Yalnız Mesajı Göster

3-6 Yaş Dönemi Bebeğin Sosyal - Duygusal Gelişim Özellikleri

Eski 10-19-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

3-6 Yaş Dönemi Bebeğin Sosyal - Duygusal Gelişim Özellikleri




60 -72 AYLIK ÇOCUKLAR İÇİN

PSİKOMOTOR GELİŞİM

• Denge tahtasında ileri - geri ve yan yan yürür

• Başlama ve durma komutlar›na uyarak tempolu yürür

• Yardımla sekerek yürür

• Topuk ve ayak ucunda geri geri yürür

• Parmak ucunda koşar

• Yaklaşık 30 cm yükseklikten atlar

• Ritmik olarak seker

• Tek ayak üzerinde 8 -10 sn durur

• Düşmeden 10 kez öne doğru çift ayak s›çrar

• Koşarken yerden bir şey alır

• Kendi başına ip atlar

• Yardımsız bisiklete biner

• Kendi bedeni etrafında döner

• Ayak değiştirerek merdiven iner ve ç›kar

• Ritmik hareketleri yapar

• Topu yakalayabilmek için ellerinden çok kollar›n› kullan›r

• Orta büyüklükteki topu yerde birden fazla s›çrat›r

• 1 m yukarı atılan topu yakalar

• Kendine doğru zıplatılan topu yakalar

• Topu 3 m uzaktaki hedefe doğru atar

• Kağıt üzerine çizilmi basit şekilleri keser

• Atma ve tutma davranışlarını gerektiren etkinliklere katılır

• Hamur gibi yumuşak malzemeleri kullanarak 2-3 parçadan oluşan şekiller yapar ve bunlardan

bir kompozisyon oluşturur

• Baskı ve yapıştırma işlerini yapar

• Yetişkin gibi kalem tutar

• Model gösterildiğinde kağıdı çapraz şekilde katlar

• Modele bakarak daire,üçgen, kare ve dikdörtgen çizer

• Yatay, dikey, eğri, ve eğik çizgiler çizer ve bunların kombinasyonlarını oluşturur

• İşaret parmağı ile diğer elinin parmaklarını sayar

• İsmini kopya eder

• 1-5 arası rakamları kopya eder

• Eksik insan resmini tamamlar

SOSYAL- DUYGUSAL GELİŞİM

• Duygularını belli eder

• Başkalarının duygularını anlar

• Araç kullanarak yapı inşa oyunu oynar

• Kurallı oyunların kuralına uyar

• Bir oyunun kuralını başkasına açıklar

• Aldığı sorumluluğu yerine getirir

• Kendine güven duyar

• Yeni ve alışılmamaış durumlara uyum sağlar

• Kendine bir amaç belirleyip davranışlarını ona göre yönlendirir

• Arkada seçiminde kararlılık gösterir

• Belli bir olayı, durumu canlandırır

• Kendini ifade etmede özgün yollar kullan›r

• Kendi cinsiyetine uygun davran›r

• Haklarını korur

DİL GELİŞİMİ

• Günlük deneyimlerini anlatIr

• Birbirini izleyen üç emir tümcesinde, istenileni sırası ile yerine getirir

• Tekil ve çoğul ifadeleri birbirine dönüştürerek kullan›r

• Cümlelerinde özneye uygun fiil kullanır

• Yeni ve bilmediği kelimelerin anlamını sorar

• Bazı sözcüklerin eş ve karşıt anlamlarını bilir

• “Ne zaman, neden, nas›l?” gibi soru sözcüklerini içeren soruları yanıtlar

• “Bana tersini söyle” yönergesine doğru yanıt verir

• Yer bildiren sözcükleri doğru ve yerinde kullanır

• Cümlelerinde “çünkü, daha sonra” gibi bağlaçlar kullanır

• Birleşik cümleler kullanır

• Basit şakalar yapar

• Bazı soyut ifadeleri anlar

• Evinin ve / veya anne-babasının telefon numarasını söyler

BİLİŞSEL GELİŞİM

• Bedeninin tüm parçalarının isimlerini söyler

• 10 - 25 parçalı yap- bozu tamamlar

• İki üçgeni birleştirerek kare yapar

• Aynı dokudaki 6 - 10 nesneyi eşleştirir

• Aynı dokudaki 6 - 10 nesneyi gruplandırır

• Nesneleri bir özelliğine göre gruplandırır

• 1' den 10'a kadar olan nesne grupları ile rakamlar arasında ilişki kurar

• 1' den 10'a kadar olan nesneleri kullanarak toplama ve çıkartma yapar

• Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir

• 1' den 10'a kadar olan rakamları sıralar

• Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve sıralamayı nasıl yaptığını açıklar

• Basit neden sonuç ilişkilerini açıklar

• Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki ayrıntıları hatırlar

• Bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin eder

• Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder ve söyler

• Nesnelerin kendi içindeki konumunu birinci, ikinci şeklinde isimlendirir

• “En az, en çok, birkaç” gibi miktar bildiren ifadeleri kullan›r

• Haftanın günlerini sırasıyla söyler

• 20'ye kadar ritmik sayar

• “Dün, bugün, yar›n” ile ilgili konuşur

• Beş harfi isimlendirir

• Daha önce dinlediği öyküleri anlatır

• Sorulan sorulara kendine özgü cevaplar verir

• Yaşadığı yerin adresini söyler

ÖZBAKIM BECERİLERİ

• Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine getirir

• Yolda yardımsız yürür

• Kendi kendine giyinir, soyunur

• Giysilerinin düğmelerini çözer ilikler

• Ayakkab›larını bağlar

• Saçlarını tarar

• Yemeğini kendi kendine yer

• Yemek araç gereçlerini yetişkin gibi kullanır

• Bıçak kullanır

• Yemek tabaklarını ya da servis tepsisini taşır

• Dişlerini fırçalar

• Elini yüzünü yıkar kurular

• Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar

• Hava şartlarına uygun giysiler seçer






Alıntı Yaparak Cevapla