Yalnız Mesajı Göster

Yöneticilik Dersleri Özet

Eski 10-21-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yöneticilik Dersleri Özet




Mitsui Anayasası

İkinci Dünya Savaşı öncesinde yaklaşık 200 şirketten oluşan Mitsui, Amerikan işgal kuvvetleri tarafından parçalanmış ve bir daha birleşmemeleri için Japon anayasasına bir madde koyulmuştu Bu madde hâlen daha anayasada olmasına rağmen mitsui Grubu fiilen ayaktadır

Mitsui Anayasası’nın maddeleri şunlardır:

Aile üyeleri birbirleriyle yakın dostluk ve nezaket ilişkisi içinde olmalıdırlar

Hanedan içindeki ailelerin sayısını gereksizce artırmayın

Tutumluluk aileyi zenginleştirir, lüks ise yıkar

Her türlü işinizde aile konseyinin tavsiyesine uygun hareket edin

Yıllık gelirin bir bölümünü bir yana ayırıp, paylarına göre aile üyeleri arasında dağıtın

Sebepsiz yere emekliliğin lüks ve rahatını aramayın

Bütün şubelerin mali raporlarının genel merkeze gönderilmesini sağlayın

Yaşı ilerleyen ve dermansız kalanları gelecek vadeden gençlerle değiştirin

Asla başka bir işle uğraşmayın

Oğullarınızı adi çıraklık görevleriyle hayata başlatın ve tedricen iş hayatının sırlarını öğrendikçe bilgilerini uygulamak üzere şubelerde görevlendirin

Sağlam muhakeme her şeyde, bilhassa ticarette aslî öneme sahiptir

Aile üyeleri birbirleriyle istişare temelidir

· Siz ey tanrılar ülkesinde doğanlar! Tanrılarınıza tapın, imparatorunuzu ululayın, ülkenizi sevin ve halk olarak görevinizi yerine getirin(İnancın önemi vurgulanıyor)

Damıtılmış Marifet

Ünlü Amerikan dergisi The Fortune500, 1955’ten buyana Amerikan sanayii ve hizmet sektörünün en büyük 500 şirketini her yıl ayrıntılarıyla okuyucularına tanıtıyor Fortune 500’ün 40 yıllık tarihinden çıkan bir dizi altın kural ayakta kalma gücü gösteriyor Bu kuralların adları yok, sadece son derece geniş yöneticilik ilkeleri bunlar:

İşi adresi bir pratiktir

İnsanlar bir kaynaktır

Pazarlama ve yenilik yapma bir işletmenin anahtar işlevleridir

Neyi iyi yapmakta olduğunuzu keşfedin

Kaliteye yapılan yatırım boşa gitmez

Tehlikeli Fikirler

Günümüzde finans alanındaki ilerlemeler her zamankinden daha yararlı ama daha az tehlikeli değiller Son 40 yılda formüle edilip kalıcı gözüken üç ana fikir şunlar:

Kazancınızı büyütemiyorsanız, kazançlı şirketleri satın alarak gelir hanenizi şişirebilirsiniz

Borçlanmaktan korkmayın

Risklerle baş edebilmek için finansal türevlerden yararlanın

Verimli Toplantı Nasıl Yapılır?

Herşeyden evvel, toplantının tarihi bir ay öncesinden belli olmalı Şirket müdürü bir hafta önce bütün katılımcılara toplantı gündemini ve gereken diğer malumatları gönderip katılımcıların gündemden haberdar olup ona göre hazırlanmalarını temin etmeli Bundan başka:

Toplantı mutlaka zamanında başlamalı

Gündeme mutlaka sadık kalınmalı

Müzakereler sırasında konu dışına çıkılmamalı ve asla ikili konuşulmamalı

Kimse birbirinin sözünü kesmemeli Fikirler sonuna kadar dinlenmeli

Başkan dahil hiç kimse gelişi güzel toplantıyı terketmemeli

Şirket performansı gözden geçirilirken yönetim tenkit edilmeli, ama yapıcı olunmalı

Şirket politikaları ve atılacak adımlar üzerinde net anlaşma sağlanmalı

Toplantı üç saat içinde bitirilmeli Başbaşa görüşmeler toplantı sonrası olmalı

Bir sonraki toplantının tarihi, yeri ve gündem maddelerinden bazıları tesbit edilmeli

İşe Adam Almak

İşe alacağınız adam hakkında, işinizi en iyi bilen siz olduğunuza göre en iyi kararı veren de siz olacaksınız Ama şu tavsiyeler faydalı olabilir:

İşe alacağınız insanlara firmanız hakkında asla yanlış bilgi vermeyin Hakikati dosdoğru söyleyin Samimi olun

İşe aldığınız insanın görevini net olarak belirleyin

Yetkilerine mutlaka açıklık getirin

Alt-üst ilişkilerini mutlaka belirtin

Sunacağınız maddi imkanlarda kendinizi onun yerine koyun

Yeteneklerini ve özel durumlarını öğrenip ona göre vazifelendirin

BÖLÜM - MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ:

Çapraz Satış

Çapraz satış, mevcut müşterilere veya aktif olmayan müşterilere ilave ürün veya hizmetlerin satılmasıdır Çapraz satış, kısa vadeli sonuçlardan çok uzun vadede pazarı ele geçirmeyi ve mevcut müşterileri tatmin etmeyi ha defleyen bir yönetim anlayışıyla gerçekleşir Bunu için de, yönetim kurulu başkanından en alt kademeye kadar “Herkes satıcıdır” anlayışının yerleştirilmesi gerekir

Müşteri, satıcını kendi ihtiyaçlarına duyduğu alaka ve dikkati satın alır Güvendiği satıcıyı tercih eder Bu durum telefonların nasıl cevaplandırıldığından, faturaların kesimine kadar uzanabilir

Personel kalitesi farkettirir Bu sebeple çapraz satış için gereken bir diğer unsur da iyi yetişmiş, müşteri hassasiyetine sahip elemanlardır

Çapraz satışı engelleyen sebeplerin başında ise acelecilik gelmektedir

Sadık Müşteri

Şurası çok açık ki; bir müşteri, firmayla ne kadar uzun süre çalışırsa firma o kadar değerli hâle geliyor Eski müşteri daha çok satın alıyor, firmanın zaman kaybını azaltıyor, fiyatlar konusunda daha az hassa davranıyor ve beraberinde yeni müşteriler getiriyor Üstelik bu müşterinin firma açısından giriş maliyeti de yok Bazı sanayilerde iyi eski müşterilerin önemi öylesine büyük ki; müşteri kaybını yılda yüzde 15’ten yüzde 10’a indirmek bile kârı ikiye katlamaya yetiyor

Müşteri kaybı da genellikle firma hatasından kaynaklanıyor

Fiyat ikinci planda kalması gereken bir noktadır Çünkü; fiyat unutulur, kalite ve hizmet akılda kalır

Müşteri Patrondur

Bir işletme ne kadar güzel işliyor olursa olsun, mutlu ve tatmin olmuş müşterilere sahip olmadan başarılı olamaz

Müşteriyi ihmal eden şirket başarılı olamaz Müşteri şirkette en önemli kişidir

Müşteri ilişkilerini bilmek değil, uygulamak önemlidir

Müşteriye gösterilen özen, işimizi kesintiye uğratmak değil, işimizin gayesidir

Müşteri işimizin yabancısı değil, onun bir parçasıdır

Gelecekte başarılı olabilmek müşteri ilişkilerine bağlıdır

Müşteri cedelleşeceğimiz kimse değildir Müşteriye karşı haklı çıkan, kaybeder

Müşteri patrondur, maaşımızı o öder

Müşteri her zaman haklı olursa, hem müşteri hem de şirket kazanır

Müşteriye Gülümseyin

Müşteriler gülümseyen elemanlarla iş yapmayı severler Aslında işletmeye değil onlara bağlanırlar

Müşterinin talebini yerine getirmeye arzulu olun Müşterinin talebi ne kadar gayri makul olursa olsun bozuntuya vermeyin

Uzun vadeli kazanç uğruna kısa vadeli menfaatleri feda etmeyi benimseyin

Müşteri, İş görenlerin kendi sorunlarını evlerinde bırakmalarını bekler

Olumlu ve coşkulu olmaya çalışın

BÖLÜM - KALİTEYİ KOLLAMAK:

Kaliteyi Keşfeden Adam

WEdwards Deming, Japonlara kalite bilincini aşılayan adam Anahtar kelimeleri: Kalite ve sistem

Kalite kelimesi şirket felsefelerinin anahtar kavramı haline gelmiş bulunuyor Amerikalı yöneticiler kalite sorunlarının suçunu işçilere yüklerken, Deming kalite ve üretkenliğin artırılmasında insiyatifin yöneticilerde olması ve suçu da başkalarına atmamaları gerektiğini savunur “Kalite nerede imal edilir?” sorusuna Deming’in verdiği cevap, “Yönetin Kurulu”dur

Kalite, Üretkenlik ve Kâr

Deming’e göre, bu üç kavram arasında yakın bir ilişki var Kalite yükseldikçe, maliyetler azalır Bu bir zincirleme reaksiyon başlatır Daha iyi kalite, daha düşük maliyet ve daha yüksek üretkenliğe yol açar Maliyetleri düşen şirket, tasarrufunun bir kısmını düşük fiyatlar şeklinde müşterilerine yansıtır Müşterilerin keyfine diyecek yoktur Kalite yükselmiş, fiyat düşmüştür Bu durum şirketin pazar payını azaltır ve yeni istihdama vesile olur

Deming’in bu fikirleri 1950’lerde Japonlar tarafından başarıyla uygulandı ve hepsinin doğru olduğu anlaşıldı Japon şirketleri mallarının kalitesini yükselttikçe pazar payları arttı, yeni iş sahaları açıldı ve sonuçta bütün Japon halkının hayat standardı yükseldi Herkes bu yönelişten yarar sağladı

İşyerinde Rekabet ve İşbirliği

Rekabet değil, işbirliği DrDeming’in iş idaresi ilkelerinden biri de şirket çalışanlarının işbirliğidir İşyeri bir aile yuvasıdır ve rekabetten ziyade işbirliği verimli sonuçlara yol açar “altta kalanın canı çıksın” anlayışıyla şirket idare edilmez Liderin işi de insanları yargılamak değil, kimin hangi tür yardıma ihtiyacı olduğunu tesbit edip o ihtiyacı gidermeye çalışmaktır

Futbol oyununda başarı nasıl ki sadece golü atana ait değil de, bütün oyunculara aitse, şirkette de başarı kollektif çalışmanın ürünüdür

Fiyatı Bırak, Kaliteye Bak

Kalite, şirket çapında bir süreçtir Tavizsiz uygulanması gerekir

Kalite, müşterinin kalite dediği şeydir

Kalite ve maliyet bir toplamdırlar, fark değil

Kalite ekip heyecanı gerektirmektedir ve kalite şirketteki herkesin işidir

Kalite, bir yönetim tarzıdır

Kalite ve yenilik karşılıklı olarak birbirlerine bağlıdır

Kalite bir ahlaktır

Kalite, sürekli bir iyileştirme gerektirir ve devamlı yukarıya yükselen bir hedef olmalıdır

Kalite, üretkenliğe giden en az maliyetli, en az sermaye yoğun yoldur

Kalite, müşteri ve tedarikçileri de içine alan topyekün bir sistem ile gerçekleştirilebilir

Ölçülemeyen

“Kalite yoksa, fiyat hiçbir şey ifade etmez” Bu söz ABD’nin meşhur ayakkabı şirketi Stride Rite’nin çeyrek asırlık başkanı Arnold Niatt’ın “İyi bir yönetici olmayı nasıl öğrendiniz?” sorusuna şu cevabı veriyor: “İşin hep ölçülemeyen kısımlarıyla uğraştım Neyin iyi ve düzgün gittiğini, yöneticinin dikkat etmesi gereken şey değildir Asıl dikkat etmemiz ve önlememiz gereken, hayal kırıklığı ihtimalidir

Yöneticilik Dersleri, e-kitaplar, Mustafa ÖZEL, kitap özetleri, roman özetleri, Özetler, değerlendirmeler, bedava kitap, önemli eserler, kısa kitap özetleri, yabancı kitaplar, hikaye, çocuk, işte başarı, üniversitede başarılı olma, Edebiyat, Türkçe






Alıntı Yaparak Cevapla