Yalnız Mesajı Göster

Zaman Yönetimi Neden Zaman Yönetimi

Eski 10-15-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Zaman Yönetimi Neden Zaman Yönetimi




Zaman Yönetimi; Neden Zaman Yönetimi?

Tıpkı bunun gibi sorunlarınızın neden kaynaklandığını bilmeden, zamanınızın nereye gittiğini bilmeden zaman yönetimiyle ilgili sorunlarınızı çözemezsiniz

Ne Gibi Sorunlarla Karşı Karşıyasınız?

Zaman yönetimine ilişkin sorunlarınızın tüm sebeplerini içeren bir liste hazırlayınız Bu işi hemen şimdi yapınız

Şimdi listenize bir göz atın ve her maddenin karşısına, o sorunun içsel sebeplerden mi,kişisel sebeplerden mi yoksa dışsal sebeplerden mi kaynaklandığını yazınDışsaldan kasıt bizim dışımızda ki kişi veya etkenlerden kaynaklanıyor olmasıdır

Kişisel kategoride şunları sayabiriz:
*Organizasyona ilişkin sorunlar,örneğin:

-“Ivır zıvır işlere çok vakit harcıyorum

-“Başka bir işe başlamadan elimde ki bir işi bitiremiyorum

-“İşin ucunu kaçırıyorum

Psikolojik etkenler,örneğin:
-“Öz-disiplinim yok

-“Hayır diyemiyorum

-“Bir çok şeye ilgim var

Diğer insanlarla olan ilişkilerimizle ilgili sorunlar, örneğin:
-“Kendimi yeterince ifade edemiyorum

Dışsal kategoriye ilişkin şunları sıralayabiliriz:
-“Diğer insanlardan kaynaklanan sorunlar,örneğin

-“İşlerim çok kesintiye uğruyor

-“Diğer insanlar hiç güven vermiyor

-“Çalıştığım kurum yada şirketten kaynaklanan sorunlar,örneğin:

-“Basit bir kararı bile bir haftada alabiliyorlar

-“Yeterli eleman yok

Son kategori ise sosyal ve kültürel normların üzerinizde ki baskısıyla ilgili, bunlar:
-“Tekdüze işler yapmak

*Bazı rolleri yerine getirmek (çalışan annelerin durumu)

*Kendinizi, aslında hiç de tasvip etmediğiniz,sosyal ölçütlerle yargılanıyor hissedebilirsiniz


Alıntı Yaparak Cevapla