Konu
:
İntel'in İlk Ekran Kartı: Larrabee'nin Sırlar (06.08.2008)
Yalnız Mesajı Göster
İntel'in İlk Ekran Kartı: Larrabee'nin Sırlar (06.08.2008)
10-14-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
İntel'in İlk Ekran Kartı: Larrabee'nin Sırlar (06.08.2008)
Intel'in ilk ekran kartı: Larrabee'nin sırlar
(06
08
2008)
Intel'in çok konuşulan grafik yongası Larrabee hakkında yeni detaylar su yüzüne çıkıyor!
Intel, Larrabee projesine dair yeni bilgiler yayımladı
Bu kod adı altında Intel, piyasadaki grafik yongası devleri ile rekabet edebilecek nitelikte bir ekran kartı denemesi yapmak istiyor
Kartın temelini Pentium tasarımı baz alan grafik çekirdekleri oluşturuyor
Fakat Intel bu yapıtaşlarını 64-Bit ve daha fazla ara-bellek desteğine sahip olacak şekilde genişletmişti
Ayrıca bu iki çekirdek HyperThreading'i destekleyecek ve bu sayede görev parçacıklarını aynı anda çalıştırabilecekler
Yonga seti, grafiği tasvir etmek için resmi birden çok bölgeye ayırıyor; "tiles" ismindeki bu bölgeler tam olarak çekirdeklerin önbelleklerine sığacak şekilde ayarlanıyor
Enteresan olan bir durum ise Intel'in Larrabee'yi belli bir arayüzü destekleyecek şekilde inşa etmemesi
Sürücüler, gereğince uyumlaştırıldığında DirectX 9, 10, 10
1 ve hatta çıkacak olan DirectX 11 bile canlandırılabilecek
OpenGL de problemsiz bir şekilde çalışacak
Sonuç ise basit: Yeni bir arayüz çıktığında Larrabee, uygun sürücüler ile bu standardı destekleyebilecek
Sadece ekran kartının bu arayüzler için yeterli performansı kalmadığında yeniden satın alım söz konusu oluyor
İlk Larrabee örnekleri 2009'da geliştiricilere yollanacak
2010'da ise Intel kitlesel pazara ilk kartları sunacak
(CHIP)
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul