Yalnız Mesajı Göster

Halkla İlişkilerde Tanımlar Ve Genel Kavramlar

Eski 10-21-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Halkla İlişkilerde Tanımlar Ve Genel Kavramlar




Kurum İçi İletişim

 Hedef Kitle Kurumun başarısında ve / veya başarısızlığında fiilen ya da potansiyel etkisi olabilen özel veya tüzel kişilerden oluşan topluluklar

Son 20 yılda işletmelerin sahip oldukları en büyük değer insan kaynağı düşüncesiyle

– 1940’lar, çalışanların devamını sağlama

– 1950’lar çalışanları bilgilendirme

– 1960’lar çalışanları ikna

– 1970 sonrası istekle çalıştırma

Kurum İçi İletişimin Amaçları

 Karşılıklı güven

 Her yönde bilgi akışı

 İşletmeye katkıyı artırma

 Yaratıcılığa prim veren bir iş ortamı

 İşletme başarısı ve çalışan beklentisini bütünleştirme

 İşletmenin geleceği konusunda iyimserlik

Kurum içi İletişim ve Örgütsel Kültür

 Çevre

 Değerler

 Kahramanlar

 Törenler ve Toplantılar

 Hikaye ve Rivayetler

Çalışanların Bilgi Alma İhtiyacı

 Kurum içi iletişim gerçekleştirmede

 Kurumun gelecek planları

 Yapılan işe yönelik bilgiler

 Personel politikaları

 Yükselme olanakları

 Gelişen olayların çalışandaki etkileri

 Yapılan işin kurum içindeki yeri

 Diğer bölüm faaliyetleri

 Kurumun kârı ve nasıl kullanıldığı

 Finansal Sonuçlar

Gibi konular öne çıkabilir

Kurum İçi iletişim Seçenekleri

 Görüş alma araştırmaları

 İletişim etüdü

 Açık kapı uygulaması

 Öneri programı

 Özgür ifade programı

Kurum İçi İletişim Araçları

 Kurum içine yönelik yayınlar

– Amaç, politika ve hedeflerden haberdar etme

– Kurum kültürünü aşılama

– Yatırım ve gelecekle ilgili bilgilendirme

– Disiplin ve diğer konularda eğit

– Kuruma gelen ve gidenler (personel)

– kurum ile ilgili ilginç olaylardan haberdar etme

 Mektuplar

 İlan Panoları

 Sergiler

 Kuruluş Raporları

 Diğer yayınlar

 Görsel-İşitsel Araçlar

 Toplantılar

 Dilek Kutuları

HALKLA İLİŞKİLERDE PROGRAM/KAMPANYA PLANLAMA

 Bir halkla ilişkiler projesi sürecinde “araştırma”nın (tanıma faaliyetleri) ardından ikinci aşama program planlamadır

 Bu aşamada

– neler yapılabileceği

– bunların nasıl bir düzen içinde yapılırsa örgütün hedeflerine ulaşılmasının mümkün olabileceği

belirlenir

PROGRAM PLANLAMA

 İyi bir halkla ilişkiler programı örgütün asıl konusu ile birlikte pazarlama ve iletişim hedeflerini gerçekleştirmede de etkin bir araçtır

 Dolayısıyla Halkla İlişkiler planlaması stratejik olmalıdır

 Uygulayıcı bir durum hakkında düşünmeli ve bu durumla ilgili

– ne yapılacağını analiz etmeli,

– stratejileri ve taktikleri kavramsallaştırmalı

– sonuçların nasıl ölçüleceğini tanımlamalıdır

– Planlama aynı zamanda birden fazla metodun –haber yayınlama, özel olaylar, medya araçları, haber içerikli konferanslar, medya görüşmeleri, broşürler, bildiri kitapçıkları konuşmalar- koordinasyonunu da içermektedir

 Sistematik bir planlamaya dikkat çekmek aynı zamanda gelişigüzel iş yürütmeyi ve etkili olmayan iletişimi engeller

 Ne yapılacağı ve yapılacakların nasıl yürütüleceğine dair ayrıntılı plana sahip olmak programların daha etkili ve halkla ilişkilerin örgüt için daha değerli olmasını sağlar

PLANLAMA YAKLAŞIMLARI

• Hedeflere Göre Yönetim (MBO)

• Stratejik planlama modeli

A HEDEFLERE GÖRE YÖNETİM (MBO)

Hedeflere göre yönetim, örgütün spesifik bir hedefini gerçekleştirecek bir stratejiyi açık ve kesin bir biçimde belirleme düşüncesi geliştirmeyi, ve bu düşünce üzerinde odaklanmayı sağlar






Alıntı Yaparak Cevapla