Rip İsimleri Ve Açıklamaları / Nedir Bu Ts - Tc - Dvdrip?
Öncelikle filmdeki oyunculuktan ve yaratıcı öğelerin yönetiminden sorumlu olan yönetmen
Yardımcı yönetmen çekim tarihini ve üretimin lojistiği içinde diğer görevleri idare eder
Kast yönetmeni senaryodaki bölümler için oyuncu bulur Bu genelde oyuncudan bir yetenek ister Başroller çoğunlukla oyuncunun şöhreti veya 'yıldız gücü' temel alınarak dikkatlice seçilir
Yer idarecisi filmin yerlerini bulur ve idare eder Bir stüdyo ses sahnesinin önceden bildirilebilir ortamında çoğu resim sahne olur ama ara sıra dışarıda yapılan sekanslar film alındığı yere göre belirlenebilir
Üretim idarecisi filmin bütçesini ve üretim programını idare eder Ayrıca o, stüdyonun yetkilileri veya finansmanlarına üretim bürosunu adına rapor verir
Görüntü yönetmeni veya fotoğraf yöneticisi filmin fotoğrafçılığını yaratır O, yönetmen, ses yönetmeni ve sanat yönetmeni ile yardımlaşır
Sanat yönetmeni üretim setleri yapan, kostüm, makyaj ve saç servislerini sağlayan sanat bölümü idare eder
Üretim tasarımcısı üretim setlerinin görünüşünü ve duygusu, kostümleri, makyaj ve saç tarzlarını sanat yönetmeniyle birlikte çalışarak yaratır
Storyboard sanatçısı yönetmene ve üretim tasarımcısına onların fikirlerini bildirerek üretim ekibi için görsel fikirleri yaratır
Üretim sesçisi filmin üretim basamakları boyunca ses deneylerini idare eder O, yönetmen, görüntü yönetmeni ve sanat yönetmeniyle yardımlaşır
Ses tasarımcısı filmin işitsel duygularını seslendirme sanatçılarının yardımıyla artırır ve yeni sesler yaratır
Besteci film için yeni müzik besteler
Koreograf dans ve hareketleri yaratır ve koordine eder - çoğunlukla müzikaller için Ayrıca bazı filmler dövüş koreograflarına itimat eder
Üretim
Varşovada,bir filmin yapımı, Bracka Sokağı
Burada film gerçekten yaratılır ve çekilir Dekorcu, Senaryo denetçisi, Asistan yönetmen, Fotoğrafçı, Kurgucu ve Ses kurgucusu gibi birçok ekip bu basamakta işe alınır Film yapımında bunlar sadece genel görevlerdir ve üretim bürosu bir filme özel uygunluk için eşsiz rollerin karışımını yaratmakta özgürdür
Bir tipik çekim günü çekim programını takip ederek bir asistan yönetmen ile başlar Filmin seti inşa edilir ve sahne donanımı hazırlığı yapılır Işıklar donatılır, kamera ve ses kayıt ekipmanları kurulur Aynı zamanda kostüm, saç ve makyaj bölümleri hazırlanır
Oyuncular senaryonun provasını ve yönetmen ile bloklama yapar Sonrada görüntü ve müzik ekipleri oyuncular ile prova yapar Son olarak yönetmenin uygun gördüğü aksiyonlar birçok defa çekilir
Her alınan çekim bir izleği takip eder ve kurgucuya alınan her parçayı üretim sonrasında tutmasına yardımcı olan çekim tahtasının üstüne işaretlenir Çekim tahtası sahneleri, alınanı, yönetmeni, görüntü yönetmenini, tarihi, filmin adını kayıt eder ve kamerayı gösteril Ayrıca çekim tahtası senkronize etmek ve sesleri almak için gerekli işaretleme fonksiyonlarına yardım eder Sesler filmden ayrı bir cihaza kayıt edilir ve üretim sonrasında senkronize edilmelidir
Yönetmen çekimlerin iyi olup olmadığını kontrol eder Senaryo denetçisi ses ve kamera ekipleri her işlemi kişisel rapor tablolarına iyi olup olmadığını kaydederler Her rapor tablosuna her işlem hakkında önemli gerçekleri kayıtlıdır
Sahnelerin çekimi bittiğinde yönetmen bir wrap 'i ilan eder Ekip bu sahneler için seti söker veya bırakır Yönetmen gelecek gün çekim programını yoklar ve günlük ilerlemenin raporunu üretim bürosuna gönderir Buna devamlılık, ses ve kamera ekiplerinden raporlar dâhildir Çağrı kağıdı, kasta ve ekiplere gelecek günkü çekimlerin nerede ve ne zaman çevrileceğini anlatmak için dağıtılır
geceki işlem için film laboratuarına yollanır Negatifler bir defada laboratuardan günlük çekim veya Üretim için geleneksel fotografik film kullanılır, işlenmemiş günün çekilen negatifleripozitif olarak geri döner ve akşam yönetmen, sözü geçen ekip ve bazen kast tarafından görünür
Üretim için dijital teknolojiler kullanılır, negatif olarak göstermek için çekimler bilgisayara yüklenir ve organize edilir
Bütün üretim evresi bittiğinde, üretim bürosu genelde tüm kasta ve ekibe teşekkür etmek için bir Wrap partisi hazırlar
Üretim Sonrası
Burada film kurgucu tarafından birleştirilir Videonun modern kullanımı film yapımı işleminde filmi tamamen kullanarak veya videonun ve filmin bir karışımını kullanarak iki iş akışı seçeneğinde sonuçlanır
Filmin iş akışında, tek-ışık filmin deneme baskısının (pozitif) mekanik kurgulama marinası ile kurgulanması için orijinal kamera filmi (negatif) kopyalanır ve açındırılır Bir Köşe kodu filmin üstünde resim çerçevelerin uygun yerine kaydedilir Avid, Quantel veya Final Cut Pro gibi doğrusal olmayan kurgulamanın açındırma sistemlerinden beri, film iş akışı çok az üretim tarafından kullanılmıştır
Video iş akışında, bilgisayar yazılımları ile kurgulama için orjinal film kamarası negatifleri video haline açımlandırılır ve televizyon filmine dönüştürülür Zaman düzgüsü filmin üstünde videokasetin uygun yere kaydedilir Ayrıca bu işlem boyunca üretim sesleri video resim çerçeveleri ile senkronize edilir
Film kurgusunun ilk işi kişisel çekimlere dayanan sekanslardan (veya sahnelerden) alınmış kaba kesimleri inşa etmek olur Kaba kesimin amacı en iyi sahneyi seçmek ve düzenlemektir Sonraki basamak muntazam bir öyküde alınan tüm sahnelerden hazır film yaratılırKesilerek bir kaç dakika kadar kısa sahnelerin işleyişi veya hatta film kareleri bu evrede tamamlanır Hazır film yönetmen ve prodüktör tarafından perdelendikten ve tasdiklendikten sonra resimler kitlenir, hiç bir değişiklik yapılmayacağı anlamına gelir Sonra kurgucu bir negatif kesim listesinde (köşe kodu kullanarak) otomatik veya bir kurgu karar lisetesi (timecode kullanarak) elle yaratır Bu edit listeleri kaynakları ve hazır filmdeki her çekimin resim karesini tanımlar
Bir kere resimler kitlendikten sonra film müzik parçalarının oluşturulması için müzik bölümdeki kurgucuların ellerine geçer Ses kayıtları senkronize edilir ve final müzik ve final müzik karışımı yaratılır Müzik karışımı Müzik efektleri, arka plan müziği, ADR, diyalog, Walla ve Müzik konbine edilir
Müzik parçaları ve resimler filmin düşük kalitedeki cevap baskısında sonuçlanarak beraber konbine edilir Orta boyutta kayıda bağlı olan yüksek kalite yayınlan baskıları yaratan iki mümkün iş akışı vardır:
Film işleyişinde, kesim listesinin kararlaştırdığı filmin temelindeki cevapların çıktıları orjinal renkte negatifi kesmek ve ana kopya denilen bir renk sınıflandırması veya ara pozitif yaratmak için kullanılır Tüm sonraki basamaklar bu etkinlikle ana kopyayı oluşturur Sonraki basamak ilk ışık denilen negatifi veya ara negatifi yaratmaktır Bu tiyatrosal yayın çıktısından yapılmış birçok kopyadan olur Ara negatiften kopyalama direk olarak ara pozitiften kopyalamadan daha kolaydır çünkü bu bir ilk ışık işlemidir; ayrıca bu, ara pozitif çıktısının üstünü aşındırıp eskimiş bir hale getirir
Video işleyişinde, kurgu karar listenin karalaştırdığı videonun temelindeki cevapların çıktıları orijinal renkte kaseti (OCT) kurgulamak ve yüksek kalitene ana kaset için kullanılır Tüm sonraki basamaklar bu etkinlikle ana kopyayı oluştulur Sonraki basamak bir film kayır aygıtı renkli kaseti okumak ve videonun her karesini direk olarak final tiyatrosal yayını yapmak için kullanılır
Sonunda film genel hedef seyircilere seyrettirilir ve ilaveten çekimler ve film kurgusunun sonuçları bildirilebilir
Dağıtım
Son basamakta film sinemalara ve ara sıra DVD, VCD, veya VHS (gerçi VHS çoğu dvd playerları olanlarda daha az rastlanır) Tiyatrosal dağıtımın gereklerine göre filmler dağıtılır Takımlar basılır, posterler ve diğer reklâm materyalleri yayınlanır ve film ilan edilir
Film kızaktan suya roket partiyle indirilir Röportajlar, yayınlar, baskı özel gösteriminde veya film festivalinde gösterilir Hem de genelde eşlik eden film için bir web sitesi yaratılır Film seçilen sinemalarda çoğunlukla bir kaç ay sonra yayınlanan DVDlerde oynatıracaktır Dağıtım yasalarına göre hem de film ve DVD internet dağıtımı için satılır Karların her biri dağıtımcı ve yapımcı firma arasında bölünür
Bağımsız Film Yapımı
Film yapımı stüdyo sisteminin dışarısında dışarısında yer alır ve genelde bağımsız sinema yapımı denir DV teknolojilerinin takdiminden beri yapımın anlamları daha demokratikleşti Film yapımcıları filmi çekebilir ve kurgulayabilir, müziği ve sesleri yaratabilir ve kurgulayabilir ve ev bilgisayarında son kesim birleştirilebilir Bununla birlikte dışarıdaki geleneksel başarı sistemi için pazarlamayı sürdürme, finansman, dağıtım, zorluğu kalır Çoğu film yapımcısı not almak ve dağıtımı satmak için film festivallerine güvenir Bununla beraber İnternet Bağımsız filmlerin göreceli olarak ucuzluğuna izin verir; çoğu film yapımcısı eleştiri ve onaylamalarını çevrimiçi postalar Gerçi bunda biraz kârlılık vardır, bir film yapımcısı internette filminin gösterme yoluyla kazanabilir
|