Prof. Dr. Sinsi
|
Formülünü 3 Kişinin Bildiği Türk İcadı.
Formülünü 3 Kişinin Bildiği Türk İcadı
TÜRK MUCİDİN PARMAK ISIRTAN BAŞARISI
BİR MUCİDİN BAŞARI HİKAYESİ

Cihat Dündar yaşı genç denebilecek bir girişimci ve mucit Mucit çünkü, ilk gençlik yıllarından bu yana ilgilendiği bitkilerden geliştirdiği tüy dökücü krem üretti Geliştirdiği bu ürünü, nasıl üreteceğine ve nasıl pazarlayacağına ilişkin bütün yöntemleri kendisi geliştirdi
İlk yıllarda çevresindekiler ona gülerken, Cihat Dündar, Bioder adını verdiği bu ürünle kadın ve erkeklerin istenmeyen tüylerini dökmeye devam etti Dahası, geliştirdiği bu olağanüstü formülü İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi ve Eczacılık Fakültesi ile işbirliği yaparak bilimsel formüllere dönüştürdü
Bu yöntemlerle pazarda kendine yer edinmeye başladı 2004 yılında 8 milyon YTL olan cirosunu 2007'de 52 milyon YTL'ye çıkardı Bu yıl hedeflediği ciro ise 100 milyon dolar
Cihat Dündar, 2005'ten itibaren çalışmalarını Biota laboratuarları adı altında yürütmeye başladı Tüy dökücü kremin yanında bu kez özellikle erkek tüketiciler için saç dökülmesini önleyici ve saçları yeniden artırıp güçlendiren bir şampuan üretti Bioxin adı verilen yeni ürüne, saç dökülmesini yüzde 80'lere varan oranda azalttığını, İstanbul Tıp Fakültesi onayladı
AVRUPALILAR ÖNCE KÜÇÜMSEDİLER
Biota laboratuarları, 2007'den itibaren yurt dışına açılmaya başladı Gittiği ülkelerde olağanüstü başarı gösterdi Ürünün Türk malı olduğunu öğrenenlerin önce dudak büktüğünü belirten Dündar:
"Ürünümü Avrupa'da satmak isteyince önce çok ilgilendiler Türk malı olduğunu öğrenince dudak büküp "sizi sonra ararız" dediler 3 yıl önce AB pazarına girecektik, en büyük dağıtıcılardan birinin başkanı bize Türk ürünü burada satmaz, boşuna masraf etmeyin" dedi
Biz de girmedik Keşke o zaman onu dinlemeseydik Şimdi Bioder ve Bioxin'e referans olup Avrupa kapılarını açan kurum Almanya'nın bu alandaki en iyi kurumlarından biri Dermatest Medical Research Company Ürünlerimizin test sonuçlarını gördükten sonra şimdi dünyanın her yerinde bizimle beraberler"
ÜRÜNÜN FORMÜLÜNÜ EŞİ BİLE BİLMİYOR
Geliştirdiği ürünlerin formüllerini eşi dahil 3 kişinin dışında kimse bilmiyor Formülleri, kendisinin dışında kardeşi ve arge bölümünde bir kişi biliyor Üç kişi de aynı araca ya da uçağa asla binmiyor
Cihat Dündar'ın bir diğer özelliği de ürünlerine tescil ve patent almıyor Markalarını tescilliyor sadece Çünkü,böyle bir yola girince belirli bir süre sonra formülü açıklamak zorunda kalıyorsun O zaman da ürününü herkes üretebiliyor Ben araştırdım ve bu konuda Coca-Cola'nın yolundan gitmeye karar verdim Coca-Cola ne yapmışsa, ben de onun gibi yapıyorum Belki de kaderimde onun kadar değerli bir küresel marka olmak var" diyor
Cihat Dündar, şu anda Bioder ve Bioxcin için 400-500 ton arası bitki alımı yaptıklarını bu nedenle bu konuda bir borsa da oluştuğunu söylüyor Dündar, "Hızlı çıkışımız, küresel ilaç ve kozmetik firmalarının da dikkatini çekti En popüler ilaç firmalarından satın alma teklifleri geliyor ama firmamızı satmayız Sadece satış ve pazarlama ortaklığı yapabiliriz Çünkü üretim gücümüzle küresel bir dev olacağımıza inanıyoruz" diye konuşuyor
Cihat Dündar, önümüzdeki 10 yılda 1 milyar dolar ihracat yapacak bir büyüklüğe erişeceğini söylüyor
ORTADOĞU’YA BİODER İMZASI
Dermokozmetik alanında bir dünya markası olma yolunda ilerleyen Bioder, Ortadoğu pazarında liderliğe oynuyor İran, Lübnan, Ürdün ve Mısır’dan sonra Bioder şimdi de Suudi Arabistan’da tüketiciyle buluştu
İran, Lübnan, Ürdün ve Mısır’dan sonra Bioder şimdi de Suudi Arabistan’da tüketiciyle buluştu
Türkiye’nin lider dermokozmetik laboratuvarı B’IOTA Laboratuvarları tarafından üretilen ve Türkiye’nin ilk bitkisel tüy azaltıcı kremi olarak 3 milyon Dolarlık bir Ar-Ge yatırımı sonucunda geliştirilen Bioder, Ortadoğu’da emin adımlarla ilerlemeye devam ediyor
İran, Lübnan, Ürdün ve Mısır’dan sonra Suudi Arabistan pazarına girmeyi hedefleyen Bioder, 2008 yılı sonuna kadar Suudi Arabistan’daki eczanelerin yüzde 80’inde var olmayı hedefliyor
KLİNİK TESTLERLE KANITLANDI
Türkiye’nin ve dünyanın klinik testlerle onaylanmış ilk bitkisel tüy azaltıcı ve inceltici kremi olan Bioder, Avrupa’da dahil olmak üzere toplam 23 ülkede satışa sunuluyor Türkiye’de Bioder, yurt dışında ise Bioxet adıyla satışa sunulan krem ve serumun etkisi, İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi ve Avrupa’nın en büyük enstitülerinden biri olan DERMATEST’te yapılan klinik testlerle kanıtlandı
Suudi Arabistan’ın Cidde kentindeki yapılan basın lansmanında konuşan B’IOTA Laboratuvarları Genel Müdürü Cihat Dündar, yılda 150 milyar Doları aşan dünya kozmetik pazarında tamamen bitkisel ürünlerle pay almaya çalışan bir Türk markası olarak, 2007 yılı üretiminin önemli bölümünü ihraç ettiklerini söyledi B’iota Laboratuvarları’nın hedefini 5 yıl içinde dünyadaki tüm eczanelere girerek 1 milyar Dolarlık ihracat rakamlarına ulaşmak şeklinde açıklayan Dündar, dünya kozmetik devlerinin astronomik rakamlar teklif ederek, kendilerini satın almak istediklerini söyledi Dündar, “Başarımızı sürdürüp, hedeflerimize ulaşmak ve bunun hazzını yaşamak istiyoruz Markamızı satmayı da düşünmüyoruz ” dedi
BIODER, Arabistan’da sağlık ürünleri alanında köklü şirketlerden olan Pharma Dent tarafından yaklaşık 1000 eczaneye dağıtılıyor Arabistan’da ilk yıl 200 bin adet BIODER (BIOXET) krem satışı ve 2 milyon dolar gelir hedefleniyor
3 milyon Dolarlık Ar-Ge yatırımı ile üretilen Bioxet (Bioder), yüzde 80’i yabancı markaların elinde bulunan Türkiye dermokozmetik sektöründe kısa sürede büyük bir pazar payı elde etti 2004’teki 8 milyon YTL ’lilk cirosunu 2007’de 52 milyon YTL ’ye yükselten firma, Dudullu Organize Sanayi Bölgesi’nde 35 bin metrekarelik kapalı alana sahip üretim tesislerinin yapımına da yakında başlayacak B’IOTA Laboratuvarları, istihdamını 2006’dan bu yana 60’tan 250 kişiye çıkardı
HEDEF TÜRKİYE PAZARINDA LİDERLİK
2006 yılında saç dökülmesine karşı geliştirdiği BİOXCİN ile çok kısa sürede Türkiye’de pazar liderliğine ulaşan B’iota hedefleri arasına Brezilya, Rusya, Ukrayna, Japonya ve ABD’yi de, bu yıl 50 milyon Dolarlık ihracatı hedef tahtasına koydu Türkiye’deki satış rakamları ile birlikte toplam ciro hedefi; 110 milyon Dolar 5 yıl içindeki ihracat hedefi ise 1 milyar dolar Firma 5 yıl içinde 1000 kişiyi istihdam etmeyi de amaçlıyor
B’IOTA Laboratuvarları Genel Müdürü Cihat Dündar, kadınların en büyük estetik problemlerinin başında istenmeyen tüylerin geldiğini belirterek “Bu sorundan kurtulabilmek için özellikle kadınlar pek çok yönteme başvuruyorlar Ağda, tüy dökücü krem, lazer, cımbız, jilet… Ancak bunların hiçbiri bu sorunun kökten çözümü değil Üstelik birçok yan etkileri de bulunuyor Türkiye’de BİODER adıyla sattığımız yurtdışına ise Bioxet markasıyla ihraç ettiğimiz ürün ile tüy sorununa kalıcı, pratik, acısız, ekonomik ve aynı zamanda sağlıklı’ bir çözüm getirdik BİODER, kıl köklerindeki gelişimi durdurarak yeniden çıkmalarını engelliyor Biz çözümü kimyada değil bitkilerde bulduk Anadolu topraklarındaki bitkilerden ürettiğimiz Bioder, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi Dermatoloji Ana Bilim Dalı ve İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Kozmetoloji Bilim Dalı laboratuvarlarında 6 aylık testlerle incelenerek, kıl sayısında yüzde 46 azalma, kıl çıkışında yüzde 43 gecikme, kıl çapında ise yüzde 30 incelme sağladığı kanıtlandı ” dedi
Dünyanın önde gelen ilaç ve dermokozmetik ürünlerin testlerinin yapıldığı laboratuvarlardan olan Dermatest Enstitüsü uzmanlarından Dr Gerrit Schlippe de Bioder’i kadınlara tavsiye ediyor Schlippe, yaptıkları testlerle Bioxet’in etkisini ortaya koyduklarını belirterek, ürün için “Epilasyon gibi pahalı, acı veren ve yan etkileri olan yöntemlere karşı geliştirilen Bioder, evde kimseden yardım almaksızın uygulanabiliyor Açık renkli tüylerde ve çok ince tüylerde de etkisine kanıtladığımız gibi cildin daha derin tabakalarına ilerlemediği için kana karışmadığını ve yan etkisi olmadığını tespit ettik ” dedi
|