|
Prof. Dr. Sinsi
|
Sözsüz İletişim Kitap Özeti
7 SOSYAL HAYAT:
İnsanların davranışları kendilerini ele verir Uçakta, otobüste, lokantada, alışverişte tavır ve davranışlar ayrı bir dikkat ve hassasiyet gerektirir Neticesinde kul hakkı söz konusudur
Lokantaların koltuğu az rahat yapılırsa çabuk boşaltma imkanı olur Giyim mağazalarında en iyi ve kaliteli mallar en sona bırakılır ta ki yol üzerinde müşteri bir şeyler daha alabilsin Toplu yerlerdeki satış tuzaklarına DİKKAT şarttır
8 ETKILI BIR SES GELIŞTIRME:
1 Gerçeği söyleyen, kalpten gelen ses samimi ve rahattır
2 Kendi iç problemlerini aşamayanlar inandırıcı olamazlar (H E etkileyiciliği)
Ses Şifreleri: Düşünerek, “eee” veya “mmm” demeden konuşmak akıcı ve etkileyicidir Şey ve yaniyi terk ettirmenin yollarını bulmalı Duygularımızı gizlemeye çalışırken sözcükleri karıştırırız
Sesin Tonu: Fazla bağırma, sesi düşürme, vurgulara dikkat, içten olma, ses yüksekliği, rezonansı önemlidir, tempo önemlidir 150 kelime yerine 30-40 = M Yılmaz Sadece güçlü ve saygın insanlar yavaş ve düşük ses tonuyla konuşmaya cesaret edebilirler Sesin tonu, yüksekliği konuya ve duruma göre değişken olmalıdır İyi seçilmiş duraklamalar vücut tavırlarıyla desteklenirse etkili olur İnandırıcı konuşma mesajın hızı ve akıcılığıyla sağlanır (Sünnet olan tane tane anlaşılır konuşmaktır Üstadımızın belagatta anlattığı üslüplar da dikkate alınmalı) Konuşma ve ses tonunu birilerine tenkit ettirip veya banda alıp geliştirebiliriz
Hülasa: Vazifesi hitabet ve tebliğ olan bu cemaatin her ferdi sünnetteki hitap tarzını, canlı mübelliğ hocamızı örnek alarak inceleyip kendi konuşma tarzını (ama mutlaka ihlas ve samimiyete dikkat ederek) geliştirmelidir
Kitabın devamında Kennedy-Nixon-Carter-Ford tartışmalarını mukayeseli olarak anlatıyor
Davranışların tutarlı, mantıklı, kendimizden, taklitsiz, çevreye karşı dikkatli, rahatsız etmeden, mütecessis, nazik, muhatabı anlayarak, üç düşünüp bir konuşarak, vakarlı ve sevimli vb bir çizgiye oturtabilmelisiniz
Kendimiz hakkındaki müspet bakışlara “ fihi nazar “ deyip eksiklileri öğrenmeye ve değiştirmeye çalışmalıyız
Şahıs, ev, çevre hep düzenli tertipli olmalı, imajımızın halden ziyade makamımızı temsil etmesine dikkat etmeliyiz İnsanların güven ve bağlılığını kazanmaya, kendimiz gibi olmaya, kendimizi davamıza adamaya, iç problemleri hallederek tutarlı fikirlerle insanlara yardıma koşmaya azimli olmalıyız
EK 1 Power dergisi eki olan “Kendinizi Nasıl Yönetirsiniz? (John Walsh)” isimli kitabın 84 shf özeti
Karar alırken basit ve güveniliri aramak yerine birden fazla ve istişareyle karar almalı
Daha makul öneriler getirildiğinde kararlarınızı değiştirebilmelisiniz
İyi yöneticiler her işten sorumludurlar ama en az karar verirler Taksim-ül Amal, mesai tanzimi ve iş takibi iyi yapılmalı
İyi idareci daha büyük yeni ve atılımcı kararlar alırken, basit ve rutin kararları alta bırakır
Personel karar alıp, iş yapacak, başarılı olacak işte tavzif edilmeli
İnsanlar niyet ve eylemi karıştırırlar Alınan kararları takip edecek bir kişi mutlaka olmalıdır
İcraatın safhalarını takip edecek rapor sistemi olmalı, vaatlerden çok teslim tarihleri ve sonuçla ilgilenilmelidir
Kriz dönemlerinde yanlış bile olsa hızlı karar almalı ki kriz yayılmasın
Önemli detay veya kozu en sona saklayın Tam yeri gelince söyleyin
Bir cemaatte hizipler oluşur, bazıları icraate katılmaz, sorunlar değil kişiler eleştirilirse, sorumluluklar savsaklanırsa ekibin çalışma problemleri var demektir
Çözüm olarak yeni bir planlama, yakınlık-anlayış vb yollar denenmeli
İdarecinin altında karar alabilen bir fikir heyeti olmalı, problemleri çözmeli
Anlayış göstermek kalbe girmenin en iyi yoludur Dinlediğinizi “hımm” falan diyerek, bütün bedeninizle yönelerek yer yer muhatabı anladığınızı gösteren sorular sorarak ispat edin Dinleyemeyecekseniz mutlaka yazılı rapor alın
İyi bir dinleyici mütehammil, başka şeyle uğraşmaz ve düşünmez, anlamaya çalışır, hemen karar vermez, yüzüne bakar, konudan sapmaz Dinlemezseniz dinlenmez-siniz
Kötü bir toplantıda gereksiz kişiler vardır, altı kişiden fazlası karar almaya çalışı-yordur, bazıları hiç katılmıyor öneri getirmiyordur, istenilen şeyler sonraki toplantılara erteleniyordur, takip edecek kişi görevlendirilmiyordur, telefonlar açıktır, masa yuvarlaktır Toplantıya geç kalmalarla gereksiz uzamalar oluyordur
Resmi veya uzun toplantı yerine hızlı karar alan alt gruplar verimlidir
Beyin Fırtınası:
1 Buluşlar yapılan yarı saygılı yarı resmi bir ortam oluşur
2 Hiçbir görüş eleştirilmez
3 Yeni fikirler teşvik görür
4 Yönetici teşvikçi ama baskıcı değildir
5 Herkes ciddi-az ciddi fikir öne sürmeli
6 Herkes sırasıyla konuşmalı
7 Fikirler tartışılıp, elenip, seçilmeli
Yönetici üzerindeki istişare yükünü dağıtmalı, bazı toplantılara altları göndermeli
Toplantının sonuçlanması için yöneticinin biraz cesur ve patavatsız uzlaştırıcı olması lazımdır
İnsanlar bitiş saati belli olmayan, aktif katılımları sınırlı olan, kendilerini ilgilendiren gündem sayısı az olan, gündem maddelerinin görüşme süresi belli olmayan, ruzname maddeleri ehemmiyet sırası belli olmayan toplantılara geç gelirler Baş:18 27 Bit: 23 02 diye hassas saatler belirlenmeli
Yönetici:
1 Gündemi sunmalı
2 Maddeleri takip etmeli
3 İşleyişi kontrol etmeli
4 Gevezeliği, önyargıyı ve ikili diyalogları önlemeli
5 Karşıt görüşleri özetlemeli
6 Sonraki toplantıya kadar etkin çözüm önermeli
Yönetici bir psikolog gibi anlayışlı ve adil olmalı Fikirlerden etkilenmeli, kabul etmeli, evet diyebilmeli, tartışma isteyenleri dengeleyebilmeli Herkesin bir reyi olmalı
Toplantıda en başarılı kişi duygu ve tepkilerini kontrol edendir, ses tonu iyi ayarlanmalı ve gerektiği kadar az ve öz konuşulmalıdır
Fonksiyonunuz olmayan ve ilgisiz konularda izin alıp ayrılabilmelisiniz
Tahrik edici cümle, davranış, fikirleri takmayın, şövenist olmayın
İyi bir iletişim için hemen konuya girin, nedenleri izah edin, ne yapılacağını, planınızı aktarın, beklentilerinizi söyleyin Yazı ve söz açık, basit, mantıklı ve öz olmalıdır
Çalıştığınız insanların doğum, ölüm, hastalık vb anlarını iyi takip edin
İyi Bir Konuşma:
1 Makale üslubuyla olmaz, akıcı olmalı
2 Fazla edebi ve şatafatlı olmamalı
3 Kısa cümleler ve örnekler olmalı
4 Netlik ve üslubun çekiciliği
5 Kağıttan okumamak
6 Hızlı konuşmamak
İyi Bir Yazı:
1 Ne tür bir yazı olduğu belli olmalı
2 Başlıklar ve içindekiler olmalı üst ve alt
başlıklar olmalı
4 Cümleler kısa, öz, açık olmalı
5 Noktalama işaretleri düzgün olmalı
6 Paragraflar kısa olmalı
7 Genelleme yapılmamalı
8 Sonuçlar net ifade edilmeli
Sözsüz İletişim, e-kitaplar, Ken KOOPER, kitap özetleri, roman özetleri, Özetler, değerlendirmeler, bedava kitap, önemli eserler, kısa kitap özetleri, yabancı kitaplar, hikaye, çocuk, işte başarı, üniversitede başarılı olma, Edebiyat, Türkçe
|