Yalnız Mesajı Göster

Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı

Eski 10-21-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Turizmde Tanıtma Stratejileri Ve Medya Kullanımı




11Kaynak (Gönderici)

İletileri simgeler aracılığıyla hedefe gönderen kişi, kişiler yada kurumdur Kaynak, konuşan, yazan, çizen yada yüz ve beden hareketlerinde bulunan bir birey yada gazete, radyo, televizyon bir resmi veya özel kuruluş olabilir Amacı , hedeflediği alıcı konumundaki kişi yada kitleye ulaşmak ve o anda istediği yönde bir tutum değişikliği yaratmaktır

Kaynak ,mesajın bir semboller sistemi içinde kodlayarak çeşitli iletişim kanalları ve bu kanalları içinde yer alan araçlarla iletir5

“Haberleşme Nasıl İşler”

Mesaj alıcısına ulaştıktan sonra, aynı süreç bu kez tersten başlayarak, kodlanmış bulunan simgeler dizisinin hangi anlamlarda yüklü bulunduğunun anlaşılmaya çalışılması biçiminde yaşanır; yani kod açımlanır

Hem gönderici taraf olan kaynağın hem de hedef konumundaki Alıcının kendi yaşam deneyimlerinden, kültürel birikimlerinden, eğitimlerinden edinmiş bulundukları birer “adlandırma çerçeveleri” (izafet çerçevesi) vardır 6 eğer kaynak alıcının ayrı ayrı sahip bulundukları anlamdır ma çerçevelerinin ortak alanı bulunuyorsa ve kodlanmış olan simgeler dizisi bu ortak alan içinde yer alıyorsa, ayrıca bu ortak alan ne kadar büyükse, iletilen mesajın alıcı tarafından , yüklü bulunduğu doğru anlamlar ile algılayabilmesi o kadar kolay ve mümkündür

12 Mesaj (İleti)

Kaynaktan alıcıya gönderilen bir uyarı, bir düşünce, duygu, kanı yada bilginin kaynak tarafından kodlanmış biçimidir Bir başka deyişle mesaj, bir şeyi aktarmayı, iletmeyi isteyen kaynağın ürettiği sözel, görsel-işitsel simgelerden oluşmuş somut bir üründür

Kaynağın iletileceği mesajı kodlarken üzerinde durulması gereken noktaları Schramm şu biçimde sıralmaktadır7 :

1) Mesaj, alıcının dikkatini çekecek biçimde kurulmalı ve iletilmelidir

2) Mesajın , anlamı bozulmadan iletilmesini sağlayacak biçimde hem kaynağın, hem de alıcının ortak oldukları anlamlandırma çerçevesine düşecek biçimde oluşturulmalıdır

3) Oluşturulacak mesaj alıcıda ihtiyaç uyandırmalı ve bu ihtiyaçların doyurulması yönünde önerilerde bulunup yol göstermelidir

4) Mesajın ihtiyaçların doyurulmasına ilişkin olarak önerdiği yol, bireyin kendisinden istenen yönde harekete geçerken kendisine ait hissettiği toplumsal grubun normlarına ve o grup içindeki konumuna da aykırı düşürmeyecek biçimde düzenlenmelidir

Mesaj bir kez kodlandıktan sonra alıcısına iletilmek üzere çeşitli iletişim kanallarından birisine yada aynı anda birkaçına sokulmaktadır Bu kanallar yüz yüze iletişimden kitle iletişim araçlarının çeşitli türlerine kadar oldukça geniş bir yelpaze oluşturur Bunlar arasında yapılacak seçimin isabeti ile seçilen kanal ve araçların kullanımındaki verimlilik; iletilecek mesajın ömründen, dolaşım hızına, güvenirliğinden iletişim sırasında uğrayabileceği anlam bozulma ve sapmalarına kadar pek çok konuda belirleyicidir 8

13 Hedef (Alıcı)

İletişim sürecinde , kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan öğedir Hedef bir kişi, örgütlenmiş yada örgütlenmemiş bir grup yada toplum olabilir Tanıtım amaçlı iletişim süreci, alıcı konumundaki hedefin istenilen yönde bir tutum ve davranış değişikliğine yönelmesini ve bu yönde harekete geçirilebilmesi amaçlanmaktadır Söz konusu hedefin özellikleri, tanıtım faaliyetlerinin planlanması, uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi açısından belirleyici öneme sahiptir Hedefin özellikleri bilinmeksizin yapılacak tanıtım çalışmaları ancak rastlantısal bir başarı şansına sahip olabilir9

Tanıtım faaliyetleri ile tüketicinin; istek ve ihtiyaçlarının öğrenilmesi, bunların karşılanması yönünde çaba harcanması, bu arada olumlu bir imaj yaratılarak saygınlık kazanılması, bir marka yaratılması ve bu yolla satışların arttırılması amaçlanır Başka bir anlatımla, tanıtım amaçlı iletişim süreci ile, pazarlama arasında doğrudan bir ilişki söz konusudur Kısaca tanıtım pazarlamanın bir türevidir10

Tanıtım amaçlı ,iletişim sürecinin başarılı olabilmesi hedefin istek ve ihtiyaçlarına, beklentilerine, güdülerine uygun olarak tasarlanmasına, ayrıca yöneldiği kişi yada grupların içinde bulunmaları mümkün olan kuşku ve belirsizlikleri de hesaba katmasına bağlıdır


Alıntı Yaparak Cevapla