Yalnız Mesajı Göster

Turizm Sektöründe İnsan Kaynakları Nedir Kısa Bilgi

Eski 10-21-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Turizm Sektöründe İnsan Kaynakları Nedir Kısa Bilgi




Turizm Sektöründe İnsan Kaynakları

2007’nin ilk aylarında canlanan turizm sektörü, rehberlikten servis elemanına birçok kademede istihdam yaratıyor Turizmin canlandığı dönemde personel ihtiyacı artan tesislerin müşteriye ve hizmete gösterdikleri özenin, çalışanların iş koşullarına ne kadar yansıdığı tartışma konusu

Ekonominin itici gücü turizm sektöründe çalışanlar, hizmet sektörünün önemli bir ayağını oluşturuyor Dönemsel çalışma, işletmelerin çalışanlara ilgisizliği, kendine ait yapısı olan sektörde iş güvencesine ilişkin sorunlar, ekonomik açıdan iyi bir tablo çizen sektörün çalışanlar açısından aynı oranda iyi olmadığını akla getiriyor Bir milyondan fazla çalışana istihdam sağladığı söylenen turizm sektöründe konuya ilişkin kesin verilere ulaşmak zor, ancak Kültür ve Turizm Bakanlığı, 2023’e kadar turizmdeki gelişmelere paralel olarak 3 milyona ulaşmasını bekliyor

Turizmde Çalışmak Hayat Tarzı

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı ve Barut Otelleri Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Barut: Turizmin mevsimselliği nedeniyle eğitim almış çalışanları sektörde tutamıyoruz; 12 ay çalışabilecekleri sektöre kayıyorlar Çevresinde yerleşim yerinin olmadığı tesislerde servis ve lojman olanakları sağlanıyor Ancak nitelikli personeli çekmek için standartların üzerinde maaş gibi cazip olanaklar yaratmalısınız Türkiye’de işsizlik çok ancak nitelikli eleman aradığınız zaman seçme şansınız azalıyor Öncelikle turizmi hayat tarzı olarak seçmelisiniz Bayramlarda, yılbaşında, tatil sezonlarında hızlı bir tempoda çalışıyorsunuz Turizm enternasyonal bir iş, binlerce yeni insan tanıyorsunuz, gelişen bir sektör Deneyimli personele talep yüksek olduğu için hızla yükselebilirsiniz Ancak tam formasyon kazanmadan başka bir işletmeye transfer olmak kariyeriniz için yanlış bir adım olabilir

Turizmde tüm dünyada rekabet var, bu da müşterilerin beklentisini arttırıyor Tekrar gelen müşterilerimiz çok fazla Her gelişlerinden farklı bir şeyler istiyorlar Çalışanlarınızı sürekli geliştirmeniz, eğitimlerle hizmetinizi desteklemeniz lazım Tesislerimiz arasında rotasyon sağlıyoruz, aynı tesiste çalışmak körlüğe neden oluyor Sadece güler yüz iyi bir hizmet vermeniz için yetmiyor

Çalışana Saygı Duyulmalı

OLEYİS Genel Başkanı Kamer Aktaş: Sendikamızın 33 bin üyesi var ama geçici ve sezonluk çalışanları düşündüğümüzde aktif üyelerimizin sayısı şu an 10 bin civarında Sektörde çalışanlar iş yasasına tabi İş kanunundaki yeni düzenlemelerle sözleşme türü 8’e çıktı Geçici dönemli sözleşmenin yasayla teşvik edildiğini düşünüyoruz İşletmeler tekrarlanan sözleşmelerde çalışanı kadroya almak zorunda Bundan kaçındıkları için çalışan sirkülâsyonu arttı İşletmeler kadrolu çalışanı minimum düzeyde tutmak istedikleri için çalışanlar, deneyim kazanmadan iş değiştiriyor Oteller, oda ve müşteri sayısına göre kadrolu personel bulundurmalı ve bu sayıyı düşürmemeli

İş kolumuzda kayıt dışı çalışmanın yaygın olduğunu tahmin ediyoruz Sektörde 300 bin civarında kayıtlı çalışan olmasına karşın asıl rakamın 1 milyon civarında olduğu tahmin ediliyor Turizm sektörünün hammaddesi insan İşletmeler verim almak istiyorlarsa çalışanları işyerinden soğutmamalı İşletmenin ve çalışanın verimliliği beraber ele alınması gereken bir konu İşletme, güler yüzü, saygıyı çalışanına göstermeli ki çalışan da böyle davranabilsin

İşletmeler Kârlarından Fedakârlık Etsin

Alanya Turizm İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı, Müfit ve Grand Kaptan Otel sahibi Müfit Kaptanoğlu: Şu anda sektörde nitelikli personel yokluğu yaşanıyor Çalışanlar yetersiz ve iyi eğitimli olmadıkları için çabuk işten çıkarılıyor ya da terfiler hızlı kazanılıyor Geçtiğimiz yıl turizmdeki daralmada personel bütçelerinden kısıldı, açılamayan tesisler nedeniyle işsiz kalanlar oldu Sektörde çalışanların en büyük sıkıntısı dönemsel, sezonluk çalışmaya bağlı olarak izin ya da işten çıkarılma Biz de dönemsel eleman çalıştırıyoruz, kilit personelimizi tutuyoruz İşletmelerin başka türlü yaşama şansı yok Ancak hükümete kışın istihdam yaratan tesislere destek verilmesi önerisini götürdük Bu şekilde kış sezonu da açık kalabiliriz Turizm dinamik bir sektör, kriz dönemlerinden çabuk etkilenebiliyor, ancak istikrar kazanıyor ve geleceği açık Özveriyle çalışanlar terfi kazanabilir

Turizm işletmeleri karlarından fedakârlık etmeli ama hükümet de sektördeki istihdama yönelik tedbir almalı Rekabetçi fiyatlarla hizmet verirken yüksek vergilerle eleman çalıştırmanız zor

Otelcilik Takım Oyunu

Hot Rain Otel ve Restoran Eğitimleri’nin sahibi Müjen Ağaoğlu: Otel ve restoranlara hizmetlerini iyiye götürebilmeleri, çalışanlara ise kişisel gelişimlerini sağlayabilmeleri için eğitimler veriyoruz Ayrıca Taksim Point Otel’in insan kaynakları departmanını dış kaynak hizmetiyle yürütüyoruz Otelcilik bir takım oyunu Çalışanlara operasyonel çalışmadan başlamalarını tavsiye ediyoruz Sektörde kariyer imkânı çok fazla, ancak iş başvurularınızda çalışma koşullarının ayrıntılı sorulması, başvuru yapılan yerin iyi tanınması gerekiyor

Garsonlar 6 Ay Aralıksız Çalışıyor

Mavi Yaka İK Ortağı Bülent Yalçın: Sitemize turizm alanından gelen talepler garson ve servis elemanı ağırlıklı Yazın bu talepler artıyor Garsonların büyük bölümü yazın 6 ay aralıksız çalışıyor ve Güney’de iş buluyor Diğer dönemlerde çalıştıkları şirketlere bağlı olarak ekstra işlere, günlük ücrete göre gidiyor Büyük oteller eleman alımında yaş, tecrübe, kendini ifade ediş biçimi, görünüş gibi konularda seçici oluyor Ancak tatil yörelerinde çalışanlar ağustos böceği gibi Bazı otellerde sigorta dahi yapılmadığını duyuyoruz Büyük işletmeler dışında çalışanlar bu açıdan sorun yaşayabiliyor Biz kendi bünyemizde taşeron olarak da hizmet veriyoruz Mesleki tecrübesi, işyeri sadakati olanlar, kariyer imkânlarıyla iyi maaşlara çalışabiliyor

Rehberlik Yükselmeye Olanak Veriyor

Turist Rehberleri Birliği (TUREB) Başkanı Şerif Yenen: Profesyonel turist rehberi, üniversitelerin 2 ya da 4 yıllık "turist rehberliği" bölümlerini veya bakanlığın kurslarını bitirmeli Acentede kadrolu ya da serbest çalışılabiliyor Meslek koşullarının yönetmeliklerle düzenlenmesi yerine ‘Rehberlik Meslek Yasası’nın çıkarılmasını istiyoruz Ne yazık ki rehberlik bir meslek olarak algılanmıyor Serbest çalışanlar sigorta konusunda sıkıntı yaşayabiliyor 10 bine yakın belgeli turist rehberi var ancak plansız açılan kurslar gizli işsizlerin sayısını artırıyor Nadir kullanılan dillerde rehberlere ihtiyaç var Turizm sektöründeki düşüşler de rehberleri birebir etkiliyor Gençlere, sürekli iş olanağı bulmaları için, kültür turları ve alternatif turizm alanında uzmanlaşmalarını tavsiye ediyoruz Rehberlik, turizm sektöründe üst düzey yöneticiliğe yükselmenize olanak veren bir meslek

Kaynak: Milliyet İnsan Kaynakları Gazetesi/Özge Gözke



Alıntı Yaparak Cevapla