Yalnız Mesajı Göster

Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı




Turizmde Tanıtma Stratejileri ve Medya Kullanımı

TURİZM OLGUSU VE TANITMA

“Tanıtma”, kavramı,1950’lerden başlayarak iletişimin, teknolojisi ve yöntemleriyle hızla gelişmesi sonucu ortaya çıkan yeni kavramlardan biridir Bati dillerinde, “tanıtma” kavramının karşılanması için genellikle infarmation,publicity,communications, internal pulic relations ve hatta propaganda deyimleri kullanılmaktadır1

International Communication :

“Tanıtma”,toplumsal bilimler çerçevesinde yer alan her bilim dalıyla doğrudan ilişki içimde olan, bunların yöntem ve tekniklerinden yararlanan ve olumlu bir etki elde etmek için bir yöntem ve teknikler kümesidir 2

Turizmde Tanıtım ve Reklam :

Tanıtma kavramının bugünkü anlam ve kapsamına sahip olmasında “çağdaş pazarlama yaklaşımı”nın önemli etkisi olmuştur “Dinamik yaklaşım”da denilen çağdaş pazarlama yaklaşımı, tüketicinin istek ve ihtiyaçlarının ön plana alındığı ve bunlara yanıt verebildiği ölçüde başarılı olunabileceği kabul eden ve “talep arzı belirler” sloganıyla özetlenebilecek bir yaklaşımdır 3

Advertising: H2S Role in Modern Marketing :

Böylesi bir yaklaşımın benimsenmesi kaçınılmaz olarak tüketicilerin, tüketici davranışlarının ve Pazar koşullarının çok iyi bilinmesi ve sürekli olarak izlenmesini gerektirmektedir İşte reklam, halkla ilişkiler, satış geliştirme gibi pazarlamaya yönelik

kavramları da içine alan tanıtmanın ekonomi, toplumbilim, toplum psikolojisi, psikoloji, toplumsal antropoloji ve siyasal bilimler gibi disiplinlerle hem bilgi birikimi, hem de uygulama alanındaki alışverişi bu zorunluluktan doğmaktadır Bu sayede tüketicinin istek ve ihtiyaçlarının öğrenilmesi, bunların karşılanması yönünde çaba harcanması; bu arada onun zihninde olumlu bir imaj (izlenim) yaratarak saygınlık kazanılması herkes

tarafından bilinen ve kabul gören bir “marka imajı” yaratılması ve nihayet bu yolla satışların arttırılması amaçlanmaktadır

Yalnızca ürün ve işletme ölçeğinde geçerli gibi görülen bu pazarlama yaklaşımının, ulusal ölçekli tanıtım faaliyetlerine de uyarlanabilmesi mümkündür Çünkü ulusal ölçekli tanıtma faaliyetlerinin de özü, toplum ve ülke hakkında, uluslar arası kamuoyunda olumlu bir imaj yaratmak; ulusal saygınlığı arttırmak; uluslar arası , siyasal,ekonomik ve kültürel ilişkilerde kabul görmek ve sözü geçer bir konuma yükselmektir

Tanıtma kavramlı bir bütün olarak ele alındığında, toplumsal yapıdan örgütlenmeye, ekonomik yapıdan kültür ve geleneklere, çok geniş bir ilgi alanına sahiptir Bütün bu alanlarda bir taraftan bilgi akışına olanak verirken diğer taraftan dünya kamuoyunda olumlu bir imaj yaratılarak çeşitli baskı gruplarının yürüttükleri siyasal faaliyetler ve bunların sonucunda oluşabilecek telkin ve baskıların etkisiz bırakma ile bunların yerine olumlularını yerleştirebilme olanağını yaratabilir Tanıtımdan beklenen sonuçların eksiksiz olarak elde edilebilmesi için birbirleriyle doğrudan ilişkili olan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel alanlardaki faaliyetlerinin bütüncül bir yaklaşımla ele alınması gerekirmakro ölçekte bakıldığında amaç, ülkeye özgü olumlu bir imaj yaratmak olduğuna göre, tanıtım faaliyetine ilişkin alanlarda ekonomik, toplumsal, siyasal,kültürel yada trustik gibi alt bölümlere ayrılmasının, yapılmak istenen işin özü bakımından bir farkı da yoktur Ancak bu önerme, bu alanlara yönelerek yoğunlaşacak özgü faaliyetlerin olmayacağı anlamına gelmez Aksine, bu alanlardan herhangi birinde yoğunlaşacak faaliyetlerin o alanın özgün koşullarının belirlediği yöntem ve tekniklerde farklılaşmaları kaçınılmazdır Fakat bu farklılıklar tanıtma sürecinin özüne ilişkin olmayıp, çoğunlukla yararlanılacak yöntem ve tekniklerin ayrıntıları için söz konusudur

1 Tanıtma Amaçlı İletişim Süreci

Bir tanıtım kampanyasının başarılı olabilmesi için , olayın özünü oluşturan “iletişim süreci”nden en etkin şekilde yararlanması gerekmektedir İletmek istenen mesajın biçim ve içeriği ne olursa olsun tanıtım amaçlı iletişim süreci “kitle iletişim ortamında” gerçekleştirilir Kitle iletişiminin başlıca özellikleri ise kitleye yönelik olarak toplu biçimde, dolaylı ve en azından geçici bir süre için tek yönlü olarak gerçeklemesidir 4

Haberleşme Araç ve Teorilerine Giriş :

İletişim süreci beş temel öğeden oluşur Bunlar : kaynak (gönderici), mesaj, kanal ve araçlar, alıcı ve amaçtır

“Tanıtım amaçlı iletişim süreci”de aynı öğelerden oluşmakla birlikte, bu sürecin daha açık ve ayrıntılı olarak incelenebilmesi için “tanıtım” eylemine yönelik olarak yeniden kurgulanması gerekir



Alıntı Yaparak Cevapla