Yalnız Mesajı Göster

Hı-Fı İle İlgili Temel Bilgiler..1..

Eski 10-14-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hı-Fı İle İlgili Temel Bilgiler..1..




Hafter, ER, Bonnel, AM, Gallun, E and Cohen, E "A Role for Memory in Divided Attention Between two

Independent Stimuli"

Hiraga, Jean "Les Haut-Parleurs"

JBL Professional, "Sound System Design Manual 99"

Jourdain, Robert "Music, The Brain And Ecstasy"

Katz, Bob "Compression in Mastering"

Norwitz, Leonard "Are You On The Road To Audio Hell"

Penalva, Jean Michel "Du Son à l'Emotion La Haute Fidélité"

Russel, Dan "Hammer Nonlinearity, Dynamics and the Piano Sound"

Russel, Dan "The Piano Hammer as a Nonlinear Spring"

Storr, Antony "Music and the Mind"

Worral, David "Physics and Psychophysics of Music"

Not: [Linkleri üyelerimiz görebilirÜyeyseniz Mailinizi OnaylayınBurayı tıklayarak üyemiz olabilirsiniz] adresinden alıntıdır

BÖLÜM II - HI-FI KRİTERLERİ

HI-FI sistemleri karşılaştırmada kullanılan kriterlerEn önemli olan 6 kriteri burda bulabilirsiniz

1 Ton ayarı: Sesin frekans aralığı (frequency range) şeklinde tanımlanır Hertz(Hz) ile ifade edilir Kısaca alt, orta ve üst sesleri içeren bir skala içinde müzik dinleriz Bir sistemin müziğin doğasında var olan bu sesleri aslına en yakın kapasitede verebilmesi önemli bir başarı ölçütüdür

2 Reverberasyon etkisi: Canlı müzikte notaların belli bir duyulma süresi vardır Müziğin temposu buna göre belirlenir Kayıt ortamında saptanan bu özelliklerin sistemimizde aslına uygun biçimde duyulması, yani seslerin gereğinden kısa veya uzun duyulmaması da önemli bir ölçüttür

3 Dinamik aralık: Desibel(dB)cinsinden ifade edilir Sesin büyüklüğü ile ilgilidir Hiçbir audio sistemi canlı müzikteki büyüklüğü birebir veremez Ancak en düşük ses ile en yüksek ses arasındaki aralık ne kadar büyük olursa, canlı müziğe o kadar yaklaşılmış olur

4 Sahne görüntüsü: Müziğin icrasında enstrümanlar sahneye belli bir düzen içinde yerleşir Bu üç boyutlu bir yerleşimdir Bir müzik sistemi sahnedeki bu izlenimi doğru olarak yansıttığı ölçüde boyutlu ve başarılıdır

5 Tını-ses rengi: Her enstrümanın belli bir ses karakteri vardır Bu karakter harmonikler dediğimiz ve temel sese eşlik eden yan seslerle oluşur Bunları doğruya en yakın biçimde bize ileten sistem, her enstrümanı kendi karakteristiğine uygun biçimde dinlememizi sağlar

6 Dinamik değişim: Müzikte farklı enstrümanların seslerindeki yükseklik farkı dışında bir de aynı enstrümanın çeşitli iniş-çıkışları sözkonusudur Canlı müzikte bu hiçbir zaman monoton bir çizgi izlemez Sistemimizin bu konudaki başarısı da oldukça uç bir performansı ifade eder

SES FREKANS ARALIĞI - FREQUENCY RANGE (Hz) :

ALT SINIR: ÜST SINIR: SES TANIMI:

2040Alt Kalın-Deep Bass

4080Kalın-Mid Bass

80160Üst Kalın-Upper Bass

160320Alt Orta-Lower Midrange

320640Orta-Midrange

6401280Üst Orta-Upper Midrange

12802560Alt Tiz-Lower Treble

25605120Orta Tiz-Middle Treble

512010240Üst Tiz-Upper Treble

1024020480Tepe Oktav-Top Octave

BAZI SESLERİN FREKANS ARALIĞI

NEFESLİLERHERTZ (Hz)

Piccolo480-4608

Flute256-2304

Oboe256-1536

Clarinet160-1536

Trumpet160-960

Bass Clarinet80-480

YAYLILAR

Violin192-3072

Viola128-1280

Cello64-768

Bass Viol40-240

İNSAN SESLERİ

Soprano240-1152

Alto160-768

Tenor128-480

Baritone95-384

Bass80-320

SES ŞİDDETİNE İLİŞKİN BAZI ÖRNEKLER

GÜRÜLTÜNÜN TANIMIDESİBEL (dB)

Kulakta acı başlangıcı130

Çelik bir levhaya çekiç darbesi114

Perçin çivisine çekiç darbesi97

Sedan bir otomobilde yolculuk87

Fabrika gürültüsü78

Yoğun trafikte bir ana cadde68

Büyük bir ofis65

Büyük bir mağaza63

Orta büyüklükte bir mağaza62

Restaurant 60

Ara sokak 58

Benzin istasyonu55

Küçük bir dükkan52

Tiyatro salonu42

Büyük kentte bir ev40

Kırsal alanda bir ev30

Alçak sesle konuşma20

Meltem 10

İşitme sınırı 0






Alıntı Yaparak Cevapla