Yalnız Mesajı Göster

Halkla İlişkilerde Tanımlar Ve Genel Kavramlar

Eski 10-21-2012   #6
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Halkla İlişkilerde Tanımlar Ve Genel Kavramlar




HEDEF KİTLE

 Halkla İlişkiler Programları bazen tüm halka yönelik olsa da çoğunlukla spesifik ve tanımlanmış bir kitle için yapılır

Hedef Kitlelerin Belirlenmesi

 Demografik: Yaş, cinsiyet, gelir, eğitim, meslek, coğrafi yerleşim

 Psikografik: Öğrenme, güdülenme, algılama, alışkanlık

 Sosyolojik: Kültür, toplumsal sınıf, referans grupları

Taktikler

 Stratejileri harekete geçirmek ve belirlenmiş amaca ulaşabilmek için spesifik aktiviteler gerçekleştirmek gerekir

 Taktikler birincil ve ikincil düzeydeki hedef kitlelere ulaşmada iletişim araçlarının kullanımını içerir

Taktiklerin Listelenmesi

 Taktiklerin listelenmesi işler oturmaya başladıktan sonra daha az enerji ve aktiviteyi gerektirir

Kampanya Uyulama Programının Hazırlanması

 Sorumlu kişiler (aşamalar-faaliyetler

 Ne, ne zaman? (doğru zamanlama)

 Bütçe (gerçekçi-uygulanabilir plan)

Takvim/Zaman Tablosu

 Bir program planının zamanlamasında 3 önemli unsur:

– Kampanyanın ne zaman harekete geçirileceği

– Aktivitelerin hangi sırayla gerçekleştirileceği

– Sonuca varmak için tamamlanması gereken tüm adımların derlenmesi

Bir Kampanyanın Zamanlaması

 Program planlama çevresel durumların etkisi göz önünde bulundurularak yapılmalıdır

 Belirlenmiş hedef kitle için anahtar kelimelerin en anlamlı olduğu zaman seçilmelidir

Takvim Düzenlenmesi

 Taktiklerin bir çoğunun (haber duyurma, broşür hazırlanması vs) uzun zaman alacağı ve program bir çok taktiği içerdiği için her olayın bitiş tarihi ve oluş sırası önceden belirlenmelidir

Kampanyanın Uygulama Öncesi Gözden Geçirilmesi

 Programda yer alan faaliyetlerin ve mesajların belirlenen amaçların gerçekleştirebilmesi açısından yeterliği ve etki düzeyinin önceden araştırılması

Bütçe

 Kurumlar genel bütçelerinin Halkla İlişkilere tahsis edecekleri kısmını belirleyebilmek için halkla ilişkiler sorumlularından program bütçesini belirlemelerini isterler

Örn: 500$ broşürler, 1500$ seminerler

UYGULAMA

• Seminerler,

• Fuar ve sergiler (katılma düzenleme)

• Gazete ve dergiler için kurumsal ilanlar

• Basın bültenlerinin dağıtımı,

• Video gösterimi

Hazırlıklar

Bilgi birikimi

• İnsan gücü

• Araç gereç

Kendi çalışanları dışında ekipler

Hİ Biriminde Bilinmesi Gerekenler

 İşletmenin tarihçesi

 Organizasyon yapısı ve faaliyetleri

 Personele ilişkin bilgiler

 Müşteriler, aracılar, ortaklar, tedarikçiler

 Rakipleri ve rakiplerin Hİ faaliyetleri

 Geçmiş Hİ faaliyetleri

Kişiler Arası İletişim

 Sözlü

– Dil

– Dil Ötesi

 Sözsüz

– Yüz ve beden

– Bedensel temas

– Mekan Kullanımı

– Araç Kullanımı

Etkili İletişim

 Doğru zaman

 Nezaket ve esneklik

 Açık, Kesin, Uygulamaya yönelik davranış

 Güleryüzlü-uyumlu

 Sabırlı

 Dinleyen

 Emir değil Teklif eden

 Seçim hakkı tanıyan

DEĞERLENDİRME

 Hedefler ölçülebilir olmalıdırlar

 Değerlendirme kriterleri

– Gerçekçi

– Güvenilir

– Duruma özel

– Müşterilerin ve çalışanların beklentilerini destekleyecek

türde olmalıdır

Değerlendirme

 Ürün/ Hizmet Ölçümü

 Mesajın Etkisinin Ölçümü

 Kitlenin Farkındalığının Ölçümü

 Kitlenin Yeni Tutumumun Ölçümü

 Kitlenin Davranış Biçiminin Ölçümü

 Bilgi verme amaçlı hedefler genellikle anahtar mesaj hakkında ne ölçüde söz edildiğinin derlenmesi ve analiz edilmesini gerektirir

 Koveraj

 Ne kadar kişiye ulaşıldığıyla ilgili bazı ölçümler; kaç broşür dağıtıldığı, kaç kişinin semineri dinlemeye geldiği gibi rakamların belirlenmesi ise daha kolaydır

Değerlendirme

 Motivasyonel hedefler ise müşteri sayısındaki ya da pazar payındaki büyüme gibi kıstaslarla değerlendirilebilir

 Aynı zamanda çeşitli kıyaslama araştırmalarıyla insanların kampanyadan önceki ve sonraki algıları ölçülebilir






Alıntı Yaparak Cevapla