Yalnız Mesajı Göster

3-6 Yaş Dönemi Bebeğin Sosyal - Duygusal Gelişim Özellikleri

Eski 10-19-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

3-6 Yaş Dönemi Bebeğin Sosyal - Duygusal Gelişim Özellikleri




3 - 6 YAŞ ARASI ÇOCUK GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

36-48 AYLIK ÇOCUKLAR İÇİN

PSİKOMOTOR GELİŞİM

• Çember etrafında döner

• Yuvarlanmakta olan topa tekme atar

• Atılan topu yakalar

• Yerden zıplayan topu yakalar

• Hareket halindeki büyük bir topu ayağı ile durdurur

• Parmak ucunda yürür

• Ritme uygun dans eder

• Plastik çivi tahtas›na çivi takar - söker

• Yuvarlak çizer

• Verilen basit ekilleri makasla keser

• Oyun hamuru gibi yumuak malzemeleri kullanarak değişik şekiller oluşturur

• Çeşitli malzemelerle baskı yapar

• Sıvıları bir kaptan başka bir kaba boşaltır

SOSYAL - DUYGUSAL GELİŞİM

• Kendisi ile ilgili sorulan sorulara uygun cevaplar verir

• Grup oyunlar›na kat›l›r

• S›rasını bekler

• “Lütfen!”, “Teşekkür ederim” gibi nezaket sözcüklerini kullan›r

• Duygularını ifade eder

DİL GELİŞİMİ

• Kendi kendine şarkı, şiir, tekerleme söyler

• Yaptığı günlük işlerle ilgili olarak sorulan sorulara cevap verir

• Konuşmalarında sıfatları kullan›r

• Konuşmalarında kişi zamirlerini kullan›r

• Konuşmalarında yer bildiren ifadeleri kullan›r

• Konuşmalarında çoğul eklerini kullan›r

• Neden , nasıl, kim gibi sorular sorar

• İki olayı oluş s›ras›na göre anlat›r

• Duygularını sözel olarak ifade eder

BİLİŞSEL GELİŞİM

• “Büyük - küçük, az - çok, açık - kapalı, uzun - kısa” kavramlarını ay›rt eder

• 1' den 10'a kadar sayar

• Bire bir eşleştirme yapar

• Üç küple köprü yapar

• 1'den 10'a kadar olan nesneler içinde istenen sayıdaki nesne ya da nesneleri gösterir

• Eksik insan resmine kol ve bacak çizerek tamamlar

• Üç parçalı bul yapı tamamlar

• Renkleri tanır ve eşleştirir

• Resmini gördüğü nesneyi tanımlar

• Diz, dil, boyun, kol, parmak gibi beden parçalarını gösterir

• Cinsiyetini ayırt eder

ÖZBAKIM BECERİLERİ

• Kendi kendine yemek yer

• Düğmesiz ve bağs›z giysileri yardımsız giyer

• Giysilerin önünü ve arkasını ay›rt eder

• Gereksinim duyduğunda bağ›msız olarak tuvalete gider

• Burnunu mendille siler

• Kendine ait eşyaları toplar

48 - 60 AYLIK ÇOCUKLAR İÇİN

PSİKOMOTOR GELİŞİM

• Çizgi üzerinde yürür

• Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar

• Çift ayakla sıçrar

• Geri geri çift ayak sıçrar

• Tek ayak üzerinde sıçrar

• Tek ayak üzerinde birkaç saniye durur

• Ayak değiştirerek iner ç›kar

• Topu kendisi sıçratıp yakalar

• Bisiklete biner ve bisikletle köşeleri döner

• 20 cm yükseklikten atlar

• Topuk ve ayak ucuyla yürür

• Dokuz blokla kule yapar

• Modele bakarak yuvarlak ve kare şeklini çizer

• Çeşitli şekiller çizer ve boyar

• Boncuk, makarna vb nesneleri ipe dizer

SOSYAL - DUYGUSAL GELİŞİM

• Adını- soyadını ve yaşını bilir

• Toplum içinde kendinden beklenen sosyal davranışları sergiler

• Yetişkinlerin konuşmalarına katılır

• Oyuncaklarını paylaşır

• Grup oyunlarında yetişkinlerin liderliğini kabul eder

• İzin ister

• Bir sorunu olduğu zaman yard›m ister

• Övülmekten hoşlanır

• Kendinden küçüklere yard›m etmeye karşı isteklidir

DİL GELİŞİMİ

• Kendisine verilen üç yönergeyi dinler ve yerine getirir

• BirleŞik cümleler kullan›r

• Resimdeki saçmalıkları açıklar

• Zıt sözcükleri söyler

• Konuşmalarında bağlaç kullanır

• Konuşmalarında sözcüklerin olumsuz biçimlerini de kullan›r

BİLİŞSEL GELİŞİM

• İnsan resmini 6 ögeyi içerecek şekilde çizer

• 4 - 8 parçalı bul yapı tamamlar

• 1'den 10'a kadar olan nesneler ile rakamlar aras›nda ilişki kurar

• Nesneleri ortak özelliklerine göre ( taşıtlar, hayvanlar, büyük / küçük nesneler, ağ›r / hafif

nesneler vb) sınıflandırır

• 1'den 20'ye kadar ezbere sayar

• 3'lü, 4'lü eşit setleri eşleştirir

• İki yarım daireyi birleştirip tam bir daire yapar

• Baştaki, sondaki ortadaki gibi mekansal konumlar› ay›rt eder

• Bir olayı oluş sırasına göre sıralar

• Model olunduğunda 10 küpten kule yapar

• Nesnelerin neden yapıldığını söyler

• “Neden?” sorusuna cevap verir

• Dokuları ayırt eder

• 8 rengi isimlendirir

• Renkleri gruplandırır

• Renkleri tonlarına göre sıralar

• Bazı paraları tanır ve isimlendirir

• Kısa bir süre önce gördüğü resmi hatırlar

• Eksik resimleri modele bakarak tamamlar

• Gösterilen resimle ilgili bir öykü anlatır

• Öyküdeki 5 ana noktayı hatırlar ve tekrarlar

• Neden-sonuç ilişkilerini kurar

• Etkinliklere bağlı olarak günün hangi zaman›nda olduğunu söyler

• Bir nesnenin diğerine göre ağır ya da hafif olduğunu söyler

ÖZBAKIM BECERİLERİ

• Yard›mla saçını tarar

• Giysisindeki büyük düğmeleri ilikler, çözer

• Boyuna uygun bir askıya ceketini ya da hırkasını asar

• Ayakkabılarını bağlar ve fiyonk yapar

• Ellerini ve yüzünü yardımsız yıkar

• Dişlerini fırçalar

• Sofra kurallarına uyar

• Yemekle ilgili araç gereçleri uygun kullan›r

• Sofra kurmak gibi ev işlerinde yardımcı olur






Alıntı Yaparak Cevapla