Yalnız Mesajı Göster

Devre Kesme Elemanları

Eski 10-15-2012   #9
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Devre Kesme Elemanları




ayrıcıların montajı
Ayırıcıların Montaj Yerleri
Ayırıcılar şalt sahalarında, hat ve trafodireklerinde, OG modüler hücrelerde, trafo
merkezlerinde kumanda elemanı olarak montajyapılırlar
Ayırıcı Montaj Yöntem ve Teknikleri
Ayırıcıyı Montaj Yerine Getirirken Dikkat Edilecek Hususlar
Ayırıcılar montaj edilecekleri yere kadarambalajları bozulmadan getirilmelidir
Bununla birlikte;
Ayırıcı mesnetizolatörlerinin,
Sabit ve hareketlikontakların,
Açma kapama mekanizmasınınzarar görmemesine dikkat edilmelidir
Şalteri taşırken yalnızcaşasi kısmından tutunuz ve asla ark hücre tertibatından,
bıçak ve sabit kontaklardan ve izolatörlerdentutmayınız
Ayırıcı Montaj Araç Gereçleri
Ayırıcıların montajında trifor, lokma takımı,anahtar takımı, boru anahtarları, su
terazisi, demir testeresi, eğe takımı, eğme vebükme araçları, matkap vb araç gereçler kullanılmaktadır Ayırıcının direk üzerine, şaltsahasına veya başka bir yere montajına göre kullanılan araç gereçler değişmektedir
Ayırıcı Montaj İşlem Sırası
Ayırıcıların montaj yapıldıkları yere göre işlembasamakları değişiklik gösterir
Ayırıcıların direk üzerine (trafo direği veyabranşman direkleri) montajında genellikle direk dikilmeden, yerde monte edilir Fakat bazenayırıcıların değiştirilmesi gereken yerlerde veya direkleri dikilmiş tesislerde ayırıcının direğeçıkarılarak montajı yapılmak zorunda kalınabilir Şalt sahalarının montajında,ayırıcı boyutları büyük olduğu için çok dikkat edilmelidir Şalt sahalarında ayırıcılarınmontajı için betondan veya metalden uygun platform hazırlanmalıdır Ayırıcılar modüler hücresistemlerinde monte edilmiş şekilde üretilmektedir Ayırıcının direk üzerine montaj işlem sırasıaşağıda maddeler halinde incelenecektir
Ayırıcı yukarıdan atılanbir halat, trifor ya da vinç yardımıyla montaj edileceği
yere kadar kaldırılır Kaldırma işlemindeayırıcının zarar görmemesine dikkat
edilir
Montaj deliklerinin denkdüşmesi sağlanarak cıvataları takılır ve somunlar
hafifçe sıkılır Somunları sıkarken daima çiftanahtar kullanılmalı, anahtarın
birisi ile somunu sıkarken diğeri ile cıvatayıtutmanız gerekir
Su terazisiyle yereparalelliği sağlanarak lokma anahtarı, açık ya da yıldız
anahtar desteğiyle cıvata – somunlar iyicesıkıştırılır Paralellik mekanizmanın
rahat çalışması için son derece önemlidir Buyüzden azami dikkat
gösterilmelidir
Ayırıcı açma kapamamekanizması yerine monte edilir
Mafsal ayırıcı mekanizması,açma kapama mekanizmasının tam ortasına monte
edilir
Hareketi ileten metal boruayırıcının kontakları tam olarak kapatılarak mafsala
monte edilir Mafsalın diğer tarafı da başka birboru ile kol düzeneğine monte
edilir ve cıvataları iyice sıkılır
Mekanik kol düzeneğikullanılarak ayırıcının tam olarak açılıp kapanmasının
sağlandığı test edilir

Ayırıcıların Montaj ve İşletilmesinde Dikkat EdilecekHususlar
İrtibat cıvataları iyisıkılmış olmalıdır

Kontak yüzeyleri temizolmalıdır
Kontakları birbirinikarşılamalıdır( Aynı hizada olmalı )
İzolatörlerinde çatlak,kırık bulunmamalı ve sırrı bozulmamış olmalıdır
Ayırıcı kolları iyiçalışıyor olmalıdır
Topraklama bağlantıları iyiyapılmış olmalıdır
Ayırıcı monte edildiği yereiyi sabitlenmiş olmalıdır
Tespit cıvatalarısıkılırken şalter şasisi asla kastırılmamalı ve gerdirilmemelidir
Boya veya badana esnasındaveya şasinin nakli veya montajda bozulan
boyaların, boyalarının düzeltilmesi gerekiyorsaşalterin yatak, hareketli
parçalarına, yayları, galvaniz metal aksam,izolatör ve kontaklarına asla boya
gelmemelidir
Çabuk açma kontak çubukları asla ne yağ nevazelinle temas
etmemelidir Temiz ve kuru olmalıdır
Bütün yatak ve mafsalların rahat hareket edipetmediğini kontrol ediniz ve yatakları yağlayınız
İzolatörleri temizleyiniz
Ayırıcı kumanda kolu,erişibilecek yükseklikte olmalıdır
Kontak parçaları üzerindeki toz ve yağartıklarını kuru bir bezle iyice temizleyiniz
Çabuk açma kontak çubukları ark söndürmehücresindeki deliklere merkezi çarpıyorsa, düzeltiniz
İş güvenliği tedbirlerine uyulmalıdır
Ayırıcının Topraklanmasının Yapılması
Direk tipi topraklı ayırıcılarda topraklamatarafının çıkış uçlarının ayırıcı şasesine bir
bara yardımıyla bağlanması yeterli olacaktır Çünküdirek zaten topraklanmış olduğundan ayrıca hat çekmeye gerek yoktur Genellikletopraklama bağlantısı metal şeritle yapılır
dahili tip ayırıcılar da ise (30 Kasım 2000Tarihinde yayınlanan Elektrik Kuvvetli
Akım Tesisleri Yönetmeliği ile Metal MahfazalıModüler Hücrelerin ( MMMH )
kullanılması zorunlu hale gelmiştir) baralarvasıtasıyla topraklama barası ile irtibatlandırılır
Modüler hücrelerde ise montajlı halde geldiğiiçin sadece hücre bara bağlantısını yapmak yeterlidir






Alıntı Yaparak Cevapla