10-21-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Halkla İlişkilerde Tanımlar Ve Genel Kavramlar
Kurum İçi İletişim
Hedef Kitle Kurumun başarısında ve / veya başarısızlığında fiilen ya da potansiyel etkisi olabilen özel veya tüzel kişilerden oluşan topluluklar
Son 20 yılda işletmelerin sahip oldukları en büyük değer insan kaynağı düşüncesiyle
– 1940’lar, çalışanların devamını sağlama
– 1950’lar çalışanları bilgilendirme
– 1960’lar çalışanları ikna
– 1970 sonrası istekle çalıştırma
Kurum İçi İletişimin Amaçları
Karşılıklı güven
Her yönde bilgi akışı
İşletmeye katkıyı artırma
Yaratıcılığa prim veren bir iş ortamı
İşletme başarısı ve çalışan beklentisini bütünleştirme
İşletmenin geleceği konusunda iyimserlik
Kurum içi İletişim ve Örgütsel Kültür
Çevre
Değerler
Kahramanlar
Törenler ve Toplantılar
Hikaye ve Rivayetler
Çalışanların Bilgi Alma İhtiyacı
Kurum içi iletişim gerçekleştirmede
Kurumun gelecek planları
Yapılan işe yönelik bilgiler
Personel politikaları
Yükselme olanakları
Gelişen olayların çalışandaki etkileri
Yapılan işin kurum içindeki yeri
Diğer bölüm faaliyetleri
Kurumun kârı ve nasıl kullanıldığı
Finansal Sonuçlar
Gibi konular öne çıkabilir
Kurum İçi iletişim Seçenekleri
Görüş alma araştırmaları
İletişim etüdü
Açık kapı uygulaması
Öneri programı
Özgür ifade programı
Kurum İçi İletişim Araçları
Kurum içine yönelik yayınlar
– Amaç, politika ve hedeflerden haberdar etme
– Kurum kültürünü aşılama
– Yatırım ve gelecekle ilgili bilgilendirme
– Disiplin ve diğer konularda eğit
– Kuruma gelen ve gidenler (personel)
– kurum ile ilgili ilginç olaylardan haberdar etme
Mektuplar
İlan Panoları
Sergiler
Kuruluş Raporları
Diğer yayınlar
Görsel-İşitsel Araçlar
Toplantılar
Dilek Kutuları
HALKLA İLİŞKİLERDE PROGRAM/KAMPANYA PLANLAMA
Bir halkla ilişkiler projesi sürecinde “araştırma”nın (tanıma faaliyetleri) ardından ikinci aşama program planlamadır
Bu aşamada
– neler yapılabileceği
– bunların nasıl bir düzen içinde yapılırsa örgütün hedeflerine ulaşılmasının mümkün olabileceği
belirlenir
PROGRAM PLANLAMA
İyi bir halkla ilişkiler programı örgütün asıl konusu ile birlikte pazarlama ve iletişim hedeflerini gerçekleştirmede de etkin bir araçtır
Dolayısıyla Halkla İlişkiler planlaması stratejik olmalıdır
Uygulayıcı bir durum hakkında düşünmeli ve bu durumla ilgili
– ne yapılacağını analiz etmeli,
– stratejileri ve taktikleri kavramsallaştırmalı
– sonuçların nasıl ölçüleceğini tanımlamalıdır
– Planlama aynı zamanda birden fazla metodun –haber yayınlama, özel olaylar, medya araçları, haber içerikli konferanslar, medya görüşmeleri, broşürler, bildiri kitapçıkları konuşmalar- koordinasyonunu da içermektedir
Sistematik bir planlamaya dikkat çekmek aynı zamanda gelişigüzel iş yürütmeyi ve etkili olmayan iletişimi engeller
Ne yapılacağı ve yapılacakların nasıl yürütüleceğine dair ayrıntılı plana sahip olmak programların daha etkili ve halkla ilişkilerin örgüt için daha değerli olmasını sağlar
PLANLAMA YAKLAŞIMLARI
• Hedeflere Göre Yönetim (MBO)
• Stratejik planlama modeli
A HEDEFLERE GÖRE YÖNETİM (MBO)
Hedeflere göre yönetim, örgütün spesifik bir hedefini gerçekleştirecek bir stratejiyi açık ve kesin bir biçimde belirleme düşüncesi geliştirmeyi, ve bu düşünce üzerinde odaklanmayı sağlar
|
|
|