer tarım makinelerinin pazarlamasında armalısınız Dünyadaki en iyi sanayi makineleri pazarlamacısı olduğunuzu da aklınızdan çıkarmanız gerek

Önce, gerçek yeteneklerinizi ve sınırlarınızı bilin Bu da, deneyip, hata yaparak, kendinizi dürüstçe değerlendirerek olur

İkincisi, tamamen neyi iyi yapıyorsanız, ona dayanarak kişisel bir plan yapın Herkesten daha iyi yapabileceğiniz bir işe girin Mesleğinizi değiştirmeyin Bu yalnızca mevki ve zaman kaybına neden olur

Üçüncüsü, öğrenmeyi, tecrübe edinmeyi sürdürün

Dördüncüsü, iş hayatında başarılı olmak için vazgeçilmez becerilerden birini kazanın

Üstün insanları bulabilme yeteneği gibi Sorumluluklarınız arttıkça, zayıf olduğunuz alanlarda başarılı olan kişilere yaslanmayı öğrenin

Beşincisi, asla sınırlarınızı unutmayın Mükemmel olduğunuz alanlarda, gereğinden fazla başarılı olduğunuzu göreceksiniz Zayıf olduğunuz alanlarda ise, başarı aramanıza hiç gerek yok İnsanda, yeni alanlardan kendini deneyerek tecrübe kazanma eğilimi vardır Yıllar önce Perry Como için bir dizi televizyon programı düşünülüyordu Prodüktör, bir dizi dans, şaka ve konuk yıldızlar tasarlamıştı Perry Como ‘ya böyle bir tasarının beğenilip beğenilmeyeceği soruldu

Como her zamanki rahat tavrıyla cevap verdi:

“Beğenilmezse, ben de şarkı söylerim Nasıl olsa şarkılarımı beğeniyorlar”Anlaşılan Perry Como, iş hayatındaki başarı yollarını iyi biliyordu

BÖLÜM 7

Kimsenin yüzüne söyleyemeyeceğiniz şeyleri arkasından söylemeyin

Alay, kinaye ve iğnelemeler iş hayatının küçük tuzaklarıdır Durmayın, patronunuza rakibi hakkında üstü kapalı, hoş olmayan bir yorumda bulunun!Ne olacağını göreceksiniz Belki patronunuzun gözünde adamı küçültmeyi başaracaksınız Ama bakın kendinize ne yaptınız, Patronunuz, bilinçli ya da bilinç altında, aynı yöntemi kendisi için de kullanılıp kullanılmadığını merak edecek ve sizden kuşku duymaya başlayacaktır

İş hayatında dedikodu eğlenceli olabilir-bu kadar çok yapıldığına göre, mutlaka eğlenceli olmalı-ama bu, bedeli pahalı olan bir lükstür Dedikodu, boşuna zaman harcatan, insanın sinirlerini bozan, enerjisini tüketen bir şeydir Üstelik dedikodu yapan kişinin, zayıf karakterli ve kendine güveni olmayan biri olduğunu gösterir

Güçlü bir insanın ilgisini çekip taktirini kazanmanın basit yollarından biri de, hem yüzüne kaşı hem de arkasından hak ettiği saygı ve içtenlikle davranmaktır Başarılıysanız, mutlaka arkanızdan konuşulacaktır Misillemeye kalkışmayın Dedikodu, iş hayatının en ucuz oyunudur

BÖLÜM 8

Her felakette zaferin tohumlarını ve her zaferde felaketin felaketin tohumlarını arayın

İş hayatında bazı insanlar çok şanslıdır İşten atıldıkları, önemli bir müşteriyi kaybettikleri, uygulamaya konulan fikirleri başarısızlığa uğradığı, ya da insanı kahreden bir yenilgi yaşadıkları anda, bunun yararını görürüler

Yenilgi, ortada bir hata olduğunu gösterir Olmasaydı, yenilmezdiniz Durumunuz en azından tedbirsiz davrandığınızı gösterir Tamam! Ortada bir hata varsa, şimdi değişiklik yapmanın tam zamanı Büyük bir yenilgiden sağ çıkıp, geri dönüş yaptınızsa, pek çok yönden daha güçlü olduğunuzu göreceksiniz Yenilginin yıkıntıları arasından, daha büyük bir zaferin malzemesini bile çıkartabilirsiniz Tabi kazanmasını bilen bir kişi iseniz

Felaketi başarıya döndürmek için yapılacak üç şey vardır:

Birincisi: Felakete karşı hazırlıklı olun

İkincisi: Felaketin neden olduğunu araştırın

Üçüncüsü: Karşı saldırıya geçin!

Bir daha felaketle karşı karşıya kaldığınızda, kuyruğunuzu bacaklarınızın arasına sıkıştırma duygusuyla mücadele edin Gurura, şerefe aldırmadan parçaları bir araya koymanın yollarını arayın Belki bu yeni yol sizi daha ileriye götürecektir

BÖLÜM 9

Yalan söylemeyin doğruyu söyleyemiyorsanız, susun Yalan söylemeye başladığınız anda yok olmaya mahkumsunuz

Bir düşünün: iş hayatında doğruyu söyleyen o kadar az kişi var ki! Onlardan biri olmak, sizi özel biri haline getirir Her zaman doğruyu söylemek, cesaret isteyen bir iştir Doğrusu, böyle bir üne sahip olmak, zaman alır Çevrenizde doğru söyleyen biri olarak ün yapmanız için, kendinizi sık sık “ateş altında “ kanıtlamak zorunda kalırsınız Ama ulaşacağınız sonuç çabalarınıza değecektir

İşin kötüsü, hepsi olmasa da, yalancıların çoğu, başkalarına olduğu kadar kendilerine de yalan söyler Çoğu, bu korkunç hastalığa yakalandığından habersiz yaşamını sürdürür

İş hayatında, uydurukçuların olduğu gibi, yalancıların da birkaç türü vardır Patolojik yalancılar, yalan söylemeyi huy haline getirmiş yalancılar, sadece baskı altında yalan söyleyenler, arada sırada küçük yalanlara başvuranlar, komplocu yalancılar bunlar arasında sayılabilir Her grup yalanlarını geçerli göstermek, açıklamak, hatta böbürlenmek için ayrı ayrı yöntemlere başvurur

Yalancıyı tanımlamak kolaydır Gerçeğe saygısı olmayan ve sık sık doğrudan uzaklaşan kişidir

Doğruyu işine geldiğinde, ya da kırk yılda bir aklına estiğinde söyler

BÖLÜM 10

Kimseden sır tutmasını beklemeyin Sır diye bir şey yoktur

Çalıştığınız işletmede hiçbir sırrın kutsal olmadığını kanıtlamaya çalışacağım İşte size bir deney Bulunduğunuz şirketin size çok uzak bölümlerinde çalışan birine, kendinize ait masum bir sır söyleyin Hani şu önemsiz sırlardan birini Sonra söylediklerinizin ne kadar zamanda kulağınıza geleceğini beklemeye başlayın Bu deneyle “anten “gücünüzü ölçmüş olursunuz Çoğu sırlar, süpersonik hızla yol alır Sırrınız kulağınıza çabucak gelmiş ise, yanlış frekansı açmış olmalısınız Başkaları olup bitenleri biliyor da siz bilmiyorsanız, başınız gerçekten dertte demektir

Kimsenin sır tutmadığını aklınızdan çıkarmayın Bunu bildiğinize göre, bu bilgiyi yarınıza kullanabilirsiniz Bunun da dört yolu vardır; önce sırrınız olmasın İkincisi sırrınızı açtığınız kişilerin sayısı asla beşi geçmemeli Bu sayı beşin üstündeyse, hayatınızı herkesin önüne sermiş sayılırsınız Üçüncüsü “sırları” ustaca bir haberleşme yolu olarak kullanın Genç bir yönetici adayı olduğunuzu farz edelim Patronunuza, -ona söylemeden- kendinizi geliştirmek için gece kurslarına başladığınızı anlatmak istiyorsunuz Bunun için patronun sekreteriyle arkadaş olan bir sekreterle konuşmanız yeter Sekretere bu kurslara katıldığınızı ve tamamlayana kadar patrona söylemek istemediğinizi anlatın O gece patronunuzun ne kadar azimli ve çalışkan biri olduğunuzdan haberdar olduğundan emin, rahat rahat kurs öğretmenini dinleyebilirsiniz Dördüncüsü “sırları bilgi toplamak için kullanın Bürodaki dedikoducuları dinleyin Kısa zamanda iyi bir ajan olabilirsiniz

BÖLÜM 11

İnsanlar üzerinde bahse girin, ama kaybetmeye hazırlıklı olun

İş hayatında üzerine bahse girdiğiniz kişilerin çoğu kaybettirecektir Aman bu, bahse girmekten vazgeçmeniz için yeterli bir neden değildir Bahse girmediğiniz takdirde zaten otomatikman kaybetmiş sayılırsınız Bahse girerseniz, üzerine oynadığınız kişilerin pek azı başaracaktır Fakat bu kazanan pek az kişinin size kazandırdığı, kayıplarınızı telafi etmeye yetecektir

BÖLÜM 12

Çözülmesi imkansız görünen sorunlar günlük işlerinizi alt üst etmez; onlar günlük işlerin ta kendisidir

“İş hayatında herkesin kafasında canlandırdığı mükemmel bir çalışma modeli vardır Düzenli, tutarlı, yardımlaşmalı, sorunsuz


Alıntı Yaparak Cevapla