Yalnız Mesajı Göster

İletişim İle İlgili Olumlu Ve Olumsuz Örnekler

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İletişim İle İlgili Olumlu Ve Olumsuz Örnekler




10Onlara üstünlük verin: Karşınızdaki kişilere veya iletişim içerisinde olduğunuz kişilere üstünlük atfedin Örneğin sigara kullanan arkadaşınıza; “Şu sigarayı da bırakamadın Seni esiri haline getirdi şunla bir baş edemedin” Sözleriyle yaklaşırsan onun tarafından bu hakaret olarak algılanır Ancak ona; “Sigara içmek senin sağlığını olumsuz yönde etkileyebilir Senin gibi nefsine, bünyesine hakim olan bir kişi istediği takdirde bu sigarayı bırakabilir, bu yönde sana güvenim sonsuz” kelimeleriyle ona yaklaşırsanız hiç kuşkusuz karşılıklı iletişiminiz daha mükemmel olacaktır

11İyimser yaklaşın: Arkadaşınızla, öğretmeninizle ilişkiniz ne kadar kötü olursa olsun sakın kapıyı kapatmayın Onların size göre yanlışlarını dile getiriyor olabilirsiniz Bu yanlışları baş edilmeyecek sorunlar olarak onlara göstermeyin Olaylara olumlu yönde bakın Matematik dersi kötü olan bir arkadaşınızın yanında “bu matematik dersi çok zor Kesin biz bu dersten kalırız Zaten kafamızda çalışmıyor” sözleri yerine “matematik dersimiz kötü bir yerde eksiğimiz olmalı Onu tespit edip o yönde çalışmalıyız Lise 1 de nasıl matematikten geçmişsek bu senede geçeceğiz” sözlerini kullanırsanız hem kendinize hem de karşınızdakine moral ve motivasyon sağlamış olursunuz İnsanlar sizinle konuşmaktan zevk alırlar

12Sevgi dağıtın, saygı gösterin: Sevilmeyen kişilere karşı çoğunluk önyargılıdır Bu nedenle sevilmeyen ve saygı duyulmayan kişiyle iletişim kurmaktan herkes kaçar Sevilmeyen kişilerin fikirleri, yaşantıları da onu sevmeyen kişinin hoşuna gitmez Bu da iletişimi başlamadan engeller Bu nedenle tüm insanları sevmeye çalışın, ona sevginizi hissettirin (kolunu tutmak vb) Sevemiyorsanız bile mutlaka ona saygı duyun

13Emin olun: Kullandığınız kelimeler, düşünceler, fikirler konusunda emin olmalısınız ve ona inanmalısınız Davranışlarınızda bu doğrultuda olmalıdır Sözünüzün kesilmesinden hoşlanmıyorsanız sizde başka birinin sözünü kesmemelisiniz Böylece inandırıcılığınız ve karşınızdaki kişinin size güveni artar

14Ses tonunu ayarlayın: Karşıdaki kişiye bir durum, olay anlatırken ses tonunuzu da en iyi şekilde kullanmalısınız Kahramanlıkla ilgili bir şiiri kısık bir ses tonuyla okursanız ne kadar karşıdakini etkileyebilirsiniz Bu nedenle ses tonunuzu olaya göre ayarlamayı unutmayın Arkadaşınız tarih sınavından kötü bir not almışsa onunla daha kısık bir ses tonuyla konuşun Çok iyi bir not almışsa ses tonunuzu yükseltin Başarısını paylaştığınızı ona hissettirin Öğretmeninizle yazılıda aldığınız not hakkında konuşurken ses tonunuz çok yüksek olmamalıdır Öğretmen bunu hakaret olarak algılayabilir Derste bir konuyu anlatıyorsanız önemli noktalarda ses tonunuzu artırın o noktaya vurgu yapın Böylece anlattığınız konu daha etkileyici ve karşıdakilere bilgi verici olacaktır

15“eee”, “ııı” bunları unutun: Karşınızdaki bir kişiyle konuşurken, yada birilerine bir konu anlatırken herkesi sinirlendiren ortak bir noktada konuşma aralarında kullanılan “eee”, “ııı” kelimeleridir Bunlar sizin anlatmak istediklerinizi böleceği için fikrinizi karşıdakine tam olarak anlatamamış olursunuz

16Dinlemeyi bilin: İnsanlar hep konuşmak ama hiç dinlememek isterler Dinleme alışkanlığı karşınızdaki kişiye değer verdiğinizin, onunla duygularınızı paylaştığınızın en önemli göstergesidir Bir kişiyi dinlerken başka hiçbir işle ilgilenmeyin, sadece onu dinleyin Hatta onu konuşturmaya teşvik edin

Psikolojik Danışman: Ahmet Yıldız (kisiselbasaricom)

Aile içi olumlu iletişim:

Çocuğunuzun kendisiyle ilgilendiğinizi, ihtiyacı olduğunda yardım edeceğinizi bilmesini sağlayın

Çocuğunuz sizinle konuşmak istediğinde televizyonu kapatın veya gazeteyi elinizden bırakın

Çocuğunuz size önemli birşey söylemeye çalışırken telefon görüşmesi yapmaktan kaçının

Başka insanların özellikle dahil olması gerekmediği sürece, konuşmalarınızı özel tutun Çocuğunuzla aranızdaki en iyi iletişim etrafta başka insanlar yokken gerçekleşir

Çocuğunuzu başka insanların önünde utandırmak veya güç duruma düşürmek sadece içerleme ve düşmanlık duyguları hissetmesine neden olur, iyi bir iletişime değil

Çocuğunuzun tepesinden konuşmayın Konuşurken fiziksel olarak çocuğunuzun düzeyine inin

Çocuğunuzun bir davranışı ya da bir olay nedeniyle çok sinirliyseniz, objektif davranamayacağınız için, yeniden sakinleşene kadar iletişim kurmaya çalışmayın Beklemek, yatışmak ve çocukla daha sonra konuşmak en iyisidir

Çok yorgunsanız aktif bir dinleyici olabilmek için daha fazla çaba harcamanız gerekecektir Gerçek bir aktif dinleme kolay iş değildir ve bedeniniz ve zihniniz yorgunken daha da zorlaşacaktır

Dikkatle ve nazik bir şekilde dinleyin Çocuğunuz birşey anlatmaya çalışırken sözünü kesmeyin Çocuğunuza arkadaşlarınıza gösterdiğiniz nezaketi gösterin

Olayların nedenini sormayın, ne olduğunu sorun

Çocuğun anlatmaya çalıştığı durum hakkında önceden bilgi sahibiyseniz, bunları çocuğunuzla paylaşın

"Senin için neyin iyi olduğunu ben biliyorum", "sadece dediğimi yap, sorun çözümlenecektir" ya da "ben sözümü bitireyim sen de konuşacaksın" gibi cümleleri, telkinlerde bulunmayı ve ahlaki açılardan kınamayı en az düzeyde tutun Bunlar açık iletişim kurma ve bu açıklığı devam ettirmeye yardımcı olmayacaktır

Aptal, budala, tembel gibi aşağılayıcı sözler kullanmayın

Çözüme yönelik somut adımlar geliştirmesi için çocuğa yardımcı olun

Çocuğu yaptığı veya yapmadığı şeylerden dolayı değil, kendisi olduğu için kabul ettiğinizi gösterin

Çocuğun açık iletişimi sürdürmesini destekleyin Bunu, çocuğu olduğu gibi kabul ederek ve gösterdiği iletişim çabalarını takdir ederek sağlayabilirsiniz


Alıntı Yaparak Cevapla